• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Dibella skrev 2021-11-25 09:03:16 följande:

CD 13 och ÄL är nowhere to be found änsålänge på testerna. Så frustrerande när jag vanligtvis brukar ha ÄL CD 11. Nu verkar det tidigast bli lördag? Vill helst hinna få återföring innan helgen nästa vecka för sen är vi upptagna :( trodde inte den skulle bli så sen den enda gången man ska få FET. 

Jag har starkare tester på EM och tänker, fan, nu är det på gång! Sen nästa morgon är det supersvagt igen... Står ju specifikt på CB ÄL tester att de inte ska tas på morgonen, ändå rekommenderar RMC att de ska tas då.. tror inte det funkar på mig därför tar jag både morgon och eftermiddag, men rädd att  om jag rapporterar in ett ev. positivt EM test så blir det fel i återföringen..

Känner igen mig så väl i detta. Jag fick också positivt på kvällen men hade fortfarande positivt morgonen efter när jag ringde in och då gick de på morgon-resultatet. Vet inte varför de bara vill att de testar på morgonen! Däremot funderar jag mycket på om det kan påverka negativt?utomlands gör de ju Era-test för att upptäcka vad som är det optimala fönstret för återföring.
  • Clemmentina
    Always choklad skrev 2021-11-25 00:09:23 följande:

Hej tackar! Hur går det för er? Har ni på G nått här hemma eller prata med Olga mer?

Tips anmäl dig till webinarium som de har. Lärde mej en del. Kanske inte bäst men som min gynekolog sa det är lite som en sem. Hämtad på flygplats , sövd etc. Låter inte helt dumt!

Har nedräkning nu 3 v. Vågar inte vara riktigt glada, men ler i alla fall.

Förstår att du inte riktigt vågar glädjas ännu. Hoppas att veckorna går fort! :)

Om allt går som det ska gör vi första resan till Olga nu i december. :) Vi har haft flera möten och jag har sett några seminarier.
  • Inalina
    Kronärtskocka skrev 2021-11-25 07:49:50 följande:

Inalina: Tack. Ja, jag hoppas det jag fick som var så fint även fortsatt att utvecklas och fästa. Så mycket som ska stämma.

LH tror jag är hormonet inför ägglossning men HCG får du gärna sprida omkring dig. Å snart är det nästa vecka där du kan se mer av vad som sker i din livmoder.

ja men just det HCG heter det, herregud! åh jag håller tummarna så hårt att det ska gå vägen för dig denna gången, förstår att alla tankar snurrar, och speciellt när allt med IVF/ÄD kostar så otroligt mkt. stor kram!
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-11-25 09:03:16 följande:

CD 13 och ÄL är nowhere to be found änsålänge på testerna. Så frustrerande när jag vanligtvis brukar ha ÄL CD 11. Nu verkar det tidigast bli lördag? Vill helst hinna få återföring innan helgen nästa vecka för sen är vi upptagna :( trodde inte den skulle bli så sen den enda gången man ska få FET. 

Jag har starkare tester på EM och tänker, fan, nu är det på gång! Sen nästa morgon är det supersvagt igen... Står ju specifikt på CB ÄL tester att de inte ska tas på morgonen, ändå rekommenderar RMC att de ska tas då.. tror inte det funkar på mig därför tar jag både morgon och eftermiddag, men rädd att  om jag rapporterar in ett ev. positivt EM test så blir det fel i återföringen..

åh så trögt!!! det låter ju som att du borde hinna med innan nästa helg i alla fall, det dyker nog upp när som helst{#emotions_dlg.flower}! jag har också läst nånstans tidigare att man aldrig ska ta ÄLtester med morgonurinen, för det inte är säkert att kroppen kommit igång och producera ännu eller något sådant. håller tummarna för omslag snart!
  • Dibella
    Clemmentina skrev 2021-11-25 10:15:47 följande:
    Känner igen mig så väl i detta. Jag fick också positivt på kvällen men hade fortfarande positivt morgonen efter när jag ringde in och då gick de på morgon-resultatet. Vet inte varför de bara vill att de testar på morgonen! Däremot funderar jag mycket på om det kan påverka negativt?utomlands gör de ju Era-test för att upptäcka vad som är det optimala fönstret för återföring.

Har en teori att de vill gå på morgonresultaten när de väl ger utslag på morgonen då är LH hormonet så högt att ägglossningen kanske är samma dag/nästa vilket gör det mer "säkert" för när man gör återföringen kanske, för man vet mer exakt när det sker. Sist jag testade på morgonen så fick jag inte utslag fören samma dag jag fick ÄL, vanligtvis när jag tar på eftermiddagen så får jag utslag 1-2 dagar innan ÄL sker. Men känns jobbigt, förra månaden så fick jag oerhört dålig respons på ÄL testerna och vill inte "slösa" min blasto :(

Inalina skrev 2021-11-25 10:30:06 följande:
    åh så trögt!!! det låter ju som att du borde hinna med innan nästa helg i alla fall, det dyker nog upp när som helst{#emotions_dlg.flower}! jag har också läst nånstans tidigare att man aldrig ska ta ÄLtester med morgonurinen, för det inte är säkert att kroppen kommit igång och producera ännu eller något sådant. håller tummarna för omslag snart!
    Hoppas det, återföringen blir 6 dagar efter positivt morgontest fick jag till mig. Eller så vore detta månaden man inte får någon ÄL bara för att. Men hoppas i några dagar till {#emotions_dlg.flower}

• SilverDarling
    Inalina skrev 2021-11-23 11:51:43 följande:

Hej tjejer, kom precis från Gyn för ultraljud för att förhoppningsvis kunna starta stimulering. Sjukaste grejen händer där, gyn ser något och frågar om jag är gravid - nopp det är jag verkligen inte säger jag självsäkert. Ok, men ta ett test ändå! Så det gjorde jag? efter att ha försökt naturligt sedan 2014, fått en dotter med IVF 2019 och genomgått 3 misslyckade IVF i år så ser jag för första gången i mitt liv två streck på stickan efter 5 sekunder. Jag är i chock!!!

Men alltså WOW. Sååå oerhört roligt för er, grattis!!! Tänk att det kan bli på det sättet! Vilken vecka är du i?
  • Inalina
    SilverDarling skrev 2021-11-25 12:49:44 följande:

Men alltså WOW. Sååå oerhört roligt för er, grattis!!! Tänk att det kan bli på det sättet! Vilken vecka är du i?

Tack snälla! Ja detta var ju verkligen det sista jag förväntande mig! =) lite oklart men är nog i v 5+ någonting, ska på VUL på måndag för att de ska kunna mäta och förhoppningsvis säga vilken vecka och dag jag är på. Tiden sniglar sig fram givetvis men denna gången slapp jag ju ?ruvartiden? i alla fall haha!

Hur går det för dig?? Kram!
  • Kallamakka
    Inalina skrev 2021-11-23 11:51:43 följande:

efter att ha försökt naturligt sedan 2014, fått en dotter med IVF 2019 och genomgått 3 misslyckade IVF i år så ser jag för första gången i mitt liv två streck på stickan efter 5 sekunder. Jag är i chock!!!

Hej allihopa!

Nä nu var jag tvungen att skriva och göra mig lite till känna. Stort grattis Inalina! Mig minns du nog inte, jag var delvis med i gruppen då du fick ditt första barn (och jag väntade mitt, men fick missfall på missfall under loppet av alla eras graviditeter i den gruppen) så jag lämnade gruppen tillslut. Har kikat in här och följt er alla under året, då jag fortfarande försöker få till mitt första, men det är så tråkigt att komma med tråkiga besked, så jag har peppat er alla på avstånd och hoppat över min egna presentation. Ju mindre jag delar desto mindre behöver förklaras. Har verkligen funnit stöd i att läsa om er. Speciellt har jag följt dig Inalina eftersom jag kände igen ditt nickname(jag lovar, jag är ingen stalker)... I alla fall, himla himla roligt att det blev såhär! Vilken chock det måste varit men en sån rolig en!
  • Always choklad
    Kronärtskocka skrev 2021-11-25 07:49:50 följande:

Dibella: Tack. Ja, än finns hopp.

Inalina: Tack. Ja, jag hoppas det jag fick som var så fint även fortsatt att utvecklas och fästa. Så mycket som ska stämma.

LH tror jag är hormonet inför ägglossning men HCG får du gärna sprida omkring dig. Å snart är det nästa vecka där du kan se mer av vad som sker i din livmoder.

Always choklad: Grattis! Härligt med så fina plus. Håller tummarna för en sensommarbebis!

Hej tackar!
  • Always choklad
    Clemmentina skrev 2021-11-25 10:17:23 följande:

Förstår att du inte riktigt vågar glädjas ännu. Hoppas att veckorna går fort! :)

Om allt går som det ska gör vi första resan till Olga nu i december. :) Vi har haft flera möten och jag har sett några seminarier.

Hej men gud vad spännande, uppdatera gärna om hur de går jag följer även en annan tråd om äggdonation, de har bra tips att ge.

Jag har hört att du blir hanterad som en drottning och upphämtad på flygplatsen och allt.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021