Chajsa skrev 2021-05-25 16:56:15 följande:
Tack snälla för pepp. Hur såg storleken på dina ut, fick du ökad dos som gjorde att de tog sig mot slutet?
Jag frågade om de inte kunde växa till sig men läkaren sa att jag ?inte skulle räkna med det?, kanske att någon kan växa som en bonus men jag är redan på dag 10, ska ta en gonal f+ fyremadel ikväll och nytt VUL imorrn och äggplock blir oavsett på fredag. Jag kan inte annat än hoppas på ett eller två guldägg men känns så tufft. Om bara två skulle befruktas, vet du eller ngn som läser om de alltid sätter tillbaka det på dag 2 då eller om de försöker odla till blastocyster om delningen ser bra ut?
På min dag 10 (andra vul) så hade jag bara totalt 5st på max 10mm. Så mellan andra och tredje vul hade det knappt hänt nånting. Så jag är ändå glad att de valde att öka min dos ytterligare och gav mig en fjärde vul istället för att avbryta. (Även om jag just då kände mig så hopplös som behövde så många vul när de flesta fick bra äggblåsor redan på andra vul) Äggplock skedde på dag 16.
Blir det ditt tredje vul imorgon då alltså? Oftast hittar de fler ägg på plocket än vad de ser på sista vul. Sen hinner säkert någon få en extra skjuts mot slutet. Det kommer gå bra!
Det kanske är olika från klinik till klinik, men jag tror att under 5 ägg så sätts de in på dag 2-3. Blir det minst 5 ägg så odlas de till dag 5 :)