Inlägg från: Längtar efter Dig |Visa alla inlägg
  • Längtar efter Dig
    Gasellen87 skrev 2021-03-01 06:43:58 följande:

    Vi har oxå börjat planera för nr 4. Jag är 33 år och har barn som i år fyller 8 år, 6 år samt minstingen som nyss fyllde 1 år. Vi har dock inte börjat ännu, men planen är att börja i april om vi inte tjuvstartar redan nu i mars.

    Hur gamla är era andra barn? Tror ni att ni kommer få några reaktioner när ni går ut med att ni väntar nr 4?


    Jag är också 33, fast är 88a. Har barn på 8, 3 och 2 år. :)

    Ja jag är faktiskt rädd för vad andra kommer säga. Familjen har varit och är tungt belastad emellanåt med ett barn med ev diagnos (adhd). Men jag hoppas att en fyra är lika välkommet som de andra tre ändå. Hur känner du?
  • Längtar efter Dig
    Gasellen87 skrev 2021-03-02 19:10:27 följande:

    Jag känner mig oxå orolig för vad andra ska säga. Känns som Max antal är 3 barn. Va några som höjde på ögonbrynen när vi gick ut med att vi väntade nr 3. Dock är jag själv uppväxt i en stor familj så försöker att inte bry mig om vad andra tycker utan mer om att jag inte vill ångra saker jag inte gjorde.

    Förstår er situation men tror att nr fyra är lika välkommen trots det.

    Har ni börjat försöka eller när tänkte ni börja?


    Ja men exakt samma här. Många undrade hur vi skulle klara en tredje. Men tänker likadant, jag försöker att inte bry mig om vad andra tycker. Jag lever ju mitt liv så som jag vill leva det. Man lever en gång bara. Och jag vill ha en fyra!

    Tanken är att försöka redan idag eller imorgon. Har äl på torsdag tror jag. Ni då?
  • Längtar efter Dig
    Gasellen87 skrev 2021-03-03 07:22:45 följande:

    Spännande att snart vara igång. Vi kommer nog vänta någon månad till så tror april men är lite sugen på artiklar lite "halvt" redan nu i mitten på mars.. men får se. Kan ju ta lång tid så man vill ju inte vänta för länge.

    Här va de mer men ni har ju en av varje! Varför ska ni då ha en trea? Fick snällt förklara att vi vill ha ett barn, inte ett kön.


    Nej precis, vill inte vänta för länge heller. Vi tänker att vi försöker denna månad. Sedan så pausar vi en månad för att undvika julbebis. Och sedan är det fritt fram igen.

    Vad tråkigt syn på det.. Jag tror många i min omgivning bara inte är vana vid flerbarnsfamilj därav tycker många att vi inte heller borde skaffa fler barn. Men skiter nu i andra känner jag.. Nu under coronan så inser man att familjen är viktigast.
  • Längtar efter Dig
    Snart nr 3 skrev 2021-03-03 20:36:58 följande:

    Hur stort bor ni andra som planerar nr 4? Och vad har ni för bil? Vi bor i ett litet radhus som redan känns för litet så vi har börjat leta efter större hus. Svårt att hitta hus med nog många sovrum, vill att alla barn ska få eget rum.


    Vi har en 7-sitsig bil. Och i år ska vi köpa en till tänkte vi.

    Vi bor i en villa på ca 150kvm. 4 sovrum. Så barnen kommer sedan få dela på tre utav dem.

    I början kanske det inte är lika viktigt med eget rum. Tänker att det kommer bli mer aktuellt i skolåldern:)
  • Längtar efter Dig

    Jag hade nyligen äl och har haft ont nu i äg i ca 3 dagar.. Så jag hoppas det är tecken på något gott.

    Mitt 2a barn tog sig på första försöket och de andra två är hoppas. Första oskyddat en gång och tredje ammade jag varannan, var tredje timma, och blev gravid.

    Hur har det tagit sig för er andra?

Svar på tråden Någon som planerar ett fjärde barn?