• Estelle011

Vi som startar ivf behandling 2021

Inalina skrev 2021-05-07 10:45:27 följande:
    åh så spännande, skönt att vara igång igenGlad nej det finns ju alla möjliga olika protokoll att gå efter och ingen vet vilket som blir bäst. 

Skulle ni resa utomlands? oj vad jag själv längtar tills när man kan ta en långhelg nånstans eller åka en vecka till havet.. ujujuj känns ändå som att det närmar sig nu!

Vi har heller inte berättat för någon, och som du säger, med ändrade planer går det ALLTID skylle på Corona..
    Vi ska bara resa inom Sverige. Även om det går, jag måste ha med mig mina Ovitrelle sprutor i kylen. Hur ska det gå med alla andra människor i samma hus?? Förvånad

Jag är också sååå sugen på solsemester. Har sänkt alla mina krav, behöver bara strand och sol (och gravidmagen Oskyldig ) Solig
  • Estelle011
    Inalina skrev 2021-05-07 10:59:57 följande:
    ah ok jag förstår, jag läste detta om Ovitrelle, vilket betyder att så länge du bara har den i rumstemp när du får hem den och inte tar in och ut ur kylen verkar det lugnt. Du tar väl bara en Ovitrelle? Gonal F funkar på samma sätt sa min klinik, man kan ha dem i 25 dagar i rumstemp.

Store in a refrigerator (2°C - 8°C). Store in the original package. Ovitrelle 250 micrograms solution for injection may be stored at room temperature (at or below +25°C) for up to 30 days without being refrigerated again during this period, and must be discarded if not used during these 30 days.
    Jag tog tre Ovitrelle förra gången. Istället för Lutinus
  • Estelle011

Frida och Jenzia stort grattis! Jag hoppas att det sprider sig så att alla här upplever den känslan Baby

Kan ni alla som plussade skriva hur ni levde under ruvningen? Är det något speciellt ni har inte gjort? Mest intresserad av det med vara aktiv, gå upp i puls 

• Estelle011
    Onemore2018 skrev 2021-05-18 10:05:06 följande:

Nu ringde embryologen. 9 befruktade ägg utav 13 och hon sa att det var ett fantastiskt resultat. Jag grinar som en stucken gris. Herregud. Och på lördag ska vi sätta tillbaka, det blir alltså då ett 5 dagars blastocyst. 

Jättebra resultat Glad

FET på schemat här idag. 
  • Estelle011
    Jag har gjort det två gånger, kan skriva hur det var för mig. Kanske olika beroende  på kliniken. 

Jag ringde när jag har fått mens. De har bokat in vul dag 9 och en till tre dagar efter för att kolla hur allt ser ut. FET en vecka efter den andra vul. Tre ovitrelle sprutor - en samma dag som den andra vul (eller dag efter, beroende på vad dem såg), en efter 5 dagar och en efter fet. Sen är det bara att vänta och hoppas på det bästa Flört
  • Estelle011
    Jag har gjort det två gånger, kan skriva hur det var för mig. Kanske olika beroende  på kliniken. 

Jag ringde när jag har fått mens. De har bokat in vul dag 9 och en till tre dagar efter för att kolla hur allt ser ut. FET en vecka efter den andra vul. Tre ovitrelle sprutor - en samma dag som den andra vul (eller dag efter, beroende på vad dem såg), en efter 5 dagar och en efter fet. Sen är det bara att vänta och hoppas på det bästa Flört
  • Estelle011

Det tror jag inte. Vet faktiskt inte. Jag visste inte ens att dom kanske klarar inte upptining, det läste jag här. Skulle säkert få panik och oroa mig inför återföringen med tankar om en klarade sig eller inte. Bättre att inte veta sånt eftersom du kan inte påverka det och hoppas att det går bra :) 

• Estelle011

Jag frågade min läkare om det och hon sa att det är ingen fara. Kroppen behåller tillräckligt. 

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021