• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Always choklad
    Inalina skrev 2021-11-24 19:31:34 följande:

Wow det där var inget dåligt plus!!! Gud så underbart, vad glad jag blir!!! =) denna gången ska det gå!! Stort grattis!

Hej tackar nä de var tydligt faktiskt. Tog två på raken efter varann. Tänkte om den första var en blindgångare. Kliniken fick också dyrt och heligt säga/förklara imorse att inga av mina alla hormoner kan ge ett falskt positivt gravtest. Fick UL nu om exakt 3 veckor. Nu är det nästa countdown. Får ses som mental intervallträning, typ..
  • Frida123123
    Always choklad skrev 2021-11-24 20:05:07 följande:

Hej tackar nä de var tydligt faktiskt. Tog två på raken efter varann. Tänkte om den första var en blindgångare. Kliniken fick också dyrt och heligt säga/förklara imorse att inga av mina alla hormoner kan ge ett falskt positivt gravtest. Fick UL nu om exakt 3 veckor. Nu är det nästa countdown. Får ses som mental intervallträning, typ..

Yeah, så kul! Hade en känsla av att det skulle gå bra! Nu är du gravid på riktigt! Avis :) fast på ett självklart glädjande sätt! Nu ska det gå vägen, eller hur!!
  • Anonym1Ha
    Always choklad skrev 2021-11-24 20:05:07 följande:

Väldigt fina plus!! Det blandas verkligen både glädje och besvikelse i denna gruppen. Men det här är så underbart att se och ger mer kraft!! Grattis!! Håller tummarna att det är er tur nu <3
  • Clemmentina
    Always choklad skrev 2021-11-24 18:28:35 följande:

Hej! Vafan det verkar som folk smittar av sig här. Jag testade positivt idag. Starkaste pluss jag fått + inte i blodblandat vatten heller. Ultraljud V50, nu hoppas vi så in i bomben. Historik senaste var kemisk graviditet och den före det var missed abortion. Men lite drar jag på smulgroparna i alla fall. Försiktigt positiv.

Åh vad glad jag blir! Vilka fina plus! Håller tummarna så att det är tredje gången gillt.
  • Always choklad
    Frida123123 skrev 2021-11-24 20:20:42 följande:

Yeah, så kul! Hade en känsla av att det skulle gå bra! Nu är du gravid på riktigt! Avis :) fast på ett självklart glädjande sätt! Nu ska det gå vägen, eller hur!!

Ja på stickan är jag det i alla fall. Känner av lite i svank och bröst och blir riktigt arg om jag inte får äta exakt när jag blir hungrig. Annars mår jag bra, massa energi känner mig stark!
  • Always choklad
    Anonym1Ha skrev 2021-11-24 20:41:34 följande:

Väldigt fina plus!! Det blandas verkligen både glädje och besvikelse i denna gruppen. Men det här är så underbart att se och ger mer kraft!! Grattis!! Håller tummarna att det är er tur nu <3

Ja snälla håll tummar och tår!
  • Always choklad
    Clemmentina skrev 2021-11-24 20:45:06 följande:

Åh vad glad jag blir! Vilka fina plus! Håller tummarna så att det är tredje gången gillt.

Hej tackar! Hur går det för er? Har ni på G nått här hemma eller prata med Olga mer?

Tips anmäl dig till webinarium som de har. Lärde mej en del. Kanske inte bäst men som min gynekolog sa det är lite som en sem. Hämtad på flygplats , sövd etc. Låter inte helt dumt!

Har nedräkning nu 3 v. Vågar inte vara riktigt glada, men ler i alla fall.
  • Always choklad

Hej vilken natt. Igår när jag gick igenom mitt medicinska/hormon schema, ändrats lite i och med postat gravtest. Då upptäckte jag att folsyretab jag knaprat typ sista veckan eller så gått ut slutet 2018..inte bra, man har ju en del burkar genom åren både under ivf och före.. Jag har nu korrigerat så jag käkar 2 varje dag, I början av ivf så var de så att jag skulle ta 2 men de ändrade till 1 pga att man sett att behovet är täckt redan då. Som en konsekvens drömde jag att jag på sprutor nu och att jag missat 2 kvällar jag visste om och 3 ev..när jag vaknade var jag övertygad att det var så, beredd att ringa när de öppnar..tog typ 1 kvart innan poletten trillade ner att det var en mardröm..Skyller på boobsen, de har hållit mig vaken och gjort att jag snurrat runt som en kyckling på spett i jämna intervall.. I natt blir det sportbehå/topp av nå slag för å binda fast dem, hepp!

• Kronärtskocka

Dibella: Tack. Ja, än finns hopp.

Inalina: Tack. Ja, jag hoppas det jag fick som var så fint även fortsatt att utvecklas och fästa. Så mycket som ska stämma.

LH tror jag är hormonet inför ägglossning men HCG får du gärna sprida omkring dig. Å snart är det nästa vecka där du kan se mer av vad som sker i din livmoder.

Always choklad: Grattis! Härligt med så fina plus. Håller tummarna för en sensommarbebis!

• Dibella

CD 13 och ÄL är nowhere to be found änsålänge på testerna. Så frustrerande när jag vanligtvis brukar ha ÄL CD 11. Nu verkar det tidigast bli lördag? Vill helst hinna få återföring innan helgen nästa vecka för sen är vi upptagna :( trodde inte den skulle bli så sen den enda gången man ska få FET. 

Jag har starkare tester på EM och tänker, fan, nu är det på gång! Sen nästa morgon är det supersvagt igen... Står ju specifikt på CB ÄL tester att de inte ska tas på morgonen, ändå rekommenderar RMC att de ska tas då.. tror inte det funkar på mig därför tar jag både morgon och eftermiddag, men rädd att  om jag rapporterar in ett ev. positivt EM test så blir det fel i återföringen..

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021