• Anonym (Undrar)

Covud-test, oreggat?

Beställde ett test till mitt barn från en läkarapp för runt två veckor sen. Det tog så lång tid på sig att komma att det inte var någon mening att ta det sen, så det lades in i medicinskåpet.

Nu är andra i familjen sjuka. Kan någon annan använda testet eller är det registrerat på barnet det beställdes till? Det ligger i en inplastad låda, dynamic code står det på.

• Svar på tråden Covud-test, oreggat?
  • Anonym (K)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-12-07 10:14:03 följande:
    Och jag skrev innan det. Jag ville ha svar från de som på riktigt är insatta, inte bara massa gissningar. Nu har jag fått det och är glad för det.
    Sån tur då att alla andra också råkade ha rätt ;)
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (K) skrev 2020-12-07 10:18:31 följande:

Sån tur då att alla andra också råkade ha rätt ;)

Jösses, är du en sån som säger "jag sa ju det!" i vardagen också? Jag är en sån där jobbig människa som inte har några problem med att erkänna öppet när jag har fel eller inte klarar av en sak. Den här gången visste jag helt enkelt inte eftersom de går att beställa privat utan läkarkontakt och ville ha svar från någon som jobbar med det.

Visst är det praktiskt att kunna fråga när man är osäker?
  • Anonym (K)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-12-07 10:29:50 följande:
    Jösses, är du en sån som säger "jag sa ju det!" i vardagen också? Jag är en sån där jobbig människa som inte har några problem med att erkänna öppet när jag har fel eller inte klarar av en sak. Den här gången visste jag helt enkelt inte eftersom de går att beställa privat utan läkarkontakt och ville ha svar från någon som jobbar med det.

Visst är det praktiskt att kunna fråga när man är osäker?
    Det är intressant att se dina reaktioner :) Var tacksam att du fått svar, och i fortsättningen kan du ju tänka att även vanligt folk kan sitta inne med korrekt svar istället för att bara förkasta dem. Och om du bara vill ha experter som jobbar inom ett visst område är det ju läge att nämna det redan i trådstarten så vi andra dumbommar kan gå vidare med våra liv och diskutera med folk som faktiskt uppskattar att få svar.
  • Tobben

Vad spelar det för roll vem testet är registrerat på? Det intressanta är väl att få reda på om det är positivt eller ej.

• Anonym (.)
    Tobben skrev 2020-12-07 10:47:28 följande:
    Vad spelar det för roll vem testet är registrerat på? Det intressanta är väl att få reda på om det är positivt eller ej.
    Test och testresultat är inte till för att tillfredsställa människors nyfikenhet.

Man gör test för att smittspåra. Är testet positivt kommer du att få restriktioner. Det kommer att anteckas i din journal.

Därför tar man inte ett test som är registrerat i någon annans namn.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (K) skrev 2020-12-07 10:37:43 följande:

Det är intressant att se dina reaktioner :) Var tacksam att du fått svar, och i fortsättningen kan du ju tänka att även vanligt folk kan sitta inne med korrekt svar istället för att bara förkasta dem. Och om du bara vill ha experter som jobbar inom ett visst område är det ju läge att nämna det redan i trådstarten så vi andra dumbommar kan gå vidare med våra liv och diskutera med folk som faktiskt uppskattar att få svar.

Om jag framstod som otacksam så ber jag om ursäkt för det, det var inte min avsikt. Vissa av svaren handlade om att test måste göras inom 90 minuter, att de ska hämtas etc, så därför var jag osäker på om ni förstod vad det var för test jag pratade om. Jag försökte bara förtydliga det och förklara varför jag själv var osäker.

Är inte första gången folk får en konstig uppfattning av mina svar, så jag vet inte om det är jag som uttrycker mig konstigt.
  • Anonym (K)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-12-07 10:52:45 följande:
    Om jag framstod som otacksam så ber jag om ursäkt för det, det var inte min avsikt. Vissa av svaren handlade om att test måste göras inom 90 minuter, att de ska hämtas etc, så därför var jag osäker på om ni förstod vad det var för test jag pratade om. Jag försökte bara förtydliga det och förklara varför jag själv var osäker.

Är inte första gången folk får en konstig uppfattning av mina svar, så jag vet inte om det är jag som uttrycker mig konstigt.
    Ja dåså. Jag tror att det är avfärdandet av de svar du får som signalerar otacksamhet. Och alla på FL har inte rätt! Långt ifrån.
  • Anonym (Familjeliv)

Det är inte du utan sajten. Vissa hänger nog mest här för att bråka.
  • Anonym (K)
    Jo, ett par saker till du kan tänka på är ju hur man svarar tillbaka, både i ton och känslouttryck. Om man börjar bli spydig lär man t ex få ungefär lika i retur och folk som gör utrop etc (ja men herreguuud!) har man svårt att ta på allvar.

Du får fundera på vad som kan stämma in på dig eller inte.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (K) skrev 2020-12-07 11:06:18 följande:

Jo, ett par saker till du kan tänka på är ju hur man svarar tillbaka, både i ton och känslouttryck. Om man börjar bli spydig lär man t ex få ungefär lika i retur och folk som gör utrop etc (ja men herreguuud!) har man svårt att ta på allvar.

Du får fundera på vad som kan stämma in på dig eller inte.

Jag ser inte hur jag kan tolkas som spydig.

Jag har aspergers, det kanske spelar in.
Svar på tråden Covud-test, oreggat?