• AliceLa

Äggdonation 2021

Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.

• Svar på tråden Äggdonation 2021
  • Myntan
    densomväntar skrev 2021-05-07 13:30:47 följande:

Jag fick ett plus på stickan idag. Jag är.. gravid? Herregud. 5 år sedan sist, andra graviditeten på 8 år. Det känns så otroligt sjukt. Delmål ett avklarat, nu väntar bara hundra delmål till innan det f ö r h o p p n i n g s v i s kommer en januaribebis... shit...

Åh grattis!!!! Håller alla tummar och tår att allt går bra hela vägen! <3
  • Myntan

Ruvar just nu och tog ett hemmatest på r11 som visade negativt. Kliniken är bestämda med att jag måste kolla med blodprov innan jag slutar med hormonerna, eftersom hemmatesterna kan visa fel, och det skulle jag gjort på r11 egentligen, men kom inte iväg eftersom min dotter är sjuk.

Är på r13 nu och denna väntan är frustrerande. PMS delux vad gäller humöret, är lite illamående från och till och är sjukt trött. Vill bara veta! Antagligen biverkningar från hormonerna allt, men jag undrar hur ofta hemmatesten visar fel eg? Har inga fler hemmatester här hemma så bara att vänta tills jag kommer iväg och vill ju ändå inte sluta med hormonerna förrän jag är 100% säker på att jag inte är gravid.

www.ivf-embryo.gr/sv/ivf/graviditetstest-efter-embryoaterforing

Vet ni mer om detta? Hur ofta visar det fel? På sidan ovan står det ofta? Men verkar konstigt ändå tycker jag?

• Lumila
    densomväntar skrev 2021-05-07 13:30:47 följande:

Jag fick ett plus på stickan idag. Jag är.. gravid? Herregud. 5 år sedan sist, andra graviditeten på 8 år. Det känns så otroligt sjukt. Delmål ett avklarat, nu väntar bara hundra delmål till innan det f ö r h o p p n i n g s v i s kommer en januaribebis... shit...

Åh wow! GRATTIS!!! Vilka underbara nyheter! Hjärta
  • Lumila

Hej på er alla! 

Ja-a hörni. Här går det ju inte som önskat. Testade idag och det var klart negativt. (Egentligen är officiella testdagen imorgon, men då hade man ju ändå kunnat se lite av ett streck idag om man varit gravid.) Jag fortsätter med mina mediciner ändå och testar igen imorgon, men jag har gett upp hoppet.

Detta var alltså vårt tredje och sista embryo av de donerade äggen!

Det känns för jävligt. Jag är så fruktansvärt besviken, sorgsen, tom, ledsen och förbannad just nu. Allt på samma gång. Det har varit många hjälplösa tårar idag... Gråter

Jag skickade faktiskt meddelande till Olgakliniken i morse, direkt efter vårt minus. De ringde mig ett par timmar senare och vi har tid för Zoommöte på torsdag. Snabba tag där iallafall. Det bådar ju ändå gott i allt elände.

St Petersburg känns lite främmande och långt borta, men det är den där "levande barn garantin" som lockar. Jag känner att min tid börjar rinna ut.

15 års ofrivillig barnlöshet och kamp om ett pluss börjar kännas ganska ordentligt sunkigt just nu!

• Livskamraten
    Lumila skrev 2021-05-15 20:00:21 följande:

Hej på er alla! 

Ja-a hörni. Här går det ju inte som önskat. Testade idag och det var klart negativt. (Egentligen är officiella testdagen imorgon, men då hade man ju ändå kunnat se lite av ett streck idag om man varit gravid.) Jag fortsätter med mina mediciner ändå och testar igen imorgon, men jag har gett upp hoppet.

Det känns för jävligt. Jag är så fruktansvärt besviken, sorgsen, tom, ledsen och förbannad just nu. Allt på samma gång. Det har varit många hjälplösa tårar idag... 

Jag skickade faktiskt meddelande till Olgakliniken i morse, direkt efter vårt minus. De ringde mig ett par timmar senare och vi har tid för Zoommöte på torsdag. Snabba tag där iallafall. Det bådar ju ändå gott i allt elände.

St Petersburg känns lite främmande och långt borta, men det är den där "levande barn garantin" som lockar. Jag känner att min tid börjar rinna ut.

15 års ofrivillig barnlöshet och kamp om ett pluss börjar kännas ganska ordentligt sunkigt just nu!

Finner inga ord, men tycker du är en fantastisk kämpe som har styrka och kraft att samma dag kontakta Olga kliniken <3 Det är en kraftfull styrka det! Att vända hopplöshet till att fortsätta resan. Du ger mig hopp ~ ( vi har ett embryo kvar ) ~ så håller tummarna för er i massor.

Varma kramar
  • Myntan
    Lumila skrev 2021-05-15 20:00:21 följande:

Hej på er alla! 

Det känns för jävligt. Jag är så fruktansvärt besviken, sorgsen, tom, ledsen och förbannad just nu. Allt på samma gång. Det har varit många hjälplösa tårar idag... 

<3 vad ledsen jag blir av att läsa detta. Att pendla mellan hopp och besvikelse tar verkligen på krafterna.

Önskar så att din tur kommer snart!

Hur många insättningar har ni gjort med äggdonation?

Fint att du är så lösningsfokuserad i allt, stark du är! <3
  • Myntan
    Myntan skrev 2021-05-13 08:59:39 följande:

Ruvar just nu och tog ett hemmatest på r11 som visade negativt. Kliniken är bestämda med att jag måste kolla med blodprov innan jag slutar med hormonerna, eftersom hemmatesterna kan visa fel, och det skulle jag gjort på r11 egentligen, men kom inte iväg eftersom min dotter är sjuk.

Är på r13 nu och denna väntan är frustrerande. PMS delux vad gäller humöret, är lite illamående från och till och är sjukt trött. Vill bara veta! Antagligen biverkningar från hormonerna allt, men jag undrar hur ofta hemmatesten visar fel eg? Har inga fler hemmatester här hemma så bara att vänta tills jag kommer iväg och vill ju ändå inte sluta med hormonerna förrän jag är 100% säker på att jag inte är gravid.

Vet ni mer om detta? Hur ofta visar det fel? På sidan ovan står det ofta? Men verkar konstigt ändå tycker jag?

Uppdatering: fått svar från blodprov som var negativt och planerar nu för nästa resa till Danmark. Så tacksam att jag har 6 blastocyster kvar i frysen.

Försöker förstå det här med biverkningar av medicinerna. (Progynon och Cyclogest) Hade inte mkt biverkningar alls förrän veckan före beräknad mens. Men då började jag må illa och pendlade i humöret jättemycket. Kanske blir pms-symtom förstärkta av de extra hormonerna? Sjukt jobbigt hur som helst! :) Nu väntar jag på mensen och så får jag se när jag får till nästa resa...
  • Myntan

Hej igen!

Är det någon här som bor i Stockholm förresten? :)

• Lumila
    Myntan skrev 2021-05-16 07:54:54 följande:
    <3 vad ledsen jag blir av att läsa detta. Att pendla mellan hopp och besvikelse tar verkligen på krafterna.

Önskar så att din tur kommer snart!

Hur många insättningar har ni gjort med äggdonation?

Fint att du är så lösningsfokuserad i allt, stark du är! <3
    Tack alla!

Vi har gjort 3 FET med embryon av donerade ägg. En femdagars blastocyst och två st 3 dagars embryon.

Testade idag igen för säkerhets skull och fortfarande neg. Läste det där om att urintester ofta kan visa falskt resultat efter embryoöverföring. 

Men vår läkare har inte sagt något om blodprov... Hur har ni andra gjort?
Svar på tråden Äggdonation 2021