• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Annna84
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-05 09:00:05 följande:

Nej testade idag men tyvärr negativt.  inte en tillstymmelse till streck. :( 

Så får nog räkna denna gång som misslyckad. 

Styrkekramar <3 Jag vet precis hur det känns med dom där fruktansvärt negativa testen. Det finns ingen rättvisa som sagt och ovissheten är tärande. Tänker på dig!

Minns inte hur många försök du har gjort, är det första IVFen?
  • Iväntanpåivf
    Dibella skrev 2021-05-05 10:04:05 följande:

Ja visst ser man! Men ska inte ropa hej än, är nojig att det fortfarande e Ovitrellen, tog den jättesent på lördagen, typ kl 23. Så ska testa imon igen och se. Så försöker att inte hoppa högt än.

Iväntanpåivf skrev 2021-05-05 09:20:18 följande:
    ja bim borde vara fredag. ev imorgon redan. 

Fick lite rosa på pappret nyss så jag har gett upp hoppet här. 
    Så sjukt besviken :( 
    Gud vad tråkigt :( man kan hoppas att det är en låghormonare som inte vill ge sig tillkänna riktigt än, Jenzias bild kan inge lite hopp. Samtidigt som man kanske inte vill hoppas förgäves in i det sista heller. Hur ser det ut för er framöver?
    Ja får hoppas det. 
    Vet inte hur det ser ut. Har inte fått nån plan från SGU. Får väl ringa dem när mensen kommer och be om en handlingsplan. <3
  • MeAndMyself

Hej alla! Nu har även jag gått över till ruvare! Känns så häftigt! Fick även veta att blastocysten var i toppkvalité, så fin så den skulle kunna va med på bild i en utbildningsbok sa de haha (dock vet man ju inte om de säger så för att peppa eller menar det haha). Jag fick även veta att 4 st blastocyster i samma kvalité har hamnat i frysen! Kanske fryser de in en 5:e med, de skulle se imorgon!

Känns så sjukt, tänk att jag var på gränsen att få göra äggplock från början med mina 3 äggblåsor, men fick ändå ut 7 st, 7 st befruktades och 5-6 blev fina blastocyster? Sååå tacksam!! Detta trodde jag aldrig efter alla år som man försökt utan ivf!

• Inalina
    MeAndMyself skrev 2021-05-05 15:44:51 följande:

Hej alla! Nu har även jag gått över till ruvare! Känns så häftigt! Fick även veta att blastocysten var i toppkvalité, så fin så den skulle kunna va med på bild i en utbildningsbok sa de haha (dock vet man ju inte om de säger så för att peppa eller menar det haha). Jag fick även veta att 4 st blastocyster i samma kvalité har hamnat i frysen! Kanske fryser de in en 5:e med, de skulle se imorgon!

Känns så sjukt, tänk att jag var på gränsen att få göra äggplock från början med mina 3 äggblåsor, men fick ändå ut 7 st, 7 st befruktades och 5-6 blev fina blastocyster? Sååå tacksam!! Detta trodde jag aldrig efter alla år som man försökt utan ivf!

men wow! låter ju helt fantastistiskt!!! kommer gå fint det här, gud vilken lättnad efter en lite seg start! Stort lycka till nu håller alla tummar Hjärta!!
  • MeAndMyself
    Inalina skrev 2021-05-05 15:57:41 följande:

men wow! låter ju helt fantastistiskt!!! kommer gå fint det här, gud vilken lättnad efter en lite seg start! Stort lycka till nu håller alla tummar !!

Tack snälla!! :)
  • MeAndMyself

Ni som ruvar, vad får man äta? Måste man äta som en gravid och avstå från vissa saker? Jag är sugen på sushi men kanske dumt haha :)

• Jenzia
    Inalina skrev 2021-05-05 13:34:47 följande:

tack snälla ja jag vet att alla hoppas för varandras skull här inne och förhoppningsvis så smittar det av sig på testerna med ;) jag fick tag i bruksanvisningen på mitt test nu där det stod, 'ser du inget efter 5 min så vänta 5 min till' haha, vore ju taskigt om de då menar att man kan få ett spökstreck då  ja jag börjar också bli nervös inför i morgon, kan ju dock inte påverka något (tyvärr) så får sitta lugnt i båten..

jag känner väl ingenting denna gången direkt, men nu med min enorma dos av progesteron som jag tar borde jag ju vara ett vrak förmodligen, känner mig mest svettig

Åhh, sådana anvisningar är det nog inte på alla tester

Hoppas det går fort att bli imorgon för dig! Tycker timmarna sniglar sig fram, haha.

Ja det här jäkla progesteronet :-P Så svullen!! Enda positiva med ett negativt test är att få sluta med progesteronet Ska du också ta det till v 8-9 om du är gravid?
  • Jenzia
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-05 14:55:30 följande:

Ja får hoppas det. 

Vet inte hur det ser ut. Har inte fått nån plan från SGU. Får väl ringa dem när mensen kommer och be om en handlingsplan. <3

Du får säker sätta in FET igen rätt snart om det inte blir ett plus nu <3
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021