• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Krizty88

Jag tog mod till mig och testade i morse på rd 15. Väldigt starkt positivt. Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle få se det. Känns helt sjukt faktiskt. Nu är det såklart en lång oviss väntan osv. Men vilken milstolpe, vi kan! Vi kan få befruktade embryon som kan fästa. Så stort <3

• Inalina
    Krizty88 skrev 2021-05-06 08:19:24 följande:

Jag tog mod till mig och testade i morse på rd 15. Väldigt starkt positivt. Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle få se det. Känns helt sjukt faktiskt. Nu är det såklart en lång oviss väntan osv. Men vilken milstolpe, vi kan! Vi kan få befruktade embryon som kan fästa. Så stort <3

åh men stort grattis till dig! jag hade det på kännFlört!!!! vilken härlig känsla, NJUT!!Hjärta
  • Estelle011
    Krizty88 skrev 2021-05-06 08:19:24 följande:

Grattis! 
  • YKY
    Inalina skrev 2021-05-06 07:56:09 följande:

Stort grattis!!! vad härligt =) förstår att det är overkligt (denna gången också!)

Tack så mycket! Precis. :)

Jag håller tummarna för er, det är fortfarande tidigt! Vilken ruvardag är det nu?
  • Inalina
    YKY skrev 2021-05-06 08:44:55 följande:
    Tack så mycket! Precis. :)

Jag håller tummarna för er, det är fortfarande tidigt! Vilken ruvardag är det nu?
    Glad
    Det är RD 7 idag med en 3 dagars (som var mer utvecklat som en 2-dagars). har inga förväntningar då det inte var ett topp-embryo precis, men jag får se om testen blir helt blanka i morgon/lördag så var det förmodligen ÄL-sprutan som spökade igår när jag såg strecket på testet. 
  • Krizty88
    Inalina skrev 2021-05-06 08:20:14 följande:

åh men stort grattis till dig! jag hade det på känn!!!! vilken härlig känsla, NJUT!!

Tack snälla du! Ja jag ska försöka njuta lite nu faktiskt. Håller fortsatt tummarna för dig <3
  • Inalina
    Frida123123 skrev 2021-05-05 21:33:41 följande:

Hej alla, lägger in en tråd här med för första gången. Är inne på mitt tredje IVF försök, ruvdag 13 idag. Testdag på lördag.. spännande. Tidigare gånger har mensen kommit dag 12 och 13 så jag sitter som på nålar nu. Har lärt mig att inte tolka in vad man känner eller inte känner men det är svårt, speciellt svårt att slappna av med Lutinus, som kan kännas som mens. Är det flera som har testdag snart?

Hejsan!! Ruvar du på en blastocyst? låter ju väldigt lovande om du klarat dig ändå till RD 13 utan mensen i sikte!!Glad Hejar på!!
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-05-06 07:59:02 följande:
    Hej! jag tog också ett test i morse och precis som du hade jag ju förväntat mig att strecket skulle synas tydligare nu (eller komma inom angiven tid..) men den enda skuggan jag ser (EFTER angiven testtid) är svagare än testet igår. Dock så tror jag inte vi ska kasta in handduken ännu då det är väldigt tidigt fortfarande, jag fortsätter även i morgon och på lördag innan jag ger upp...
    stor kramHjärta
    Tråkigt att det blev liknande för dig :( men som du säger får man testa nån dag till innan man ger upp helt. Hoppas det vänder för dig Hjärta Trodde Ovitrellen gick ur kroppen tidigare än så.
  • YKY
    Inalina skrev 2021-05-06 08:51:57 följande:

Det är RD 7 idag med en 3 dagars (som var mer utvecklat som en 2-dagars). har inga förväntningar då det inte var ett topp-embryo precis, men jag får se om testen blir helt blanka i morgon/lördag så var det förmodligen ÄL-sprutan som spökade igår när jag såg strecket på testet. 

Det dubblas ju varannan dag, så att det är svagare idag kan ju också vara att du hade druckit mer så det var mindre koncentrerat. Är det ett streck på lördag då är det ju verkligen något som växer! :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021