• ITrust

Hade du lämnat eller inte?

Om du hade träffat en person som du tycker mycket om men som du inte tycker är mer än en 6a utseendemässigt, alltså inte en person som är direkt ful men inte heller snygg och attraktiv, hade du då fortsatt dejta personen eller hade du inte fortsatt dejta personen?

Hade du kunnat se förbi utseendet och bli tillsammans med en person som du inte tycker är snygg men som du gillar väldigt mycket som person eller är det inte hållbart för dig?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du lämnat eller inte?
  • Anonym (xyz)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-29 22:07:58 följande:
    För mig är det viktigt att man både är snygg utseendemässigt och har en bra personlighet. Uppfyller man inte både och så får det vara, jag behöver inte välja mellan antingen eller. :) Så enkelt är det!
    Låter som du har mycket lägre krav än jag på personlighet.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (xyz) skrev 2020-12-30 00:52:29 följande:

Låter som du har mycket lägre krav än jag på personlighet.

Varför låter det som det?
  • Anonym (Liv)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-30 01:03:58 följande:

Varför låter det som det?

I mina öron låter det som att du har mycket högre krav på dig själv. Å andra sidan beror det på om du är singel eller inte.

Det finns många människor som ser bra ut och har bra personligheter. Men om man inte ser bra ut själv och har en bra personlighet själv blir det väldigt svårt...
  • Ascendere
    Anonym (Matilda) skrev 2020-12-28 22:18:40 följande:
    Det där får du gärna utveckla. 
    Om den man är ihop med är mindre attraktiv så känner båda på sig att den mer attraktive skulle lättare kunna hitta någon ny om det tog slut, så den mindre attraktive blir mer benägen att vårda relationen (på ett omedvetet plan).

• Mandel

Attraktion handlar inte bara om ett snyggt ansikte. Det är en kombo av många saker hos en person som gör den attraktiv eller inte.
    En person som attraherar mig kan ju vara snygg i mina ögon just för att jag är attraherad, men kanske inte tyckte det innan jag kände attraktionen.

Tyckte särbon såg ok ut när jag dejtade honom, men ju mer han attraherade mig desto snyggare tyckte jag att han var. Vissa dagar tycker jag han är skitsnygg och andra dagar är han helt alldaglig. 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (xyz)
    Anonym (Liv) skrev 2020-12-30 02:57:54 följande:
    Det finns många människor som ser bra ut och har bra personligheter. Men om man inte ser bra ut själv och har en bra personlighet själv blir det väldigt svårt...
    Haha, jag ser bra ut och har bra personlighet. Men jag skulle aldrig kunna tolerera den ytlighet jag ser prov på i denna tråd. Vilken tur att jag också kan välja.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (xyz) skrev 2020-12-30 11:21:22 följande:

Haha, jag ser bra ut och har bra personlighet. Men jag skulle aldrig kunna tolerera den ytlighet jag ser prov på i denna tråd. Vilken tur att jag också kan välja.

Svara på min fråga istället.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Liv) skrev 2020-12-30 02:57:54 följande:

I mina öron låter det som att du har mycket högre krav på dig själv. Å andra sidan beror det på om du är singel eller inte.

Jag är inte singel, har en pojkvän. :)

Tur för mig då, som har bra personlighet (jag är faktiskt väldigt mysig) och ser bra ut!
  • Anonym (dutten)

Om man tänker i såna banor bör man nog avstå från att dejta tills man vuxit upp

• Ascendere
    Anonym (xyz) skrev 2020-12-30 11:21:22 följande:
    Min erfarenhet är att personer som säger sig ha "bra personlighet" ofta är lagda åt det narcissiska hållet och har större blinda fläckar för sina egna brister än andra.
Svar på tråden Hade du lämnat eller inte?