Egon den stora skrev 2020-12-21 14:27:04 följande:
Inte falsk som i blufföretag utan felaktig och sedan rättas det inte till.
Logiken är typ att det går inte att komma i kontakt med en ansvarig utan man måste gå genom kundtjänst, men dom kan inte lova att någon hör av sig eller ens tittar på det. Och eftersom dom inte hinner titta på det så kvarstår fakturan och jag måste betala den.
Efter att jag bestred den så kom dom fram till att dom inte skulle titta på fakturan och därför är jag skyldig att betala den i alla fall. Dom kan inte heller skjuta upp den tills dom har mer tid, och så går det runt varje gång man pratar med dom.
Helt galet, och då pratar vi ändå ett ganska välkänt bolag.
Hmmmmm.... Du skulle kunna kontakta kommunens konsumentombud och fråga hur du ska göra med detta, det finns säkert lite information online också men du har ju gjort det viktigaste då du bestred fakturan, hur man sen går vidare vet jag inte.