• ITrust

Hade du lämnat eller inte?

Om du hade träffat en person som du tycker mycket om men som du inte tycker är mer än en 6a utseendemässigt, alltså inte en person som är direkt ful men inte heller snygg och attraktiv, hade du då fortsatt dejta personen eller hade du inte fortsatt dejta personen?

Hade du kunnat se förbi utseendet och bli tillsammans med en person som du inte tycker är snygg men som du gillar väldigt mycket som person eller är det inte hållbart för dig?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du lämnat eller inte?
  • Anonym (xyz)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-30 11:38:51 följande:
    Svara på min fråga istället.
    Ju högre krav man ställer på personlighet desto lägre chans att man hittar en 10:a med denna personlighet. Det har egentligen väldigt lite med vem man själv är att göra. Bara för att man tror att man är snygg är det inte lättare att hitta någon top notch personlighet som man dessutom klickar med.
  • Anonym (xyz)
    Ascendere skrev 2020-12-30 13:51:26 följande:
    Min erfarenhet är att personer som säger sig ha "bra personlighet" ofta är lagda åt det narcissiska hållet och har större blinda fläckar för sina egna brister än andra.
    Om du följer hela tråden så framgår det nog att jag var lite ironisk här...

Det handlar ju inte om att ha en bra personlighet utan snarare att hitta någon man passar ihop med.
  • Anonym (Kvinna)
    Ascendere skrev 2020-12-30 13:51:26 följande:

Min erfarenhet är att personer som säger sig ha "bra personlighet" ofta är lagda åt det narcissiska hållet och har större blinda fläckar för sina egna brister än andra.

Såklart har alla brister, man kan väl ändå få påstå att man har en bra personlighet utan att vara narcissist? Haha.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (xyz) skrev 2020-12-30 14:02:12 följande:

Ju högre krav man ställer på personlighet desto lägre chans att man hittar en 10:a med denna personlighet. Det har egentligen väldigt lite med vem man själv är att göra. Bara för att man tror att man är snygg är det inte lättare att hitta någon top notch personlighet som man dessutom klickar med.

10:or existerar inte enligt mig eftersom att en 10:a är perfekt och det finns ingen människa som är helt perfekt, i alla fall inte i min värld.

Jag undrade bara varför du tror att jag har lägre krav på personlighet än vad du har? Mina grundkrav är att man ska ha någonting gemensamt, att människan är lojal och ärlig, snäll, omtänksam och hjälpsam samt har humor. Sedan är det ju olika vad man menar är en bra personlighet. Alla klickar ju inte med alla och så är det.

Min pojkvän ser väldigt bra ut och har dessutom en väldigt bra personlighet, det tycker i alla fall jag så jag kanske hade tur som hittade en sådan person.
  • Klartsomvatten

Jag hade lämnat, utan tvekan. Jag måste tycka att min partner är snygg, annars är det inget förhållande i min värld utan mer som en vänskapsrelation.

• Ascendere
    Anonym (xyz) skrev 2020-12-30 14:03:54 följande:
    Om du följer hela tråden så framgår det nog att jag var lite ironisk här...

Det handlar ju inte om att ha en bra personlighet utan snarare att hitta någon man passar ihop med.
    Ja OK då håller vi nog med varandra. 

Det svåra tycker jag är att avgöra vilka punkter man ska passa ihop på och vilka man kan kompromissa med.
  • Anonym (xyz)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-30 14:08:58 följande:
    10:or existerar inte enligt mig eftersom att en 10:a är perfekt och det finns ingen människa som är helt perfekt, i alla fall inte i min värld.

Jag undrade bara varför du tror att jag har lägre krav på personlighet än vad du har? Mina grundkrav är att man ska ha någonting gemensamt, att människan är lojal och ärlig, snäll, omtänksam och hjälpsam samt har humor. Sedan är det ju olika vad man menar är en bra personlighet. Alla klickar ju inte med alla och så är det.

Min pojkvän ser väldigt bra ut och har dessutom en väldigt bra personlighet, det tycker i alla fall jag så jag kanske hade tur som hittade en sådan person.
    Varför skulle en 10 vara perfekt? Skalan är ju 10-gradig, vilket betyder att enn 10:a motsvarar mellan 90-100% perfektion. Vad nu perfekt är? Beror ju på vad man gillar.

Det var inte mycket du krävde av personligheten. Som tvål och vatten ungefär. Om det är allt du kräver så är det ju bara leta efter den snyggaste bland de hundratusentals som uppfyller baskraven.
  • Anonym (xyz)
    Ascendere skrev 2020-12-30 15:55:00 följande:
    Ja OK då håller vi nog med varandra. 

Det svåra tycker jag är att avgöra vilka punkter man ska passa ihop på och vilka man kan kompromissa med.
    Det är väldigt mycket man kan kompromissa med.

True story:
    Man ska ha roligt tillsammans. Så roligt att man njuter av att äta en trerätters tillsammans relativt ofta. Om man själv är öppen för andras intressen är det en bra ide att hitta en likasinnad på den punkten. Då kan man tillsammans utforska varandras intressen. En härlig resa.

Bra sex. Förutom att det är härligt kan det faktiskt rädda ett förhållande på glid. Man kan alltid bygga från grunden med bra sex.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (xyz) skrev 2020-12-30 18:17:16 följande:

Varför skulle en 10 vara perfekt? Skalan är ju 10-gradig, vilket betyder att enn 10:a motsvarar mellan 90-100% perfektion. Vad nu perfekt är? Beror ju på vad man gillar.

Det var inte mycket du krävde av personligheten. Som tvål och vatten ungefär. Om det är allt du kräver så är det ju bara leta efter den snyggaste bland de hundratusentals som uppfyller baskraven.

1-10 där 10 är maxbetyget, ja, då är en 10:a perfektion och det finns ingen människa som är perfekt. Det är så jag ser på saken men det finns ju inga rätt eller fel här, bara olika synsätt.

Jag skrev att det där är mina grundkrav. Det är väl visst mycket? Det är långt ifrån alla som uppfyller alla de personlighetskraven och då har jag inte nämnt vad mer jag önskar heller. Sedan vet jag att ingen är perfekt och att man inte kan vara för kräsen.

Att jag tycker att det är viktigt att min partner är snygg och har en fin personlighet tycker jag inte är speciellt konstigt och är man ytlig för att man vill ha en snygg partner så ja, då är jag mer än gärna ytlig. Tycker jag inte att killen är snygg så kan jag lika gärna ha honom som vän.
    Anonym (xyz) skrev 2020-12-30 18:17:16 följande:

• Anonym (M)

Märklig frågeställning. Tänker att om man öh börjat dejta någon är det ju för man känner attraktion. Oavsett vilken siffra på skalan personen själv anser sig tillhöra. Mannen jag ligger med är ingen modell-snygg person men jag tycker han är sjukt sexig och attraktiv och har på det en sjukt härlig personlighet. Är själv väldigt snygg men har nästan aldrig blivit attraherad av ?10-poängerna?. Behövs något mer än utseende för att jag ska tända till och dessutom ett visst utseende. Något rått, vilt i blicken, charm och humor. Om han eller hon ligger med dig, tycker hen att du är attraktiv. Sen blir man ju ihop med någon utöver detta pga personligheten.

Svar på tråden Hade du lämnat eller inte?