• ITrust

Hade du lämnat eller inte?

Om du hade träffat en person som du tycker mycket om men som du inte tycker är mer än en 6a utseendemässigt, alltså inte en person som är direkt ful men inte heller snygg och attraktiv, hade du då fortsatt dejta personen eller hade du inte fortsatt dejta personen?

Hade du kunnat se förbi utseendet och bli tillsammans med en person som du inte tycker är snygg men som du gillar väldigt mycket som person eller är det inte hållbart för dig?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du lämnat eller inte?
  • Anonym (Eftersom jag är så snygg...)
    Anonym (Matilda) skrev 2020-12-28 21:23:15 följande:
    Fick man inte lära sig att stava i Beautywill? 

Skall det vara ett "h" någonstans? schizofrent? shcisofrent? Det första ser rätt ut. Tror jag?? Nej jag kan inte stava tyvärr, i Beautywill lärde vi oss inte det :) Jag vet inte vad beautywill är för något, så lite lärde vi oss där :D
  • Anonym (Hm..)

Jag vet inte riktigt. För mig är det, som någon innan också sa, viktigt att jag är attraherad av min partner. Sen behöver ju attraktion inte sitta enbart i en "objektiv" bedömning av utseendet. Så det beror för mig på om det finns något annat som bidrar till attraktionen. Vet till exempel många skådespelare som inte är så sköna att se på men som ändå kan göra en lite varm och knäsvag hemma i tv-soffan.

• ITrust
    Anonym (Liv) skrev 2020-12-28 21:21:48 följande:

Är han rik?

Personlighet och ekonomisk situation är viktigare än utseende. Åker hellre på semester till Australien med en trevlig man än håller till i en etta i en förort med en snygging.

Nej, inte rik. Inte heller fattig. Vanlig.
  • Anonym (Matilda)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-28 21:28:44 följande:
    Jag tycker att han är sjukt snygg men du kanske inte skulle tycka det men enligt mig så är han det. Det är väl olika, vad man anser är sjukt snyggt.
    Ja, därför undrar jag vad det är som gör att du tycker att han är sjukt snygg. Speciella attribut?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Matilda) skrev 2020-12-28 21:40:26 följande:

Ja, därför undrar jag vad det är som gör att du tycker att han är sjukt snygg. Speciella attribut?

Han är lång, har fina blå ögon med lite gult runt, han har tatueringar, han har ett fint ansikte, han är tränad och har muskler. Bland annat det!
  • Anonym (Matilda)
    ITrust skrev 2020-12-28 21:34:02 följande:
    Nej, inte rik. Inte heller fattig. Vanlig.
    Vad är det som hindrar dig? 
  • Anonym (Matilda)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-28 21:42:24 följande:
    Han är lång, har fina blå ögon med lite gult runt, han har tatueringar, han har ett fint ansikte, han är tränad och har muskler. Bland annat det!
    Ok, tack för svar.
  • Anonym (Naughty40)

Det funkar ju inte om man tycker personen är ful, någon attraktion måste ändå finnas. Men jag tycker absolut en bra och tilltalande personlighet är viktigare än utseendet. Så för mig är det en vinnare i längden.

• Ascendere
    ITrust skrev 2020-12-28 21:05:41 följande:

Om du hade träffat en person som du tycker mycket om men som du inte tycker är mer än en 6a utseendemässigt, alltså inte en person som är direkt ful men inte heller snygg och attraktiv, hade du då fortsatt dejta personen eller hade du inte fortsatt dejta personen?

Hade du kunnat se förbi utseendet och bli tillsammans med en person som du inte tycker är snygg men som du gillar väldigt mycket som person eller är det inte hållbart för dig?

Jag ser nog "snygg" och "attraktiv" som två olika saker.
    Minst lika viktigt vad jag känner för personen är dock vad personen känner för mig. 

Är man ihop med någon som är mindre attraktiv än en själv så får man mer kontroll över relationen och troligen bättre sex också. 

• Anonym (Matilda)
    Ascendere skrev 2020-12-28 22:03:54 följande:

Är man ihop med någon som är mindre attraktiv än en själv så får man mer kontroll över relationen och troligen bättre sex också. 

Det där får du gärna utveckla. 
Svar på tråden Hade du lämnat eller inte?