• Anonym (OrkarI)

Hjälp!!

Jag skulle behöva ha tips på hur jag blir av med min hetsätning. Utan professionell hjälp. Jag vill testa en gång för alla igen. Själv.

Allt som är gott, kolhydrater hetsäter jag oftast . Utan att spy! Och nu efter jul är magen helt kaos men hjärnan vill bara käka på.

Det är allt eller inget . En normal tallrik med mat ser jag som värdelös.

Jag är vuxen , har barn och ingen i familjen vet. Inget vet att jag konstant tänker på vad jag ska äta ikväll. Kontant tänker på hur jag ska svälta dagen efter.

Har ni några bra tips?

Jag är så trött och orkar inte mer

• Svar på tråden Hjälp!!
  • Anonym (I)

Det skulle inte gå att byta ut mot typ en massa vindruvor. Vet inte hur hetsätning funkar dock 

• Anonym (OrkarI)
    Anonym (I) skrev 2021-01-03 11:35:41 följande:

Det skulle inte gå att byta ut mot typ en massa vindruvor. Vet inte hur hetsätning funkar dock 

All socker / fruktsocker triggar mig dessvärre.

Iallafall just nu
  • Anonym (Anonym)

Varför är du emot professionell hjälp?? Du kommer inte klara det där på egen hand för det handlar om att bryta tankemönster, och om du hade klarat det själv hade du väl redan gjort det men tydligen vet du ju inte hur du ska hantera dina tankar kring mat.

Sök hjälp hos din vårdcentral, be om att få gå i terapi för dina problem.

• Anonym (OrkarI)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-01-03 11:48:44 följande:

Varför är du emot professionell hjälp?? Du kommer inte klara det där på egen hand för det handlar om att bryta tankemönster, och om du hade klarat det själv hade du väl redan gjort det men tydligen vet du ju inte hur du ska hantera dina tankar kring mat.

Sök hjälp hos din vårdcentral, be om att få gå i terapi för dina problem.

Barnen, livet och allt har tid plats och tid . Därav vill jag testa på egen hand först.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (OrkarI) skrev 2021-01-03 11:52:33 följande:
    Barnen, livet och allt har tid plats och tid . Därav vill jag testa på egen hand först.
    Länken du fick var verkligen bra! Men jag vill fortfarande slå ett slag för att söka hjälp hos din vc. De flesta kan idag erbjuda terapi via internet, då har man ett fysiskt samtal först och sedan går man igenom moduler hemma, när man har tid själv. Det borde gå att kombinera med familjelivet!
  • Anonym (osannolikt)

Osannolikt att du klarar det på egen hand tyvärr, åtminstone med ett bestående resultat. Hetsätning och andra ätstörningar handlar ju i grunden inte det minsta om mat utan i botten är det en psykisk åkomma och det är det psykiska som behöver komma tillrätta med och det klarar man sällan på egen hand.

• Anonym (OrkarI)

Hade jag spytt eller svultit mig själv då lär jag fått hjälp. Men är du en lätt överviktig person i 30 års åldern lär man väl inte få hjälp på vc?

Har dock fått psykiskt ohälsa av detta och vill inte träffa folk / prata med

folk utöver familjen längre så det kanske man kan trycka på.

Min mammaledighet är slut och jag har valt att plugga på distans för att jag inte klarar av folk just nu. Fast att jag har ett socialt 100 % jobb.

• moaguuun
    Anonym (OrkarI) skrev 2021-01-03 12:02:12 följande:

Hade jag spytt eller svultit mig själv då lär jag fått hjälp. Men är du en lätt överviktig person i 30 års åldern lär man väl inte få hjälp på vc?

Har dock fått psykiskt ohälsa av detta och vill inte träffa folk / prata med

folk utöver familjen längre så det kanske man kan trycka på.

Min mammaledighet är slut och jag har valt att plugga på distans för att jag inte klarar av folk just nu. Fast att jag har ett socialt 100 % jobb.

Varför skulle åldern spela roll? Man har rätt till hjälp bara man mår dåligt på något sätt. 
Svar på tråden Hjälp!!