• AliceLa

Äggdonation 2021

Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.

• Svar på tråden Äggdonation 2021
  • Sofia95
    Lumila skrev 2021-05-16 10:10:45 följande:

Tack alla!

Vi har gjort 3 FET med embryon av donerade ägg. En femdagars blastocyst och två st 3 dagars embryon.

Testade idag igen för säkerhets skull och fortfarande neg. Läste det där om att urintester ofta kan visa falskt resultat efter embryoöverföring. 

www.ivf-embryo.gr/sv/ivf/graviditetstest-efter-embryoaterforing

Men vår läkare har inte sagt något om blodprov... Hur har ni andra gjort?

Så himla tråkigt att höra :( jag har bara testat med hemmatest. Hoppas innerligt att du finner en ny väg att prova, och ork till det <3
  • Amaryllis2021

Då var jag åter efter min resa till Prag och Gennet. Resan var lång och lite omständig med alla Corona restriktioner och för och under denna resa testades jag 3 gånger.

Donatorn hade nio ägg varav sex blev befruktade. I slutändan fanns ett toppbastocyst och en blasto med lite sämre betyg. Det bästa fick jag tillbaka och den andra åkte i frysen. Så nu ruvar jag igen! Äntligen?. Hoppas detta lilla frö vill fortsätta att gro.

Vi lade till något som kallades embryo-glue vilket skulle hjälpa det att fästa i livmodern. Ngn annan som har erfarenhet av detta?

• vårsommarhöstvinter
    Lumila skrev 2021-05-16 10:10:45 följande:
    Tack alla!

Vi har gjort 3 FET med embryon av donerade ägg. En femdagars blastocyst och två st 3 dagars embryon.

Testade idag igen för säkerhets skull och fortfarande neg. Läste det där om att urintester ofta kan visa falskt resultat efter embryoöverföring. 
    www.ivf-embryo.gr/sv/ivf/graviditetstest-efter-embryoaterforing

Men vår läkare har inte sagt något om blodprov... Hur har ni andra gjort?
    Du måste absolut ta blodprov (tycker jag). Det är krav på min klinik (Olga).
  • vårsommarhöstvinter
    Lumila skrev 2021-05-15 20:00:21 följande:

Hej på er alla! 

Ja-a hörni. Här går det ju inte som önskat. Testade idag och det var klart negativt. (Egentligen är officiella testdagen imorgon, men då hade man ju ändå kunnat se lite av ett streck idag om man varit gravid.) Jag fortsätter med mina mediciner ändå och testar igen imorgon, men jag har gett upp hoppet.

Detta var alltså vårt tredje och sista embryo av de donerade äggen!

Det känns för jävligt. Jag är så fruktansvärt besviken, sorgsen, tom, ledsen och förbannad just nu. Allt på samma gång. Det har varit många hjälplösa tårar idag... Gråter

Jag skickade faktiskt meddelande till Olgakliniken i morse, direkt efter vårt minus. De ringde mig ett par timmar senare och vi har tid för Zoommöte på torsdag. Snabba tag där iallafall. Det bådar ju ändå gott i allt elände.

St Petersburg känns lite främmande och långt borta, men det är den där "levande barn garantin" som lockar. Jag känner att min tid börjar rinna ut.

15 års ofrivillig barnlöshet och kamp om ett pluss börjar kännas ganska ordentligt sunkigt just nu!

Olga är ett bra val. De är mycket duktiga på att ta reda på VARFÖR det inte går vägen och åtgärda problemen (som kan vara flera). De är dessutom väldigt trevliga och service minded.

Vi går där och verkar ha lyckats på första försöket (gravid i vecka 20).
  • Inalina
    Amaryllis2021 skrev 2021-05-16 20:45:26 följande:

Då var jag åter efter min resa till Prag och Gennet. Resan var lång och lite omständig med alla Corona restriktioner och för och under denna resa testades jag 3 gånger.

Donatorn hade nio ägg varav sex blev befruktade. I slutändan fanns ett toppbastocyst och en blasto med lite sämre betyg. Det bästa fick jag tillbaka och den andra åkte i frysen. Så nu ruvar jag igen! Äntligen?. Hoppas detta lilla frö vill fortsätta att gro.

Vi lade till något som kallades embryo-glue vilket skulle hjälpa det att fästa i livmodern. Ngn annan som har erfarenhet av detta?

Hejsan! låter ju super med en topp-blastocyst!  håller alla tummar!

jag gjorde ju en ivf på Gennet 2018 och fick då också embryo glue vilket verkar vara ganska standard för dem. Då tog sig mitt embryo (på andra försöket första FET) och det blev en dotter den gången så hoppas det funkar även för dig!
    Jag gör ju inte ÄD (ännu) utan försöker med syskonförsök till vår dotter och det går inte så bra alls så känns som att vi kommer närmare ÄD för var dag. Jag gillade Gennet när vi gjorde ivf där och kommer förmodligen vara tillbaka där i höst när det är lite lättare att resa mellan länderna, förstår att resan kan ha varit en pärs för er! stort lycka till med ruvningen nu!Hjärta
  • snuffen5

Hej! Vi går också på Gennet i Prag :) Den 4 maj gjorde jag mitt tredje försök och jag är nu gravid i v 7! Väntar på att göra VUL 10 juni. Mår såååå illa hela tiden dock...

• Sofia95
    snuffen5 skrev 2021-06-02 10:26:11 följande:

Hej! Vi går också på Gennet i Prag :) Den 4 maj gjorde jag mitt tredje försök och jag är nu gravid i v 7! Väntar på att göra VUL 10 juni. Mår såååå illa hela tiden dock...

Vad härligt! Stort grattis!

Hur går det för er andra? Amaryllis? Myntan? Lumila?

Min graviditet fortlöper, gjorde ett extra ultraljud privat i måndags för att stilla min oro (som i princip är konstant) och allt såg bra ut. Nästa ultraljud är kub om tre veckor. Är 10+3 nu. Illamåendet har kommit och gått, var ganska intensivt i två veckor för att sedan försvunna helt i fyra dagar, men nu är det tillbaka igen. Hoppas innerligt att 2021 blir året för lycka hos oss alla <3
  • Amaryllis2021

Jo jag höll mig in i det längsta innan jag vågade testa mig?. under dagarna innan test började illamåendet komma rejält men var ändå livrädd för minuset.

Tog mig samman och testade mig i söndags och plusset kom direkt. Var tvungen att kolla igen med ett nytt prov med samma resultat. Var och tog ett blodprov i onsdags och inväntar svaret på det!

Helt plötsligt känns det som jag alltid varit gravid och illamåendet är en del av vardagen? så nu tar denna resa en ny form?.. efter 6 ivf-behandlingar för ett syskon där vi fick prognos till 5-10 procent blev det tillslut jackpot direkt vid ÄD. Nu får vi hoppas att det lilla knytet håller i hårt och stannar kvar!

• Sofia95
    Amaryllis2021 skrev 2021-06-03 19:34:46 följande:

Jo jag höll mig in i det längsta innan jag vågade testa mig?. under dagarna innan test började illamåendet komma rejält men var ändå livrädd för minuset.

Tog mig samman och testade mig i söndags och plusset kom direkt. Var tvungen att kolla igen med ett nytt prov med samma resultat. Var och tog ett blodprov i onsdags och inväntar svaret på det!

Helt plötsligt känns det som jag alltid varit gravid och illamåendet är en del av vardagen? så nu tar denna resa en ny form?.. efter 6 ivf-behandlingar för ett syskon där vi fick prognos till 5-10 procent blev det tillslut jackpot direkt vid ÄD. Nu får vi hoppas att det lilla knytet håller i hårt och stannar kvar!

Gud så härligt att höra! Stort grattis!! Ja, nu hoppas vi verkligen att det stannar!! <3
Svar på tråden Äggdonation 2021