• ITrust

Hade du lämnat eller inte?

Om du hade träffat en person som du tycker mycket om men som du inte tycker är mer än en 6a utseendemässigt, alltså inte en person som är direkt ful men inte heller snygg och attraktiv, hade du då fortsatt dejta personen eller hade du inte fortsatt dejta personen?

Hade du kunnat se förbi utseendet och bli tillsammans med en person som du inte tycker är snygg men som du gillar väldigt mycket som person eller är det inte hållbart för dig?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du lämnat eller inte?
  • Anonym (Lämnat)

Jag hade lämnat eftersom utseendet och personlighet hänger ihop för mig. Om jag inte tycker att en kvinna är attraktiv så beror det mycket på personkemi och vad jag tycker är attraktivt hos henne. Finns ingen anledning att ödsla hennes och min tid om det inte finns en attraktion.

Vid nått tillfälle kanske vi skall ha sex och då kanske hon vill att jag får upp den. Men sånt kanske inte är så viktigt heller?

Sen tycker jag att kategorisera kvinnors utseende på 10 siffrig eller någon skala är nedvärderande. Det viktigaste är känslan man får när man ses el tänker på henne.

• Anonym (xyz)

För det första. Tycker ni alla att ni är så j-a snygga att ni inte kan vara tillsammans med en 6:a?

Sen är det så att kvinnor som jag tycker väldigt mycket om tenderar att bli mer attraktiva än deras objektivt bedömda utseende. Dessutom får man ju knappast ha en 9:a för sig själv speciellt länge.

Stor del av utseendet går ju att påverka själv. En vältränad kvinna är ju i princip alltid snygg. I tråden nämns tatueringar och muskler som manliga attribut. Och sånt går ju att ordna. Så vad är problemet.

Att hitta någon med ett attraktivt utseende är ju ganska enkelt. Men de där individerna som man klickar med på riktigt kan det ju gå tio år mellan varje. Min erfarenhet är att man med dessa har vansinnigt kul tillsammans. Ett utseende vänjer man sig ju vid och så är det inte mycket mer med det.

• Anonym (L)

Har faktiskt dejtat en kille som var en trea som mest. Riktigt härlig kille.

Utseende på så sätt är inte viktigt, däremot hade jag inte dejtat en överviktig man.

• Anonym (olika)

Eftersom jag har haft relationer med män som inte ligger i topp utseendemässigt så säger jag att det inte är avgörande. Intelligent, rolig och trevlig är viktigare. 

Men i slutänden fastnade jag ändå för en man som låg något snäpp upp på utseendeskalan och orkade dra på sig en frack någon gång ibland så man fick gå på riktig fest. Vägrar han det och är kass på massage spelar det ingen roll hur snygg han är.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (xyz) skrev 2020-12-29 04:54:22 följande:

För det första. Tycker ni alla att ni är så j-a snygga att ni inte kan vara tillsammans med en 6:a?

Sen är det så att kvinnor som jag tycker väldigt mycket om tenderar att bli mer attraktiva än deras objektivt bedömda utseende. Dessutom får man ju knappast ha en 9:a för sig själv speciellt länge.

Stor del av utseendet går ju att påverka själv. En vältränad kvinna är ju i princip alltid snygg. I tråden nämns tatueringar och muskler som manliga attribut. Och sånt går ju att ordna. Så vad är problemet.

Att hitta någon med ett attraktivt utseende är ju ganska enkelt. Men de där individerna som man klickar med på riktigt kan det ju gå tio år mellan varje. Min erfarenhet är att man med dessa har vansinnigt kul tillsammans. Ett utseende vänjer man sig ju vid och så är det inte mycket mer med det.

Jag tycker att jag är över en 6a, ja.

En vältränad kvinna är inte alls alltid snygg. Snygghet sitter ju främst i ansiktet och man är verkligen inte alltid snygg i ansiktet bara för att man är vältränad. Visst, man kan göra sig snyggare men det är bara till en viss del. Ansiktsdrag osv kan bli svårt att förändra. En stor näsa, exempelvis, kan förstöra mycket. Visst, det går att operera men långt ifrån alla har möjlighet att göra det. Är man ful i ansiktet så går det inte alltid att göra så mycket år den saken, tyvärr, och då är det rätt kört. För mig är ansiktet viktigast.

Som sagt, det går att hitta någon som både är snygg och som är en bra person som man klickar med så jag behöver i alla fall inte välja antingen eller.
  • Anonym (Rödluvan)

Måste tycka personen är attraktiv. Kan sen variera hur snygg. Kroppen måste dock vara tränad för min smak

• Physalis

Attraktion och snygghet är inte synonymt för mig. Någon kan vara attraktiv men inte så snygg och någon kan vaea oerhört snygg men inte minsta attraktiv.

En förutsättning är att jag känner attraktion till människan.

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (xyz)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-29 17:28:10 följande:
    Jag tycker att jag är över en 6a, ja.

En vältränad kvinna är inte alls alltid snygg.

En stor näsa, exempelvis, kan förstöra mycket.

Visst, det går att operera men

Är man ful i ansiktet så går det inte alltid att göra så mycket
    Det är tur för dig att du tycker du är så snygg och jag önskar dig lycka till med att hitta en likasinnad så ni kan sitta i soffan och beundra varandras ansiktsdrag.

Tur vi alla är olika. Kvinnor som uttrycker sig så nedlåtande mot andra p.g.a utseende går fetbort i min bok.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (xyz) skrev 2020-12-29 18:53:12 följande:

Det är tur för dig att du tycker du är så snygg och jag önskar dig lycka till med att hitta en likasinnad så ni kan sitta i soffan och beundra varandras ansiktsdrag.

Tur vi alla är olika. Kvinnor som uttrycker sig så nedlåtande mot andra p.g.a utseende går fetbort i min bok.

För mig är det viktigt att man både är snygg utseendemässigt och har en bra personlighet. Uppfyller man inte både och så får det vara, jag behöver inte välja mellan antingen eller. :) Så enkelt är det!
Svar på tråden Hade du lämnat eller inte?