• Anonym (TS)

    Kan inte tillfredsställa min partner

    Jag är gift sen några år tillbaka. I början hade vi ett, enligt mig (och vad jag tror även enligt min partner) bra sexliv ihop. Vi kunde leka, skoja och njuta ordentligt tillsammans. Visste varandras triggers och känsliga ställen. Sen gick det sakta utför. Och som det står i rubriken, nu kan jag inte få min partner att njuta längre. Hen får orgasm, absolut, men på vägen dit ser hen ut att bara längta bort. Jag försöker verkligen, jag frågar hur hen vill ha det, vad hen vill göra, frågar efter fantasier, frågar vad jag kan ändra både i och utanför sängen etc. Får inga andra svar än ?jag vet inte?. Jag har frågat om det finns nån annan och om hen tappat sina känslor till mig men får nej på de frågorna.

    Vad mer kan jag göra? Jag behöver verkligen tips för det här gnager sönder mig. Att inte ens kunna tillfredställa sin partner liksom....

    Av förklarliga skäl kommer alla initiativ till sex från mig. Hen nekar oftast, vilket jag har full förståelse för. Så sex händer nu ca varannan månad de senaste åren.

  • Svar på tråden Kan inte tillfredsställa min partner
  • Anonym (Förnyelse)

    Tror det är ett väldigt vanligt dilemma. Man vänjer sig vid varann och spänningen försvinner och med den lusten till sex och lekar. Attraktion och åtrå är ju väldigt beroende av både ett mått av ovisshet och oförutsägbarhet för att nyfikenhet ska uppstå. När man känner sin partner väl och liksom testat det mesta dör oftast lusten tyvärr. Det har hänt mig i alla relationer efter en tid och lika sorgligt och frustrerande varje gång. Vi har hamnat i liknande situationer och min partner har undrat samma som du .Vad vi har kunnat göra annorlunda, vilka fantasier jag velat förverkliga osv. Men mitt problem har varit att jag inte velat göra det med den personen. Det har känts för nära och för sent på något sätt.

    NU säger inte jag att detta är din partners problem alls. Det kan ju vara andra anledningar. Visst kan det vara någon annan som spökar men då är det ju in princip samma sak att personen saknar något och på ett sätt lämnat förhållandet Det kan vara svårt att prata om dessa grejorna öppet eftersom det är så lätt att såra varann, men har ni försökt att kommunicera om detta? Kanske testa parterapi, försöka ha närhet utan sex ett tag. Se till att få längta lite efter varann, kanske vara på var sitt håll. Ofta är det sådant som kan förändra. Försöka prata med varann om vad det var man blev kär i osv.

  • Anonym (Matilda)

    Kan känna igen mig i din partner.

    För mig dalade lusten av flera anledningar. Vårt sexliv blev för tråkigt i det avseendet att vi testat allt, det mesta var redan förutsägbart och följde nån form av manual, samma typ av rekvisita och innehåll. Det avancerade sexet hade plötsligt blivit vardag och jag tappade helt lusten. Jag ville bli överraskad av min man. Att han skulle göra något utan att fråga tusen frågor. Jag saknade åtrån till MIG, att veta att det var MIG han tänder på och inte väskan med rekvisita. Jag saknade den djuriska kåtheten från början när vi inte riktigt visste vad vi skulle göra utan lät händerna och mun gå på upptäcktsfärd, att bli upptryckt mot väggen i hallen och råknulla 10 minuter en onsdag före jobbet, att slippa bli störd av mobilen och tv. Jag ville ha det oförutsägbara.

    Det Oförutsägbara skapade även lusten i vardagen och jag kunde glatt skippa dammsugare och hoppa på min man istället för att trist veta att efter nyheter från Rapport så blir det sex...

    När fler bitar i vardagen började skava så spillde det över i sexlivet och blev mekaniskt och tråkigt och mer schemalagt och min kropp slutade svara.

  • Anonym (Hmm)

    Om din partner får orgasm så blir hen väl tillfredsställd? Är det en kvinna kan hon dock fejka men ja...

  • Anonym (Kvinna 45)
    Anonym (Matilda) skrev 2020-11-19 07:35:31 följande:

    Kan känna igen mig i din partner.

    För mig dalade lusten av flera anledningar. Vårt sexliv blev för tråkigt i det avseendet att vi testat allt, det mesta var redan förutsägbart och följde nån form av manual, samma typ av rekvisita och innehåll. Det avancerade sexet hade plötsligt blivit vardag och jag tappade helt lusten. Jag ville bli överraskad av min man. Att han skulle göra något utan att fråga tusen frågor. Jag saknade åtrån till MIG, att veta att det var MIG han tänder på och inte väskan med rekvisita. Jag saknade den djuriska kåtheten från början när vi inte riktigt visste vad vi skulle göra utan lät händerna och mun gå på upptäcktsfärd, att bli upptryckt mot väggen i hallen och råknulla 10 minuter en onsdag före jobbet, att slippa bli störd av mobilen och tv. Jag ville ha det oförutsägbara.

    Det Oförutsägbara skapade även lusten i vardagen och jag kunde glatt skippa dammsugare och hoppa på min man istället för att trist veta att efter nyheter från Rapport så blir det sex...

    När fler bitar i vardagen började skava så spillde det över i sexlivet och blev mekaniskt och tråkigt och mer schemalagt och min kropp slutade svara.


    Vilken bra beskrivning. Tror många kan känna igen sig där. Hos oss blev räddningen att jag skaffade en älskare och där med blev både kåtare och fick nytändning på både hemmaplan och bortaplan.
  • Underhill
    Anonym (Kvinna 45) skrev 2020-11-19 07:47:38 följande:
    Vilken bra beskrivning. Tror många kan känna igen sig där. Hos oss blev räddningen att jag skaffade en älskare och där med blev både kåtare och fick nytändning på både hemmaplan och bortaplan.
    Långt ifrån alla dock som testat "allt" och har en väska med rekvisita/leksaker...menar mest att det lätt går i stå oavsett nivå. I Matildas fall saknades ju inte närheten och sexet i sig på det viset...som kanske är en vanligare orsak till att det blir trist i en relation. Att sexet och närheten sakta avtar och ebbar ut så att säga. Hur va det i ditt fall?
  • KimLinnefeldt

    Hjärtat är en stark erogen zon. Om man verkligen tycker om någon så får man mer lust. Kärleken måste skötas som en pelargon, ansas, vattnas, få ljus. Kan det vara så att du inte uppvaktar hen tillräckligt, utanför sängen menar jag?

    Köp blommor. Bär hens bördor. Lyssna på hems vedermödor. Visa empati men ge inte en massa råd. Överraska i hushållsarbetet. Laga en god middag. Visa omtanke. Håll handen. Krama utan krav.

  • Underhill
    Anonym (Matilda) skrev 2020-11-19 07:35:31 följande:
    Kan känna igen mig i din partner.

    För mig dalade lusten av flera anledningar. Vårt sexliv blev för tråkigt i det avseendet att vi testat allt, det mesta var redan förutsägbart och följde nån form av manual, samma typ av rekvisita och innehåll. Det avancerade sexet hade plötsligt blivit vardag och jag tappade helt lusten. Jag ville bli överraskad av min man. Att han skulle göra något utan att fråga tusen frågor. Jag saknade åtrån till MIG, att veta att det var MIG han tänder på och inte väskan med rekvisita. Jag saknade den djuriska kåtheten från början när vi inte riktigt visste vad vi skulle göra utan lät händerna och mun gå på upptäcktsfärd, att bli upptryckt mot väggen i hallen och råknulla 10 minuter en onsdag före jobbet, att slippa bli störd av mobilen och tv. Jag ville ha det oförutsägbara.

    Det Oförutsägbara skapade även lusten i vardagen och jag kunde glatt skippa dammsugare och hoppa på min man istället för att trist veta att efter nyheter från Rapport så blir det sex...

    När fler bitar i vardagen började skava så spillde det över i sexlivet och blev mekaniskt och tråkigt och mer schemalagt och min kropp slutade svara.
    Är väl väldigt lätt att köra fast i hjulspåren...efter ett tag blir ju allt mer eller mindre vardag. Det är väl där en god kommunikation kommer in i bilden. Bjuder du till med det oförutsägbara?
  • Anonym (Matilda)
    Anonym (Kvinna 45) skrev 2020-11-19 07:47:38 följande:

    Vilken bra beskrivning. Tror många kan känna igen sig där. Hos oss blev räddningen att jag skaffade en älskare och där med blev både kåtare och fick nytändning på både hemmaplan och bortaplan.


    För mig var det inte brist på kåthet, det var snarare så att jag var mätt på allt påhitt i sängen. Jag ville inte vara en del av rekvisitan utan behövde back to basic igen. Känna mig åtrådd för min egen skull. Jag tappade kåthet för att det vart för mycket kliniskt jox.
  • Anonym (Flower)
    KimLinnefeldt skrev 2020-11-19 09:13:52 följande:

    Hjärtat är en stark erogen zon. Om man verkligen tycker om någon så får man mer lust. Kärleken måste skötas som en pelargon, ansas, vattnas, få ljus. Kan det vara så att du inte uppvaktar hen tillräckligt, utanför sängen menar jag?

    Köp blommor. Bär hens bördor. Lyssna på hems vedermödor. Visa empati men ge inte en massa råd. Överraska i hushållsarbetet. Laga en god middag. Visa omtanke. Håll handen. Krama utan krav.


    Pelargoner är ju sjukt lättskötta :P
  • Anonym (Matilda)
    Underhill skrev 2020-11-19 09:21:21 följande:

    Är väl väldigt lätt att köra fast i hjulspåren...efter ett tag blir ju allt mer eller mindre vardag. Det är väl där en god kommunikation kommer in i bilden. Bjuder du till med det oförutsägbara?


    Ja det gjorde jag verkligen men blev många gånger avbruten av maken som upphetsat förslog att vi skulle hämta ditten eller datten (typ stayups eller olja) och sen fortsätta och där slocknade min lust...
Svar på tråden Kan inte tillfredsställa min partner