IVF2021 skrev 2020-12-30 18:57:49 följande:
Inte en Emma men en Maria för vår del, så Mariakliniken ;) Funkade bra då min utredning gick fort. Som sagt värre med mannens som tog lång tid.
Tråkigt med cellprovet. Angav du att det var inför IVF? De försöker tydligen skynda på de svaren mer än rutinproverna. För oss hakade det upp sig när Maria glömt att vi var tvungna att screenas för HIV innan remiss skickades. hon ringde och meddelade detta en dag efter att min man åkt utomlands en hel månad då vi egentligen hade hoppats på att stå i kö. ???? Men men, remissen skickades till slut och vi fick kallelsen till RMC som en julklapp den 23/12. Kändes fantastiskt! Hur nu en kallelse till sjukvården kan kännas härlig att få. ????
Här verkar jag vara enligt gynekologin ?superfertil?. Mannen har också många spermier men majoriteten ser inte riktigt ut som de ska (morfologin avviker). Låter ju som samma som för er. Vi har inte riktigt heller skyddat oss på många år men försökt aktivt i 1,5 år.
Då håller vi tummarna för april för oss båda! Jag vågar inte hopps på tidigare. Det får bli en fantastisk bonus i så fall.
Haha! Där ser man!
Ja, det var samma för oss. Min del av utredningen var färdig på två veckor, men makes spermaprover tog 2 månader, och då ffa svarstiden som var lång.
Det var faktiskt RMC som tog cellprovet, så så borde de väl skrivit att det var inför IVF? Men jag vet inte. Fick inte så mycket förtroende för läkaren vi träffade, han var rätt stressad och inte så inkännande när vi tyckte att en svarstid på två månader var lång tid för något som brukar ta två veckor :-/ Var det Mariakliniken som tog ditt cellprov? Fick du veta någon svarstid från dom?
Åhh jag förstår dig precis!
Jag blev helt skakig och fick hjärtklappning av lycka när vår kallelse kom! Så tacksam över att det inte var längre väntetid, hört en del skräckexempel på köer som är närmre ett år, fy alltså!
Då verkar vi ha samma problem! Min man hade 0 procent med normal morfologi i ett prov och 2 procent i sitt andra. Och det är själva huvuddelen som är fel, vilket tydligen kan göra att ägget inte släpper in spermierna och då blir det ju ingen befruktning
Jag är tydligen också väääldigt fertil för min ålder, har nyss fyllt 37 år, har massa ägg och min cykel är textbok, ägglossning runt dag 14 och 15 dagar sen till mens. Som en klocka. Ändå har jag trott hela tiden att felet låg hos mig! Tror aldrig att min man tänkte att felet kunde ligga hos honom, vad jag önskar att jag hade varit så självsäker...
Jaaa, ni kommer alldeles säkert starta senast april och med lite tur kanske redan i februari
Jag har ställt in mig på samma sak för oss nu, men kommer be om att få bli prioriterad när vi väl fått cellprovet, för då har vi ju redan fått vänta minst två månader från det att vi skrevs in. Får se om landstinget är lite mänskliga