• Estelle011

Vi som startar ivf behandling 2021

Inalina skrev 2021-06-24 08:57:26 följande:
    tack snälla du för pepp,Hjärta jag fick ett tips att höra av mig till fertilitetsklinik i Sthlm så jag gör det i första hand men annars hoppas jag absolut att en VC kan hjälpa mig!

jag blir liksom lite skraj när jag läser om sprutan då den ges till cancerpatienter för att de ska hamna i klimakteriet etc för att stänga av alla hormoner och då blir det alltid så läskigt tycker jag när medicinen INTE är framtagen för IVF egentligen, utan är 'off label' som man kallar det (och menat för andra ändamål). dessutom alla skräckhistorier om att ta sprutan som verkar 10ggr tjockare än alla andra sprutor man tar får mig att tvivla och ev skriva tillbaka till min klinik och fråga efter annat sätt att nedreglera med nässpray eller liknandeObestämd blir så besviken på min kropp som väljer att göra det så JÄKLA svårt! 
    Tror du att ni kör en FET i augutsi?
    Jag förstår, men det känns ändå som att dem gör något extra och annorlunda än vad vanlig process är, och det kan ge hopp. Jag känner att kliniker i Sverige bara kör på. Dem sa till mig - det var inte rätt ägg. Men jag är säker att det är något med min kropp som gör att den vill inte behålla det och säkert finns en anledning till det, men ingen kollar. 

Ja, det blir augusti. Dem har stängt hela juli, och jag är på semester då. Får mens vid slutet av månaden, då måste jag vänta två månader, men det betyder två naturliga försök Skrattande Jag kommer att ligga på stranden med en mojito om 10 dagar, och då är det ÄL så vem vet HjärtaSkrattande
  • Estelle011

Hej, hur tänker ni kring covid vaccinering? Glömde fråga min läkare. Det borde inte påverka behandlingen

• Estelle011

Hej alla gamla och nya IVF kompisar Glad

Hoppas ni har haft härlig sommar Solig nu har kliniker öppnat igen och processen fortsätter. Vi har fått 6 befruktade ägg i frysen så jag väntar bara på mens nästa vecka för att kunna boka fet (hoppaaaas att den kommer aldrig, finns en chans ändå). 

Har redan frågat men inte fått så många svar - hur gör ni med vaccin? Nu är vi jättepressade från både familj och kollegor att vaccinera oss. Vi har inte berättat vad vi gör, för att jag klarar inte frågor hur det går, ledsna blickar osv. Men vet inte. Finns inte riktigt mycket info om hur ska man göra. Om det är 0,001 % chans att vaccinet påverkar processen eller att jag behöver ta paus, då hoppar jag över det. Hur gjorde ni? Är det någon som har fått plus med ivf som är vaccinerad? 

• Estelle011
    IVF2021 skrev 2021-08-20 08:38:00 följande:

Åh suck. Mensen gör entré. Misslyckandet är ett faktum. Testdag på måndag men blankt tjuvtest och lite blod idag känns ju inte lovande alls.

Är det någon som fått insättning direkt igen, alltså på den ÄL som kommer som kommer om cirka 2 veckor? Gjorde nu FET i naturlig cykel och utan lutinus.

Kliniken tycker jag ska ha bortfallsblödning och sen mens innan jag får ny insättning, alltså måååånga veckor. Men alltså. Har ett embryo satts in helt utan läkemedel och inte alls fastnat/gett upphov till HcG ökning är det ju nästan ett skämt att kalla detta bortfallsblödning och inte bara en helt vanlig mens.

Jag har gjort FET två gånger och båda gångerna va det direkt, utan att vänta. När jag gjorde färsk återföring, då väntade jag till nästa mens
    Inalina skrev 2021-08-20 08:47:44 följande:
    hejsan! ja då var vi tillbaka i tråden igen, hoppas det är sista försöket för oss alla och att vi får njuta av vår- och sommarbebisar nästa år Hjärta låter ju (precis som någon annan också skrev), väldigt lovande med 6 embryon i frysen! (hehe känner såklart igen det där med att 'det kanske tog sig denna månaden ändå;)) det hoppas vi såklart!

jag tog mitt vaccin i maj när jag var precis igång med IVF då, vi skulle ju resa till sverige (bor ju i schweiz) i sommar och jag ville vara säker på att vara fullvaccinerad. 'Problemet' som jag ser det är ju också hur man ställer sig till när man faktiskt ÄR gravid att ta vaccinet? om du blir gravid ska du inte ta det då heller på 9 månader? Folk får ju göra precis som de vill men jag tänkte att jag var mer orolig för att få covid som gravid/eller precis när man ska föda och vara mer orolig för de långsiktiga biverkningar många har fått av sjukdomen än för vaccinet. kram hoppas du kommer fram till rätt beslut för digHjärta Jag fick ju inte plus då så kan tyvärr inte skryta med det, men jag känner mig stensäker på att det inte hade med vaccinet att göra då mina ägg ändå var av så dålig kvalitet.
    Hoppas verkligen att det kommer att gå denna gången för oss båda. Skönt att det gick bra för dig med sprutan och att mensen kom i tid Glad

Svårt det där med vaccin. Som Veneria skrev, det finns inga studier som visar att den ska påverka negativt, men det är det som är läskigt, finns inga studier alls. Däremot, för gravida finns bevis att det är säkert efter nån vecka och det finns bevis att vaccinerade gravida kvinnor föder friska bebisar. 

Men jag ska inte skrämma er andra med mina tankar, jag får prata med kliniken när jag går dit nästa gång och bestämma mig efter det. 

Lycka till alla som är igång! Nu händer det Baby
  • Estelle011
    Estelle011 skrev 2021-08-20 09:42:29 följande:
    Jag har gjort FET två gånger och båda gångerna va det direkt, utan att vänta. När jag gjorde färsk återföring, då väntade jag till nästa mens
    Inalina skrev 2021-08-20 08:47:44 följande:
    hejsan! ja då var vi tillbaka i tråden igen, hoppas det är sista försöket för oss alla och att vi får njuta av vår- och sommarbebisar nästa år Hjärta låter ju (precis som någon annan också skrev), väldigt lovande med 6 embryon i frysen! (hehe känner såklart igen det där med att 'det kanske tog sig denna månaden ändå;)) det hoppas vi såklart!

jag tog mitt vaccin i maj när jag var precis igång med IVF då, vi skulle ju resa till sverige (bor ju i schweiz) i sommar och jag ville vara säker på att vara fullvaccinerad. 'Problemet' som jag ser det är ju också hur man ställer sig till när man faktiskt ÄR gravid att ta vaccinet? om du blir gravid ska du inte ta det då heller på 9 månader? Folk får ju göra precis som de vill men jag tänkte att jag var mer orolig för att få covid som gravid/eller precis när man ska föda och vara mer orolig för de långsiktiga biverkningar många har fått av sjukdomen än för vaccinet. kram hoppas du kommer fram till rätt beslut för digHjärta Jag fick ju inte plus då så kan tyvärr inte skryta med det, men jag känner mig stensäker på att det inte hade med vaccinet att göra då mina ägg ändå var av så dålig kvalitet.
    Jag menade att jag väntade en till mens efter färsk återföringen för att göra FET. Men FET efter FET bokade dem direkt Glad
  • Estelle011
    IVF2021 skrev 2021-08-20 17:36:43 följande:
    Min BIM utifrån de senaste cyklerna räknat är på måndag, men de senaste cyklerna har varierat i längs med någon dagar hit och dit mer än vanligt. Och denna månad hade jag min senaste LH-ökning någonsin, vilket ju gör att mensen borde vara snarare sen än tidig.

Kan tänka att det blir svårare att gå från FET till ny stimulering, just på grund av planeringsproblem då man verkligen måste veta att man inte är gravid först. Men FET till FET borde ju vara ok?! Precis som du skriver framförallt med tanke på flytten. Nästa insättning blir annars i november. Gaaah. Då blir det en insättning på 8 månaders tid sedan vi körde igång. Det går inte! Jag måste övertala dem.

Hoppas du slipper problemet att behöva en ny omgång stimulering och att det krockar med flytt.
    endotjej92 skrev 2021-08-20 11:42:41 följande:

Åå nej blir så himla ledsen för din skull:( :(:(:(

Är du säker på att det är mensen? När har du beräknad bim? Jag tänker att det är ju några dagar kvar tills måndag så det kanske kan finnas någon chans endå? Jag förstår verkligen din sorg varje dag som går är jag själv livrädd att mensen ska braka ut..

förstår inte varför din klinik tycker så.. om du endå får en äl efter detta nu om det är mens så borde det ju gå bra att sätta in då?

Alltså, ja jag kände mig säker på att det var mensen. Men nu är jag eventuellt lite tveksam. Kom ljust ljust rosa igår och idag mer åt (ursäkta ärligheten) det bruna hållet, som i gammalt blod. Kom lite under förmiddagen men har nu lugnat sig igen. Känns dom verkligen som att mensen ska braka loss när som helst. Har heller inte fått något plus på tjuvtest som ni andra :( Meeeen önskar så klart att jag kan få bli den där solskenshistorian som får ett plus till slut trots att jag redan sörjt det misslyckade försöket. Bara att vänta och se. Ska på kalas hela helgen och har utrustat mig för alla typer av mående.
    Jag måste bara lägga till att det blev ingen graviditet för mig då så vem vet...kanske är det bättre att låta kroppen återhämta sig en cykel. Jag försöker fortfarande att tro på att alla kliniker vet vad dem gör. Vi får se om jag slutar tänka så vidare i processen. Det svåraste för mig under hela resan är att vänta. Så jag förstår dig. Men om dem säger att det är bäst så...
    GlitterLina skrev 2021-08-21 10:34:57 följande:

????ivf ringde precis

det såg inte bra ut idag inte utvecklats som det skulle så det hade garanterat inte lett till nån bra graviditet ????

Så inget återförande

Neeej. Styrkekramar. Så jobbigt Rynkar på näsan
  • Estelle011
    Inalina skrev 2021-08-23 10:47:58 följande:
    Jag HOPPAS jag får börja med mina sprutor idag, ska på VUL 14:20 där de ska se om allt är som det ska efter nedregleringen....hoppas hoppas....
    Lycka till!!! Glad
  • Estelle011
    Inalina skrev 2021-09-07 11:08:39 följande:

Hej IVF-vänner,

nu har jag fått svar på befruktningen av mina 5 små embryon från igår, där endast 2 verkar ha befruktats normalt till idag.  De sparar de andra för att se om något mer händer under dagen men hoppet är nog ganska litet för det.

Fick ett långt mail från kliniken bland annat ang. varför de bara hittat 8 äggblåsor och inte 17 som i senaste ultraljudet men deras förklaring är att man borde vara där för sista ultraljudet så att de kan räkna själva, för olika kliniker/ultraljudskontroller kan visa olika. Kommer ju aldrig få en förklaring till detta. De konstaterade att min äggkvalitet är ganska dålig (surprice!) så det får vi ta vidare om det blir ett nytt försök eller hur vi gör. 

Jag hoppas nu innerligt att de båda ska fortsätta utvecklas till i morgon så jag får sätta tillbaka båda. Bad kliniken om detta och får se om de sätter sig på tvären. känns ju ganska uppgivet just nu även om jag vet att det finns en chans ändå såklart. Mardrömmen är ju att de kontaktar mig imorgon och säger att inget av embryona överlevt natten 

Man kan ju inte göra annat än att hoppas i den här karusellen, känns som att jag nästan blir avtrubbad av alla dåliga besked hela tiden. sen är jag ingen person som ger upp i första taget men man vill ju också bara kunna njuta och inte hela tiden ha i bakhuvudet vad man ska ha för plan inför nästa IVF... 

kram på er

Jätteledsen att läsa detta, men hoppas verkligen att det kommer att gå ändå för er. Nu är det bara att försöka njuta av staden. Jobbigt med väntan men vad är inte jobbigt i denna processen.

Så fint att se all pepp och support från andra här. Det verkligen värmer i hjärtat
  • Estelle011
    Inalina skrev 2021-09-08 09:26:44 följande:

tack snälla, ja precis vad är INTE jobbigt i denna process?? ja alla är verkligen härliga här i tråden hur går det för dig, dags för FET snart? Kram!

jag håller på att vänta uppdatering från min klinik om NÄR jag ska komma in för återföring av mitt embryo, men min koordinator är lite märklig, hon skrev för en kvart sen:, då ses vi snart! Eeeehhhh NÄR???? haha!

Haha härligt att höra! Ändå ganska bra resultat med tanken på hur många ägg har dem plockat ut. Man vill i alla fall kunna sätta tillbaka ett. Hoppas att allt går bra. Då kan du åka hem som du planerade och vänta (testa) där.

Jag har FET på lördag. Första gången med denna läkaren. Han gjorde båda mina ÄP med bra resultat, men aldrig återföring så jag tror verkligen på honom :D

Det blir femte gången för oss...känns ibland som att det aldrig kommer att gå...
  • Estelle011
    IVF2021 skrev 2021-09-08 11:42:18 följande:

Jag gör också FET på lördag! Då är vi ju 3 som ruvar matchande. Heja våra kroppar.

Så spännande :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021