Anonym (K) skrev 2020-12-07 11:22:01 följande:
Aha! Ja en sådan diagnos kan försvåra saken. Det är så klart olika mellan individer men just svårighet med sociala signaler är något jag vet är väldigt vanligt då.
Jag har tittat på dina svar och det är väl känslan av att du förkastar och ifrågasätter på ett sätt som inte alltid uppfattas som nyfikenhet som kan förmedla en negativ inställning. Vissa av dina svar är faktiskt lite spydiga rent av. Sedan när du fått svar som du uppfattade som tillförlitligt skrev du att du inte ville ha gissningar, och det finns säkert de som gissat också, men långt från alla. Jag uppfattar flera av svaren som att de utgått från mer än bara vad personen tror. Man måste t ex inte arbeta inom sjukvården för att veta hur provregistrering går till.
Jag har nu läst TS alla svar pga ditt tjafsande om språket och hur TS formulerrar sig.
Jag håller verkligen inte med dig! Det enda man möjligen skulle kunna tolkas som spydigt är meningen "
Jösses, är du en sån som säger "jag sa ju det!"...
TS är saklig och korrekt i sina svar med mök´jligt en enda undantagen mening. Men det beror på hur man själv tolkar det. Vill man bli kränkt så kommer man också att bli det oavsett hur förtsiktigt, sakligt, objektivt någon än formulerar sig.
För du glömmer en sak i ditt eviga tjafsande om osakliga saker som formuleringar. Hur du själv tolkar. Du glömmer helt
ditt eget ansvar att inte tolka allt på ett offensivt sätt.
Varför drivs du av att ifrågasätta andra människor som person? Varför drivs du av att tolka allt så att du får "en negativ känsla" av andra skribenter?
Varför ger du dina
känslor kring andra såsom person så stort betydelse i det du läser?
Min känsla av dig är att du inte klarar av att skilja på sak och person. För du diskuterar person i en tråd som handlar om testning. Det är inte okey någonstans, inte ens enligt familjelivs regler.
Kan du försöka bättra dig på detta område?