• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • ace86
    Onemore2018 skrev 2021-05-26 07:36:15 följande:

Ja vad tiden går långsamt, vi har testdag 4/6.. känns som en evighet. Är så nervös för att vid ruvdag 7 kom rosa och några dagar senare blödning. Sedan blev testet positivt och missfall

Det är helt normalt att vara orolig! Men vi håller tummarna, och man kan blöda av flera olika anledningar men att embryot ändå fäst.

Hur många dagar efter återföring har du testdag? Jag har testdag 6/6 (2 veckor efter) med en 6 dagars.
  • Onemore2018
    ace86 skrev 2021-05-26 08:01:27 följande:

Det är helt normalt att vara orolig! Men vi håller tummarna, och man kan blöda av flera olika anledningar men att embryot ändå fäst.

Hur många dagar efter återföring har du testdag? Jag har testdag 6/6 (2 veckor efter) med en 6 dagars.

Jag hade återföring 22/5 så det blir 13 dagar efter återföring med 5 dagars
  • Annna84
    ace86 skrev 2021-05-26 00:18:21 följande:

Ååh! <3 vilken dag har du fått som testdag? 6/6 för mig.

Allt känns mycket annorlunda nu denna gång och jag hoppas det bara har att göra med att det inte är en stimulerad cykel och att jag inte äter någon lutinus. Är det en stimulerad cykel för dig denna gång? Hur mår du?

Hej! Jag mår bra tack! Jag har testdag den 3e har jag för mig, så ganska snabbt efter beräknad mens. På förra kliniken hade de ytterligare en vecka. Jag har haft så mycket på jobbet, så som tur är har jag kunnat fokusera på lite annat och känner mig ganska lugn och hoppfull än så länge :) Jag tar både progesteron och en annan medicin den här gången, eftersom vi gjort så många insättningar. Hur mår du? Kramar
  • Annna84
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-25 18:10:13 följande:

Hej i tråden. 

Då var man ruvare igen. 

Hoppas verkligen det går vägen denna gången. 

Härligt!! Då är vi ett gäng :) Heja heja!

Minns inte vilket försök i ordningen du är på?
  • Annna84
    Onemore2018 skrev 2021-05-26 07:36:15 följande:

Ja vad tiden går långsamt, vi har testdag 4/6.. känns som en evighet. Är så nervös för att vid ruvdag 7 kom rosa och några dagar senare blödning. Sedan blev testet positivt och missfall

Jag håller tummarna för dig! Jag har testdag dagen innan, men kommer nog inte kunna hålla mig tills dess. Kram
  • Chajsa
    Anonym1Ha skrev 2021-05-26 06:49:20 följande:

Åh, jag håller verkligen tummarna att de mognar guldägg, tänker också att de inte behöver va så många bara de är bra. Hoppas du får ett bra besked på VUL idag och det blir ett bra plock på fredag!

Ska på mitt 4:e VUL idag, går väääldigt långsamt med mina äggblåsor så det blir antingen positiva besked eller avbrytande idag. Är på dag 15 nu och fortfarande inte snackat något om ev äggplock. Men min klinik har inte sommarstängt i år, men ändå. Vill ju ha ett bra äggplock efter alla dessa sprutorna.. såå färdig med att vänta <3 lycka till!!

Ååh hoppas det ser bra ut idag! Mina tre små hade växt till sig lite så just nu ser det ut som att de kommer kunna plocka 6 äggblåsor på fredag, kanske inte så många som har ägg i sig dock. Mina största är stora (över 22 mm) så de vill inte avvakta längre. Men på bara en dag hade tre blåsor växt 3 mm så mycket kan hända. Uppdatera hur det går för dig!
  • Chajsa
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-25 18:10:13 följande:

Hej i tråden. 

Då var man ruvare igen. 

Hoppas verkligen det går vägen denna gången. 

Heja embryot! Håller tummarna.
  • Estelle011
    Annna84 skrev 2021-05-26 11:44:22 följande:
    Hej! Jag mår bra tack! Jag har testdag den 3e har jag för mig, så ganska snabbt efter beräknad mens. På förra kliniken hade de ytterligare en vecka. Jag har haft så mycket på jobbet, så som tur är har jag kunnat fokusera på lite annat och känner mig ganska lugn och hoppfull än så länge :) Jag tar både progesteron och en annan medicin den här gången, eftersom vi gjort så många insättningar. Hur mår du? Kramar
    Jag har också testdag den 3/6. Spännande. Tror jag ska testa på lördag Glad
  • Annna84
    Estelle011 skrev 2021-05-26 11:54:04 följande:

Jag har också testdag den 3/6. Spännande. Tror jag ska testa på lördag 

Men å vad kul :) Jag funderar också på lördag som första testdag, men vi ska bo över hos några vänner då, så det blir nog på söndag kväll istället. Inte långt kvar. Kram
  • Annna84
    Chajsa skrev 2021-05-26 11:51:48 följande:

Ååh hoppas det ser bra ut idag! Mina tre små hade växt till sig lite så just nu ser det ut som att de kommer kunna plocka 6 äggblåsor på fredag, kanske inte så många som har ägg i sig dock. Mina största är stora (över 22 mm) så de vill inte avvakta längre. Men på bara en dag hade tre blåsor växt 3 mm så mycket kan hända. Uppdatera hur det går för dig!

Vad härligt att höra!! :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021