Clemmentina skrev 2021-11-25 10:15:47 följande:
Känner igen mig så väl i detta. Jag fick också positivt på kvällen men hade fortfarande positivt morgonen efter när jag ringde in och då gick de på morgon-resultatet. Vet inte varför de bara vill att de testar på morgonen! Däremot funderar jag mycket på om det kan påverka negativt?utomlands gör de ju Era-test för att upptäcka vad som är det optimala fönstret för återföring.
Har en teori att de vill gå på morgonresultaten när de väl ger utslag på morgonen då är LH hormonet så högt att ägglossningen kanske är samma dag/nästa vilket gör det mer "säkert" för när man gör återföringen kanske, för man vet mer exakt när det sker. Sist jag testade på morgonen så fick jag inte utslag fören samma dag jag fick ÄL, vanligtvis när jag tar på eftermiddagen så får jag utslag 1-2 dagar innan ÄL sker. Men känns jobbigt, förra månaden så fick jag oerhört dålig respons på ÄL testerna och vill inte "slösa" min blasto :(
Inalina skrev 2021-11-25 10:30:06 följande:
åh så trögt!!! det låter ju som att du borde hinna med innan nästa helg i alla fall, det dyker nog upp när som helst

! jag har också läst nånstans tidigare att man aldrig ska ta ÄLtester med morgonurinen, för det inte är säkert att kroppen kommit igång och producera ännu eller något sådant. håller tummarna för omslag snart!
Hoppas det, återföringen blir 6 dagar efter positivt morgontest fick jag till mig. Eller så vore detta månaden man inte får någon ÄL bara för att. Men hoppas i några dagar till