nnnnnnnn skrev 2020-11-23 19:27:36 följande:
Låter jättekonstigt att läkaren lovar att återkomma efter 24 h, när det är så långa köer på alla tester och analyser just nu. Hörde på radio att de t.o.m. flyger tester till Tyskland och andra länder för att analyseras där de har högra kapacitet.
Sen vill jag påpeka att 5!! betyder 15... Då 5!! = 5*3*1=15
Lurigt med ! i matematiken då det betyder fakultet
Tack för räkneexemplet, kommer nog dock göra samma fel ändå i framtiden....
Jag litade ju på vad doktorns sa, han jobbar ju med det så han borde ha koll... Tycker man...
Anonym (galet) skrev 2020-11-23 15:07:41 följande:
Eller hur. Samma dag fick jag också veta att jag fått mitt andra uteblivna missfall. Jaaa, vilket roligt år.
OT, jag vet, men vad är ett uteblivet missfall? Aldrig hört det innan. Beklagar :(
Anonym (fel av vården, fel av dig...) skrev 2020-11-23 14:58:51 följande:
Fel av vården att säga att du skulle få besked inom 24 timmar om du var positiv. Fel av dig att fortsätta leva som vanligt om du misstänkte Covid-19. Desstuom, under några veckor nu så har det ju varit flertalet rubriker om att testningen inte hinner med, att svarstiden har ökat etc så att fortsätta leva som vanligt 24 timmar efter ett test är inte speciellt smart.
Jag vet att de inte hunnit med testningen i sthlm, men trodde inte att det gällde här och trodde läkaren hade koll... Och som det påpekas, jag trodde helt ärligt att det var astman som spökade...