• Anonym (sörjer)

Gett upp älskare

Jag sörjer fast jag inte har någon "rätt" till det...
    För ca ett år sedan lärde jag känna en man som jag klickade med direkt. Vi blev snabbt vänner och jobbade då väldigt nära varandra. Han var/är gift sedan mer än 20 år och jag var då i en särbo relation. Efter en händelse på jobbet som påverkade mig mycket, en kollega som blev väldigt sjuk, så insåg jag att jag inte mådde bra i min relation och avslutade den. Min särbo fanns inte för mig och hade egentligen aldrig gjort det.
    Efter detta kom jag och kollegan bara närmare varandra. Pratade om allt och ingenting. Vi har väldigt många lika intressen och tycker lika i mycket. Han är en fantastisk människa som sprider glädje. 
    Vi började messa med varandra varje kväll, hans fru lägger sig före honom och han satt uppe själv. Och självklart tog vi steget att inte bara vara nära mentalt utan även sexuellt. 
    Jag har tidigare i livet när jag var yngre (45+ nu) varit otrogen mot min dåvarande man men relativt snabbt insett vad jag höll på med och skiljde mig.
    Men detta är första gången som jag varit "den andra kvinnan". Har även blivit bedragen i yngre år så jag vet hur det kan påverka.
    Trots detta lät jag detta pågå på tok för länge. Klarade inte av att ge upp honom! Han har under denna tiden aldrig smutskastat sin fru utan gett en väldigt nyanserad bild av henne och deras äktenskap. Han har inte heller lovat mig något, bara sagt att han inte vet vad som händer i framtiden. 
    Men för två veckor sedan bröt jag med honom. Vi arbetar inte tillsammans längre och jag klarar inte av att vara nr 2. Jag vet att jag är värd mer! Och hans fru är värd mer!
    Han säger att han väljer att stanna, men att jag alltid kommer ha en stor del av hans hjärta. Att han kommer älska mig i resten av sitt liv.
    Jag har sagt att han inte får kontakta mig alls, inga mess, samtal eller mail för att bara kolla läget. Jag måste få sörja!
    Men detta är så sjukt svårt, jag gråter mig till sömns varje kväll. Längtar efter honom så jag tror att jag kommer gå sönder. Och samtidigt kan jag inte visa detta för någon. Ingen vet ju vad vi delade.
    Och att sörja, utan att visa det.... Fy farao vad det är svårt!
    Och jag går och hoppas att han saknar mig lika mycket, att han ska välja mig. Jag bara känner i hela kroppen att det är meningen att det ska bli vi. Och jag vet att det låter naivt men så är det.
    Men oavsett så måste jag avsluta. Hans fru vet ingenting och jag skulle ALDRIG berätta. Dock har jag sagt till honom att jag tycker att om han nu ska satsa på sitt äktenskap så tycker jag att han ska vara ärlig, att leva i en lögn blir man inte lycklig av.
    Barn har vi bägge två men de är tonåringar allihopa. 

Och ni som bara vill kalla mig (eller honom för den delen) svin, snälla låt bli. Vi är bara två människor som föll handlöst för varandra.

Får man sörja sin älskare?

• Svar på tråden Gett upp älskare
  • Anonym (Pi)

Hur mår du ts? Kanske inte ens är kvar i tråden. 

Men nu när jag själv sitter och känner att det kliar i fingrarna för jag vill höra av mig, tänker jag på det här med att om man älskar någon släpper man dem fria. Och kommer de tillbaka var det menat, om inte var de aldrig våra. Försöker tänka att jag vill ju han ska vara lycklig och må bra. Det kan han inte bli om jag hela tiden är där och stör, gör det svårt för honom att gå vidare osv. Det är lättare att släppa honom om jag gör det för hans välmående, än att håller kvar i honom för mitt eget. 

• Anonym (sörjer)
    Anonym (Pi) skrev 2021-02-25 14:55:10 följande:

Hur mår du ts? Kanske inte ens är kvar i tråden. 

Men nu när jag själv sitter och känner att det kliar i fingrarna för jag vill höra av mig, tänker jag på det här med att om man älskar någon släpper man dem fria. Och kommer de tillbaka var det menat, om inte var de aldrig våra. Försöker tänka att jag vill ju han ska vara lycklig och må bra. Det kan han inte bli om jag hela tiden är där och stör, gör det svårt för honom att gå vidare osv. Det är lättare att släppa honom om jag gör det för hans välmående, än att håller kvar i honom för mitt eget. 

Jo jag är kvar men läser väldigt sporadiskt då vissa kommentarer här inne känns som om dom bara skrivs för att såra så mycket som möjligt. 
    Förstår att det kliar i fingrarna, det gör det för mig också. Dock har vi inte hörts sen jag bröt. Han fortsätter att kommentera mina Instagram och Fb inlägg och jag har kommenterat några av hans. Men ingenting utöver det.
    Min äldsta son installerade Tinder åt mig som en distraktion och jag messar med några killar där. Men ingen av dom är som han... 
    Annars sysselsätter jag mig med renovering och jobb för att hålla tankarna i styr.
    Men det är galet vad jag vill ha honom fortfarande. 
  • Anonym (Ajdå)
    Anonym (sörjer) skrev 2021-03-01 10:41:47 följande:

Jo jag är kvar men läser väldigt sporadiskt då vissa kommentarer här inne känns som om dom bara skrivs för att såra så mycket som möjligt. 

Förstår att det kliar i fingrarna, det gör det för mig också. Dock har vi inte hörts sen jag bröt. Han fortsätter att kommentera mina Instagram och Fb inlägg och jag har kommenterat några av hans. Men ingenting utöver det.

Min äldsta son installerade Tinder åt mig som en distraktion och jag messar med några killar där. Men ingen av dom är som han... 

Annars sysselsätter jag mig med renovering och jobb för att hålla tankarna i styr.

Tycker du är sååå stark
  • Anonym (FYI)
    Anonym (sörjer) skrev 2021-03-01 10:41:47 följande:
    "Såra så mycket som möjligt" ??
    Menar du att det du ser som sårande, inte har någon relevans?
  • Anonym (sörjer)
    Anonym (Ajdå) skrev 2021-03-01 16:30:29 följande:
    Tycker du är sååå stark
    Tack! Det är en kamp, varje minut och varje dag. Men jag kämpar på. Flört
  • Anonym (sörjer)
    Anonym (FYI) skrev 2021-03-01 16:39:27 följande:
    "Såra så mycket som möjligt" ??
    Menar du att det du ser som sårande, inte har någon relevans?
    Okej, nu menade jag inte just dina kommentarer för även om du tydligt talat om att du tycker att jag gjort fel så är du konkret i det du skriver och det respekterar jag. Sen kan jag dessutom känna sorg över din bakgrund och därmed förstå dina åsikter.
    Sen vet jag inte om jag tycker att fantasier om huruvida han ligger och äter choklad och vindruvor och gosar med sin fru har någon relevans? 
    Finns en del andra exempel som jag kan ta upp men vill inte väcka den björn som sover.
    Att spy ut hat över någon, oavsett vem är för mig inte relevant. Jag menar, vem hjälper det? 
    Jag försöker hålla en trevlig ton mot alla jag svarar även om jag inte håller med om deras åsikter för det är sådan jag är som person. 
  • Anonym (ff)
    Anonym (sörjer) skrev 2021-03-01 18:37:46 följande:
    Okej, nu menade jag inte just dina kommentarer för även om du tydligt talat om att du tycker att jag gjort fel så är du konkret i det du skriver och det respekterar jag. Sen kan jag dessutom känna sorg över din bakgrund och därmed förstå dina åsikter.
    Sen vet jag inte om jag tycker att fantasier om huruvida han ligger och äter choklad och vindruvor och gosar med sin fru har någon relevans? 
    Finns en del andra exempel som jag kan ta upp men vill inte väcka den björn som sover.
    Att spy ut hat över någon, oavsett vem är för mig inte relevant. Jag menar, vem hjälper det? 
    Jag försöker hålla en trevlig ton mot alla jag svarar även om jag inte håller med om deras åsikter för det är sådan jag är som person. 
    Blir förvånad när du refererar till att det skulle vara sårande att skriva att en man har mysigt med sin fru.
    När du själv utför så sårande handlingar att du har samlag med någons man bakom ryggen
    Det där med att sila mygg och svälja kameler...
  • Anonym (Pi)
    Anonym (ff) skrev 2021-03-01 19:03:48 följande:

Blir förvånad när du refererar till att det skulle vara sårande att skriva att en man har mysigt med sin fru.

När du själv utför så sårande handlingar att du har samlag med någons man bakom ryggen

Det där med att sila mygg och svälja kameler...

Anser det inte alls vara samma sak. Men där återgår vi till diskussionen över vem som gör fel. Den i förhållandet anser vissa och båda anser andra. Både frun och ts har en relation till mannen och frun är (o)lyckligt ovetandes. Att efter ett uppbrott som är fullt av jobbiga känslor för ts, få upptryckt hur han ligger och är kärleksfull med sin fru, är ganska lågt det också. Jaha, tror man då plötsligt han älskar sin fru? Varför är det henne han älskar? Tänk om det faktiskt ÄR ts, men att han som många andra stannar för ekonomi, barn, hus eller gud vet vad. Varför är det alltid den som var där först som är rätt? Kanske är den just fel för han sökte sig till någon annan? Kanske är han ett svin som bara vill ligga vid sidan av? Kanske är han en bra man som känner sig låst i sin situation fast han vill lämna? Kanske ljuger han och han och frun älskar varandra och har massor av passion, eller så lever de sexlöst som han berättat för ts. Det finns för många historier för att generalisera som det alltid görs i dessa trådar. Svart eller vitt.

Och för ts är detta ett lidande, en sorg. Och försöker någon då strö salt i såren, när hon dessutom enligt dessa nu gjort det rätta att bryta, vad är det för skit beteende?

Tänker också att de som är så sjukt bittra och hatiska mot sånt här ligger ju knappast och blir matade med choklad och vindruvor av sin partner som antagligen utsatt dem för just detta, just sayin...
  • Anonym (ff)
    Anonym (Pi) skrev 2021-03-01 19:35:57 följande:
    Anser det inte alls vara samma sak. Men där återgår vi till diskussionen över vem som gör fel. Den i förhållandet anser vissa och båda anser andra. Både frun och ts har en relation till mannen och frun är (o)lyckligt ovetandes. Att efter ett uppbrott som är fullt av jobbiga känslor för ts, få upptryckt hur han ligger och är kärleksfull med sin fru, är ganska lågt det också. Jaha, tror man då plötsligt han älskar sin fru? Varför är det henne han älskar? Tänk om det faktiskt ÄR ts, men att han som många andra stannar för ekonomi, barn, hus eller gud vet vad. Varför är det alltid den som var där först som är rätt? Kanske är den just fel för han sökte sig till någon annan? Kanske är han ett svin som bara vill ligga vid sidan av? Kanske är han en bra man som känner sig låst i sin situation fast han vill lämna? Kanske ljuger han och han och frun älskar varandra och har massor av passion, eller så lever de sexlöst som han berättat för ts. Det finns för många historier för att generalisera som det alltid görs i dessa trådar. Svart eller vitt.

Och för ts är detta ett lidande, en sorg. Och försöker någon då strö salt i såren, när hon dessutom enligt dessa nu gjort det rätta att bryta, vad är det för skit beteende?

Tänker också att de som är så sjukt bittra och hatiska mot sånt här ligger ju knappast och blir matade med choklad och vindruvor av sin partner som antagligen utsatt dem för just detta, just sayin...
    Men ts sårar ju å det grövsta med sina handlingar. När detta kommer fram så tillfogar ju hon smärta och lidande. Förmodligen bland det mest traumatiska i fruns liv.
    Ganska magstarkt att då kasta sten på någon som skriver en kommentar på fl
  • Anonym (Pi)
    Anonym (ff) skrev 2021-03-01 19:45:16 följande:

Men ts sårar ju å det grövsta med sina handlingar. När detta kommer fram så tillfogar ju hon smärta och lidande. Förmodligen bland det mest traumatiska i fruns liv.

Ganska magstarkt att då kasta sten på någon som skriver en kommentar på fl

Nej, fruns man är den som sårar frun. Han har lovat henne trohet. Ts är en främling för henne, världen är full av andra människor som är beredda att ligga med den de önskar utan att bry sig om dens status. Det är ju trots att en överenskommelse mellan två personer att ha speciellt umgänge. Frun är mannens ansvar, det är han som gett henne ett löfte om trohet.
Svar på tråden Gett upp älskare