• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-05-06 09:30:33 följande:
    Tråkigt att det blev liknande för dig :( men som du säger får man testa nån dag till innan man ger upp helt. Hoppas det vänder för dig Hjärta Trodde Ovitrellen gick ur kroppen tidigare än så.
    Ja precis, för visst fick man upp hoppet lite efter testet igår.. jag trodde också Ovitrellen gick ur snabbare men det låter ju som att det var det som visade svagt positivit för oss båda igår.. bara o vänta o se till helgen. Kram till dig{#emotions_dlg.flower}
  • Lillaälta

Äggplock imorgon och de har sett 10 ägg mellan 13-17mm. Är så nervös att vi ska få ut få ägg :( och även att min sambo inte får följa med.

Sen är nästan det värsta att vi får vänta till måndag för att höra om något/några blivit befruktade och om det blir återföring på måndag eller onsdag eller inget.

• Inalina
    Lillaälta skrev 2021-05-06 12:41:41 följande:

Äggplock imorgon och de har sett 10 ägg mellan 13-17mm. Är så nervös att vi ska få ut få ägg :( och även att min sambo inte får följa med.

Sen är nästan det värsta att vi får vänta till måndag för att höra om något/några blivit befruktade och om det blir återföring på måndag eller onsdag eller inget.

det låter lovande tycker jag med 10 ägg i samma stl!

Många här i tråden har fått relativt få ägg men ändå fina plus! de kommer ta väl hand om dig på kliniken, håller tummarna för i morgonHjärta
  • Bula2021
    Clemmentina skrev 2021-05-05 21:45:27 följande:

Åh men det är ju verkligen bra! Så kul när det går bättre än vad man trott/hoppats på. Jag håller tummarna!

Tack snälla!
  • endotjej92
    Krizty88 skrev 2021-05-06 08:19:24 följande:

Jag tog mod till mig och testade i morse på rd 15. Väldigt starkt positivt. Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle få se det. Känns helt sjukt faktiskt. Nu är det såklart en lång oviss väntan osv. Men vilken milstolpe, vi kan! Vi kan få befruktade embryon som kan fästa. Så stort <3

åh va kul!! grattis! är ganska ny här så vet inte din resa men efter hur många insättningar har det gett positivt nu? 
  • Lillaälta
    Inalina skrev 2021-05-06 12:55:40 följande:

det låter lovande tycker jag med 10 ägg i samma stl!

Många här i tråden har fått relativt få ägg men ändå fina plus! de kommer ta väl hand om dig på kliniken, håller tummarna för i morgon

Åh tack för pepp! Hoppas på det bästa men vågar inte ha för stora förhoppningar :( det jobbigaste är att jag får gå hela helgen utan att veta om något klarat sig...
  • Jenzia
    Frida123123 skrev 2021-05-05 21:33:41 följande:

Hej alla, lägger in en tråd här med för första gången. Är inne på mitt tredje IVF försök, ruvdag 13 idag. Testdag på lördag.. spännande. Tidigare gånger har mensen kommit dag 12 och 13 så jag sitter som på nålar nu. Har lärt mig att inte tolka in vad man känner eller inte känner men det är svårt, speciellt svårt att slappna av med Lutinus, som kan kännas som mens. Är det flera som har testdag snart?

Hej! Jag ska också testa på lördag, på RD10 för min del med en femdagars. Ruvar du på en tvådagars eller femdagars? Jag är såååå trött på lutinus Är sååå svullen och hård i magen, plus att jag har stickningar i magen och ljumskarna.
  • Jenzia
    Dibella skrev 2021-05-06 07:54:22 följande:

Tog ett test nu på morgonen igen, förväntade mig en stegring på pluset men fick ett vitt minus som så många gånger förut. Ovitrelle eller något som inte ville stanna, det får man inte veta. Så nu är det november som gäller nästa gång.

Hoppas ni andra får bättre lycka 

Vad tråkigt Men det är ju fortfarande rätt tidigt! Tycker inte du ska ge upp än <3
  • Jenzia
    YKY skrev 2021-05-06 07:54:22 följande:

Fick positivt graviditetstest imorse på RD9. Jag har inte riktigt fattat än. Var helt övertygad om att det skulle vara helt blankt.

Grattis! Antar att du inte har några symptom om du blev chockad?
  • Jenzia
    Inalina skrev 2021-05-06 07:59:02 följande:

Hej! jag tog också ett test i morse och precis som du hade jag ju förväntat mig att strecket skulle synas tydligare nu (eller komma inom angiven tid..) men den enda skuggan jag ser (EFTER angiven testtid) är svagare än testet igår. Dock så tror jag inte vi ska kasta in handduken ännu då det är väldigt tidigt fortfarande, jag fortsätter även i morgon och på lördag innan jag ger upp...

stor kram

Vad tråkigt att strecket inte blivit starkare Men bra tänkt! Det är fortfarande väldigt tidigt och mycket kan ännu hända!

Jag drömde i natt att jag fick mens, så imorse kändes det som om det verkligen var kört Men förtvivlan har lagt sig lite nu och det är bara att vänta en dag till, sen vet vi <3
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021