• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Sweetpineapple skrev 2021-11-24 10:58:11 följande:
    Inalina skrev 2021-11-23 12:28:22 följande:

hej!!! klart jag kommer ihåg dig!!! vet ju hur dåligt du mådde av överstimulering etc! Gud så härligt att er lilla tjej är här hon är underbar! stort stort grattis till er! det är ju värt varenda tår och svettdroppe!

Idag hände något som inte kan klassas som något annat än ett mirakel BIG TIME. har ju aldrig blivit gravid naturligt och har fått höra att mina ägg är skitdåliga så borde göra äggdonation. min gynekolog såg något hon tyckte såg ut som en hinnsäck på ultraljudet, eller först sa hon, någon typ av vätska - men sedan - hade jag inte vetat bättre hade jag trott att du var gravid? Så jo tog ett test och snabbt blev det bekräftat. JAG ÄR GRAVID och det är helt jäkla sjukt och jag vet inte hur jag ska tänka eller tro men ska dit nästa vecka igen och se om det kanske har hunnit utveckla sig mer och se om allt fortskrider som det ska. kram!

Tack. <3 Ja det var en tuff start med överstimulering, bifyndet av knöl i halsen (väntar kallelse till op) och covidinfektion med inläggning på det. Även förlossningen blev dramatisk med akutsnitt pga stor blödning hos mig. Men allt gick bra tillslut.

Nu hoppas vi att det vänder :)

Åh, helt fantastiska nyheter. Håller verkligen alla tummar och tår, som du peppat alla andra i denna grupp och hållit modet uppe trots allt du själv gått/går genom. Tror verkligen på det lilla frö som börjat växa i din mage. Det är din tur nu <3
    jo jag minns att du hade en knöl, antar att de inte velat göra någon operation eller liknande under graviditeten? och herregud låter som en ganska otäck tid som gravid med diverse orosmoment! så skönt att höra att allt gick bra ändå och att ni har den lilla hos er nuHjärta

ja jag tror också på den här lilla kämpen som lyckats nästla sig in på något vänstern, jag hoppas så att det är lillasyskonet som är så otroligt efterlängtat. min dotter här hemma går runt o säger att hon älskar ALLA bebisarDrömmer
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-11-24 09:12:41 följande:

taaaack vad fint av dig!!! ja jag tyckte ju att dottern var ett mirakel men detta tar ju ändå priset! 

dig har jag inte sett på ett tag! :) hur mår du och hur långt har du kommit nu?ja jag vet!!!  jag hade känt likadant som du om det hänt någon annan här i gruppen, man blir ju så insatt i allas tuffa resor, förhoppningar och svåra besked etc. så fint vi kan dela detta med varann och både stötta och glädjas ihop.

eftersom det inte syntes något för 2 veckor sedan så borde jag vara i v 5+ nu tror jag. så nästa vecka hoppas jag på att få se mer, men allt är ju väldigt osäkert såhär i början som du vet. jag vill ändå tillåta mig själv att vara glad över detta nu (och kanske framförallt väldigt lättad då jag trodde att jag inte skulle kunna dra igång nästa försök förrän om 3 månader..).

Går det åt pipsvängen så faller jag givetvis, men jag faller nog lika hårt vare sig jag väljer att vara glad eller orolig nu 

har du kommit en bit i din behandling nu? kram!

Som du skriver så känns det helt otroligt att en sådan här sak händer, det händer ju bara andra -haha! Lika tänkte jag med ivf:en, det kommer aldrig hända mig att jag blir gravid på 7e försöket och så blev det så.

Önskar dig all lycka till!!!

Jag är inne i v29 nu, det går helt galet fort. Från att ha räknat timmar och dagar under 2års tid, till att det bara rasslar på med veckor och månader.
  • Kronärtskocka

Hoppas era gravidhormoner sprider sig till oss andra! Det sägs ju att ett fåtal procent av de som är ofrivilligt barnlösa blir naturligt gravida efter IVF eller adoption med tiden. Så någon gång ibland händer det ju samtidigt som det måste kännas som ett mirakel när det sker.

Känns lite trist att bryta av med dystra nyheter. Fick samtal idag om mina embryon. Som väntat klarade sig inget av de två till frysen. Jag får hoppas att det jag bär på är en kämpe som fäster.

Om inte annat gör ju motgångarna och de dåliga utfallen av IVF-försöken det tydligare att jag inte kan kämpa vidare med mina ägg om jag ska ha chans till graviditet med den budget jag har kvar.

• Always choklad
    endotjej92 skrev 2021-11-23 18:02:11 följande:

Hej alla krigare! Jag vet inte om så många minns mig men jag var väldigt aktiv i den här tråden i sommras när jag genomgick min IVF. Jag plussade i augusti och har sedan dess varit kvar i tråden i bakgrunden och hejjat på er! Nu när jag såg Inalina plussa kände jag verkligen att jag var tvungen och skriva grattis! Och jag hejjar på er alla och hoppas på att få läsa plus från er alla för jag vet hur mycket denna tråd hjälpte mig när jag mådde som dåligast!

Lycka till alla<3

WOOOW! Grattis till dig så som jag läst hur du kämpat med din resa kändes det verkligen i hjärtat nu av att läsa om ditt plus!! Som du flera gånger skrev att du känner att du har ett guldägg kvar inom dig och jag hoppas innerligt att detta är den som stannar kvar!<3

Hej endotjej92, åh vad härligt att allt tuffat på ? ger hopp om livet. Kul att du återkopplar.
  • Always choklad

Hej! Vafan det verkar som folk smittar av sig här. Jag testade positivt idag. Starkaste pluss jag fått + inte i blodblandat vatten heller. Ultraljud V50, nu hoppas vi så in i bomben. Historik senaste var kemisk graviditet och den före det var missed abortion. Men lite drar jag på smulgroparna i alla fall. Försiktigt positiv.
  • Always choklad

Hej! Vafan det verkar som folk smittar av sig här. Jag testade positivt idag. Starkaste pluss jag fått + inte i blodblandat vatten heller. Ultraljud V50, nu hoppas vi så in i bomben. Historik senaste var kemisk graviditet och den före det var missed abortion. Men lite drar jag på smulgroparna i alla fall. Försiktigt positiv.
    Always choklad skrev 2021-11-24 18:28:35 följande:

• Dibella
    Kronärtskocka skrev 2021-11-24 16:39:43 följande:

Hoppas era gravidhormoner sprider sig till oss andra! Det sägs ju att ett fåtal procent av de som är ofrivilligt barnlösa blir naturligt gravida efter IVF eller adoption med tiden. Så någon gång ibland händer det ju samtidigt som det måste kännas som ett mirakel när det sker.

Känns lite trist att bryta av med dystra nyheter. Fick samtal idag om mina embryon. Som väntat klarade sig inget av de två till frysen. Jag får hoppas att det jag bär på är en kämpe som fäster.

Om inte annat gör ju motgångarna och de dåliga utfallen av IVF-försöken det tydligare att jag inte kan kämpa vidare med mina ägg om jag ska ha chans till graviditet med den budget jag har kvar.

Usch vad tråkigt att de andra embryona inte klarade sig till frys men vi håller verkligen tummarna för den du ruvar på Solig 

Grattis Hjärta Vilket fint plus du fått där! Håller vi verkligen tummarna för ett hjärta på VUL vecka 50.
  • Inalina

Wow det där var inget dåligt plus!!! Gud så underbart, vad glad jag blir!!! =) denna gången ska det gå!! Stort grattis!
  • Inalina
    Kronärtskocka skrev 2021-11-24 16:39:43 följande:

Håller tummarna för det lilla embryot där inne - Det behövs ju bara ett, men jag vet hur nedslående det är att inte ha en back up i frysen. Ganska många här inne har ju plussat på 2-3 dagars när de inte fått till frysen så du får inte tappa hoppet, förmodligen så valde de ju rätt embryo att återföra direkt. När tänkte du testa? Stor kram, önskar jag kunde smitta av mig lite LH eller vad det heter ;)
  • Always choklad

Dibella skrev 2021-11-24 18:52:49 följande:

Usch vad tråkigt att de andra embryona inte klarade sig till frys men vi håller verkligen tummarna för den du ruvar på  

Grattis  Vilket fint plus du fått där! Håller vi verkligen tummarna för ett hjärta på VUL vecka 50.

Hej tackar! Slukade just en pizza. Brukar äta 1 halv. Sen överföringen äter jag lätt 1 hel.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021