Inlägg från: Anonym (Sluta!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sluta!!)

    Hur kan han tro att jag ska kunna bli kåt??

    Anonym (Japp) skrev 2020-11-24 18:59:39 följande:

    Varför fortsätter du då? Om han nu inte lyssnar på det du säger varför fortsätter du att serva honom? Sluta agera hushållerska då och se om polletten trillar ner. Tvätta din egen tvätt, laga din egen mat, diska din egen disk.


    Ja! Jag håller med. Han har ju the time of his life. Så jävla bekvämt! Varför skulle han vilja ändra på det?

    Ts, bli inte kvinnan som blir utbränd över en jävla mansbebis!! Det tar ÅR att komma tillbaka från en rejäl utbrändhet och spåren av det kommer alltid finnas kvar. Du blir sjuk för att han ska kunna lata sig genom livet. Sätt ner foten, NU!
  • Anonym (Sluta!!)
    Anonym (trött och slut) skrev 2020-11-24 19:05:43 följande:

    Det kanske bara är att inse att han mer än gärna utnyttjar mig. Hur kan man säga att man älskar någon som man lämnar ensam med all skit? 


    Ja, det är nog dags. Jag blir så ledsen när jag läser såna här trådar, för bakom varje inlägg är det en tålmodig, kärleksfull och ansvarsfull kvinna som blir utnyttjad för att hon är just allt detta. Du är värd en man som tar sitt ansvar, som ställer upp för dig, precis som du ställer upp för honom!

    Människor har olika syn på innebörden i att älska någon, tyvärr.
  • Anonym (Sluta!!)
    Anonym (trött och slut) skrev 2020-11-24 19:34:14 följande:

    Jag vet inte om jag någonsin kommer att ha lust att leva med en man igen. Det är nog bäst att leva själv istället. Bara fokusera på mig själv. 


    Jodå. Om du vill, så finns det många fina och ansvarsfulla män att leva med. Men först ska du tänka på dig själv, se till att må bra. Hur gammal är du förresten?
  • Anonym (Sluta!!)
    Anonym (trött och slut) skrev 2020-11-24 19:58:08 följande:
    36
    Då är mitt råd till dig: gör dig av med honom! Du är ju i en perfekt ålder; du är vuxen och vågar och kan stå upp för dig själv, men du är fortfarande ung och har gott med tid att träffa en ny man om det är det du vill framöver. Och eftersom du inte vill ha barn så kan ju särboende vara något för dig (men ändå med en vettig partner förstås, att vara särbo ska ju inte vara en ursäkt för att få vara en mansbebis). 
  • Anonym (Sluta!!)
    Anonym (Olga Skäggdam) skrev 2020-11-25 04:15:27 följande:

    "Jag har å andra sidan huggit ved, satt armeringsjärn med slägga, lyft några ton marksten, målat och oljat ute mm mm."

    Är ditt beteende representativt för svenska kvinnor eller tror du att du är ett undantag?


    Vad menar du egentligen? Kanske inte representativt men säkert inte ovanligt. Hade jag bott så jag behövde ved hade jag gärna huggit, det är kul. Marksten kan jag inte lyfta pga skadad axel och handled, annars är det ju riktigt bra träning samtidigt som man får nåt gjort. Målat - haha, definitivt. Har i princip målat 80% av alla väggar och tak här hemma. Spacklat en massa också. Sen minns jag inte direkt vad jag mer gjort eftersom jag inte lägger det på minnet för att bevisa på FL att kvinnor kan kroppsarbeta. :?D
  • Anonym (Sluta!!)
    Anonym (trött och slut) skrev 2020-11-24 22:13:42 följande:

    Jag ska ta ännu ett snack med honom. Men den här gången tänker jag vara rak och ärlig med att det här är hans sista chans. Han ska få två månader på sig att visa vad han vill. Blir det ingen förbättring så får han söka efter ett annat boende. 

    Fy fan va tungt det känns. Men jag måste tänka på mitt eget bästa för första gången på väldigt länge. 

    Hade det inte varit för corona så hade jag bokat en liten solsemester för mig själv. Jag skulle nog må bra av att få lite distans till allt. 


    Jag vet inte varför men jag blir så glad för din skull att du gör detta. Synd på solsemestern! Kanske det finns nåt spa som håller öppet och behöver stöttning? Oavsett, you go girl. Lovar att om ett halvår sitter du och tänker tillbaka på den här tiden och inser hur lycklig du blev, för antingen skärper han till sig REJÄLT eller så går ni skilda vägar.

    Och som nån annan sa: nu är det hans tur att lösa detta. Kom inte med förslag, hjälp honom inte. Om han frågat vad det är du vill att han ska göra så svarar du: om du inte förstår det så finns det inget att göra. Nu får han visa vad relationen är värd för honom.
  • Anonym (Sluta!!)
    Anonym (Manhaftiga Vera) skrev 2020-11-25 09:22:45 följande:
    Allt är det ett fruntimmer som skall visa att hon minsann kan göra traditionellt manliga saker. Anar ett mindervärdeskomplex...
    Du frågade ju. 
  • Anonym (Sluta!!)

    Det låter jättebra, TS. Ta tillbaka ditt liv. Lev upp och må bra! 

Svar på tråden Hur kan han tro att jag ska kunna bli kåt??