• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Chajsa
    Truuly skrev 2021-05-25 13:21:21 följande:

Jag förstår dina känslor. Mina äggblåsor var också lite segstartade. Nu vet jag inte hur många vul du har varit på eller vilken behandlingsdag du är på. Men det är inte möjligt för dig att fortsätta stimulera någon extra dag?

Det kan ju hända att de 3 mindre växer till sig.

När man läser runt lite så verkar det som om de som får ut färre ägg har bra kvalite på dem. Dina 3 ägg kanske är av toppkvalite pga lite ?konkurrens? :)

Håller tummarna för dig!

Tack snälla för pepp. Hur såg storleken på dina ut, fick du ökad dos som gjorde att de tog sig mot slutet?

Jag frågade om de inte kunde växa till sig men läkaren sa att jag ?inte skulle räkna med det?, kanske att någon kan växa som en bonus men jag är redan på dag 10, ska ta en gonal f+ fyremadel ikväll och nytt VUL imorrn och äggplock blir oavsett på fredag. Jag kan inte annat än hoppas på ett eller två guldägg men känns så tufft. Om bara två skulle befruktas, vet du eller ngn som läser om de alltid sätter tillbaka det på dag 2 då eller om de försöker odla till blastocyster om delningen ser bra ut?
  • Truuly
    Chajsa skrev 2021-05-25 16:56:15 följande:

Tack snälla för pepp. Hur såg storleken på dina ut, fick du ökad dos som gjorde att de tog sig mot slutet?

Jag frågade om de inte kunde växa till sig men läkaren sa att jag ?inte skulle räkna med det?, kanske att någon kan växa som en bonus men jag är redan på dag 10, ska ta en gonal f+ fyremadel ikväll och nytt VUL imorrn och äggplock blir oavsett på fredag. Jag kan inte annat än hoppas på ett eller två guldägg men känns så tufft. Om bara två skulle befruktas, vet du eller ngn som läser om de alltid sätter tillbaka det på dag 2 då eller om de försöker odla till blastocyster om delningen ser bra ut?

På min dag 10 (andra vul) så hade jag bara totalt 5st på max 10mm. Så mellan andra och tredje vul hade det knappt hänt nånting. Så jag är ändå glad att de valde att öka min dos ytterligare och gav mig en fjärde vul istället för att avbryta. (Även om jag just då kände mig så hopplös som behövde så många vul när de flesta fick bra äggblåsor redan på andra vul) Äggplock skedde på dag 16.

Blir det ditt tredje vul imorgon då alltså? Oftast hittar de fler ägg på plocket än vad de ser på sista vul. Sen hinner säkert någon få en extra skjuts mot slutet. Det kommer gå bra!

Det kanske är olika från klinik till klinik, men jag tror att under 5 ägg så sätts de in på dag 2-3. Blir det minst 5 ägg så odlas de till dag 5 :)
  • Truuly
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-25 18:10:13 följande:

Hej i tråden. 

Då var man ruvare igen. 

Hoppas verkligen det går vägen denna gången. 

Åhh hoppas det går vägen nu!!

Jag blir ruvare för första gången från o med imorgon! Pirrigt.
  • Inalina

Hej i tråden. 

Då var man ruvare igen. 

Åh så spännande, skönt du kunde köra igång så snabbt! Håller alla tummar <3 kram!!!
  • ace86

Hej i tråden. 

Då var man ruvare igen. 

Samma här! Vi håller tummarna för oss båda!

Tiden går så långsamt och försöker tänka på annat. När har du testdag?
  • ace86
    Annna84 skrev 2021-05-23 18:15:12 följande:

Vad härligt att höra att du känner dig på banan igen efter förra gången. Nu ska det gå fint för oss båda! :) Precis, jag hade återföring idag. Nu håller vi tummarna som bara sjutton. Kramar

Ååh! <3 vilken dag har du fått som testdag? 6/6 för mig.

Allt känns mycket annorlunda nu denna gång och jag hoppas det bara har att göra med att det inte är en stimulerad cykel och att jag inte äter någon lutinus. Är det en stimulerad cykel för dig denna gång? Hur mår du?
  • Anonym1Ha
    Chajsa skrev 2021-05-25 16:56:15 följande:

Åh, jag håller verkligen tummarna att de mognar guldägg, tänker också att de inte behöver va så många bara de är bra. Hoppas du får ett bra besked på VUL idag och det blir ett bra plock på fredag!

Ska på mitt 4:e VUL idag, går väääldigt långsamt med mina äggblåsor så det blir antingen positiva besked eller avbrytande idag. Är på dag 15 nu och fortfarande inte snackat något om ev äggplock. Men min klinik har inte sommarstängt i år, men ändå. Vill ju ha ett bra äggplock efter alla dessa sprutorna.. såå färdig med att vänta <3 lycka till!!
  • Clemmentina

Hej i tråden. 

Då var man ruvare igen. 

Åh vad roligt! Håller tummar och tår!
  • Onemore2018
    ace86 skrev 2021-05-26 00:13:33 följande:

Samma här! Vi håller tummarna för oss båda!

Tiden går så långsamt och försöker tänka på annat. När har du testdag?

Ja vad tiden går långsamt, vi har testdag 4/6.. känns som en evighet. Är så nervös för att vid ruvdag 7 kom rosa och några dagar senare blödning. Sedan blev testet positivt och missfall
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021