• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • AndraSladdis
    Dibella skrev 2021-11-27 12:21:03 följande:

Verkligen lång väntan mellan allt, men förhoppningsvis är kroppen på banan och mer än redo! när är FET inplanerad? Lycka till du med.Verkligen lång väntan för dig men förhoppningsvis är kroppen preppad och redo! När är din FET inplanerad nu i dec? Hoppas på massa tur till dig med

Tack! Hoppas också såå att kroppen är med nu. Min FET är planerad om knappt två veckor, så kanske hinner vi ruva lite samtidigt. Du ska ha FET på torsdag?
  • AndraSladdis
    Dibella skrev 2021-11-27 12:00:32 följande:

Fick smiley på CB testerna igår och tid för FET på torsdag nästa vecka. Har druckit kopiösa mängder kaffe sen ET failade för 2 månader sedan. Vill inte dra ner på det haha, men känner att jag måste. När ska man dra ner på koffeinet? Nu redan eller vänta nån dag? /koffeinmissbrukaren

Man hör ju så många olika saker om just kaffe, haha. Men de flesta läkare verkar tycka att 1-2 koppar om dagen är ok när man är gravid. Det finns någon enstaka studie som påstår att det är bra att dra ner redan innan. Så eftersom jag fick MA sist så har jag slutat med kaffe redan.
  • Frida123123

Hej alla! Efter många nervösa dagar, timmar så är jag äntligen idag igen en ruvare av en 6-dagars blastocyst som börjat kläcka. Testdag 11/12. Nu börjar nästa nedräkning.

• Inalina
    Dibella skrev 2021-11-27 12:00:32 följande:

Fick smiley på CB testerna igår och tid för FET på torsdag nästa vecka. Har druckit kopiösa mängder kaffe sen ET failade för 2 månader sedan. Vill inte dra ner på det haha, men känner att jag måste. När ska man dra ner på koffeinet? Nu redan eller vänta nån dag? /koffeinmissbrukaren

Åh vad skönt!!! Äntligen dags för ruvning:)!! Det kanske kan vara smart att dra ner lite långsamt så du slipper ha världens huvudvärk under ruvartiden ;) själv körde jag länge endast 1-2 koppar vanligt kaffe och resten koffeinfritt för att lura mig själv lite att jag kunde dricka kaffe hur jag ville;) kanske kan vara en bra mjukstart? Kram!
  • Inalina
    Frida123123 skrev 2021-11-28 14:52:54 följande:

Hej alla! Efter många nervösa dagar, timmar så är jag äntligen idag igen en ruvare av en 6-dagars blastocyst som börjat kläcka. Testdag 11/12. Nu börjar nästa nedräkning.

Åh så skönt!! Äntligen<3 förstår man är nervös för snöflingan men nu ligger den tryggt hos dig och har det bra! Kram :)
  • Always choklad
    Frida123123 skrev 2021-11-28 14:52:54 följande:

Hej! Härligt, inte kul väntan men försök tänka på nått annat också. Är mycket bestyr inför jul i alla fall. Kram!
  • SilverDarling
    Inalina skrev 2021-11-25 13:31:07 följande:
    Tack snälla! Ja detta var ju verkligen det sista jag förväntande mig! =) lite oklart men är nog i v 5+ någonting, ska på VUL på måndag för att de ska kunna mäta och förhoppningsvis säga vilken vecka och dag jag är på. Tiden sniglar sig fram givetvis men denna gången slapp jag ju ?ruvartiden? i alla fall haha!

Hur går det för dig?? Kram!
    Åh jag håller tummarna så för dig! Det där är ju drömmen. 

Ja du, jag hade ju en insättning 9 november som dessvärre slutade i tidigt missfall (kemisk, v 5) så det kändes lite småjobbigt. Men mitt i det jobbiga så vet jag i alla fall att jag KAN bli gravid, och i IVF-sammanhang så är det positivt att ha det eftersom det bådar gott för framtida insättningar. 

Nu måste jag vänta med ny stimulering till januari, eftersom labbet stänger i december. Så nu är det bara att vänta typ. Januari är inte så långt bort, men man vill ju bara köra på direkt på en gång Skrikandes
  • Inalina
    AndraSladdis skrev 2021-11-27 12:07:43 följande:

Oj vad mycket det har hänt i tråden under tiden som jag bara väntat på att få göra ET. Stort grattis Inalina och Always choklad! Och stort lycka till alla andra som håller på med sin cykel just nu!

Ska kanske bli lite mer aktiv i tråden nu när det äntligen planeras FET för mig i december. Har väntat sedan ett MA i juli, hysto för att ta bort rester, träningscykel, visum osv.

Hejsan! Åh fy vad ledsamt med ditt MA:( håller tummarna för din FET nu, har ni många kvar i frysen? Tack snälla för grattis <3
  • Always choklad

Hej ni som ruvar och plussat. Har ni samma problem att brösten håller er vakna? De drar och spänner så under natten..

• Inalina

Hej på er!
    lite solskensbesked här att jag varit på tidigt VUL nu där de mätte en liten 5mm med pickande hjärta, så verkar vara i v 6+3 här. jag hoppas jag kan sprida lite hopp till er andra som kämpar och har kämpat längeHjärta 

kram på er!

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021