IVF2021 skrev 2021-08-20 08:38:00 följande:
Åh suck. Mensen gör entré. Misslyckandet är ett faktum. Testdag på måndag men blankt tjuvtest och lite blod idag känns ju inte lovande alls.
Är det någon som fått insättning direkt igen, alltså på den ÄL som kommer som kommer om cirka 2 veckor? Gjorde nu FET i naturlig cykel och utan lutinus.
Kliniken tycker jag ska ha bortfallsblödning och sen mens innan jag får ny insättning, alltså måååånga veckor. Men alltså. Har ett embryo satts in helt utan läkemedel och inte alls fastnat/gett upphov till HcG ökning är det ju nästan ett skämt att kalla detta bortfallsblödning och inte bara en helt vanlig mens.
Jag har gjort FET två gånger och båda gångerna va det direkt, utan att vänta. När jag gjorde färsk återföring, då väntade jag till nästa mens
Inalina skrev 2021-08-20 08:47:44 följande:
hejsan! ja då var vi tillbaka i tråden igen, hoppas det är sista försöket för oss alla och att vi får njuta av vår- och sommarbebisar nästa år

låter ju (precis som någon annan också skrev), väldigt lovande med 6 embryon i frysen! (hehe känner såklart igen det där med att 'det kanske tog sig denna månaden ändå;)) det hoppas vi såklart!
jag tog mitt vaccin i maj när jag var precis igång med IVF då, vi skulle ju resa till sverige (bor ju i schweiz) i sommar och jag ville vara säker på att vara fullvaccinerad. 'Problemet' som jag ser det är ju också hur man ställer sig till när man faktiskt ÄR gravid att ta vaccinet? om du blir gravid ska du inte ta det då heller på 9 månader? Folk får ju göra precis som de vill men jag tänkte att jag var mer orolig för att få covid som gravid/eller precis när man ska föda och vara mer orolig för de långsiktiga biverkningar många har fått av sjukdomen än för vaccinet. kram hoppas du kommer fram till rätt beslut för dig

Jag fick ju inte plus då så kan tyvärr inte skryta med det, men jag känner mig stensäker på att det inte hade med vaccinet att göra då mina ägg ändå var av så dålig kvalitet.
Hoppas verkligen att det kommer att gå denna gången för oss båda. Skönt att det gick bra för dig med sprutan och att mensen kom i tid
Svårt det där med vaccin. Som Veneria skrev, det finns inga studier som visar att den ska påverka negativt, men det är det som är läskigt, finns inga studier alls. Däremot, för gravida finns bevis att det är säkert efter nån vecka och det finns bevis att vaccinerade gravida kvinnor föder friska bebisar.
Men jag ska inte skrämma er andra med mina tankar, jag får prata med kliniken när jag går dit nästa gång och bestämma mig efter det.
Lycka till alla som är igång! Nu händer det