• AliceLa

Äggdonation 2021

Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.

• Svar på tråden Äggdonation 2021
  • Myntan

Hej alla!

Fint att följa er alla <3

Nu är det snart dags för insättning nr 2 i Danmark. Åker dit på onsdag. :)

• Mujerpoderosa
    Myntan skrev 2021-07-09 15:05:36 följande:

Hej alla!

Anonym donation eller ...? Hur tänker ni att det kan påverka det kommande barnet isf?
  • Myntan
    Mujerpoderosa skrev 2021-07-09 16:03:37 följande:

Anonym donation eller ...? Hur tänker ni att det kan påverka det kommande barnet isf?

Nej, det är öppen, det går att välja där och var en av anledningarna att jag valde Danmark.
  • Mujerpoderosa
    Myntan skrev 2021-07-09 21:45:23 följande:

Nej, det är öppen, det går att välja där och var en av anledningarna att jag valde Danmark.

Va bra! Cred till er <3
  • Sofia95
    Mujerpoderosa skrev 2021-07-09 16:03:37 följande:

Stort lycka till! <3
  • Sofia95
    Myntan skrev 2021-07-09 15:05:36 följande:

Hej alla!

Äsch, jag svarade på fel inlägg! :-P stort lycka till till dig såklart, Myntan! <3
  • Annanathalia

Hej på er! Har ett pågående missfall (vårt fjärde) just nu, lång historia kort nu går jag också över till äggdonation. Funderar på en klinik på Cypern som jag fått en bra känsla kring. Ingen annan som varit där?

• Kleo73
    Annanathalia skrev 2021-07-12 07:00:52 följande:

Hej på er! Har ett pågående missfall (vårt fjärde) just nu, lång historia kort nu går jag också över till äggdonation. Funderar på en klinik på Cypern som jag fått en bra känsla kring. Ingen annan som varit där?

Kan rekommendera prova Ava-Peter klinik i Sankt-Petersburg. Hade äggdonation där 2018, blev gravid samma år efter kryoåterföring av 3-e blastocyt. Dottern är 2 år nu.

Är gravid igen. Fantastisk service och kunniga reproduktioner.

Jag är 48 år nu
  • Mujerpoderosa
    Kleo73 skrev 2021-07-12 16:08:05 följande:

Kan rekommendera prova Ava-Peter klinik i Sankt-Petersburg. Hade äggdonation där 2018, blev gravid samma år efter kryoåterföring av 3-e blastocyt. Dottern är 2 år nu.

Är gravid igen. Fantastisk service och kunniga reproduktioner.

Jag är 48 år nu

... fy fan
  • Mujerpoderosa

Alltså jag vet inte vad som är värst... att försöka skaffa barn när man är gammal så in i helvete i sammanhanget (barnet tänker man inte på alls utan enbart sina egna behov) Jag behöver ett barn alltså ska jag få ett typ. Barn är inte en mänsklig rättighet!! För det andra är det här med äggdonation (som f ö är helt fel benämning på det) för ofta handlar det inte om donation utan om en industri. Att dessa barn sen ska växa upp utan att ha rätt till att känna till vem deras mamma är, vem de kom ifrån det är helt skit samma. Folk som du tar ett ägg från en utsatt kvinna (nej det är inte en donation från högutbildade välställda kvinnor!) och låtsas sedan att du är föräldern till barnet. Skäms!! Må detta bli förbjudet någon dag.

Svar på tråden Äggdonation 2021