• Emmalucy

    Vi med BIM februari 2021

    SML89 skrev 2021-02-08 08:45:06 följande:
    Skönt att du äntligen fick de bekräftat :) Hoppas din väntan går snabbt och du får ditt plus sen!!

    Förutom att mensen kom för mig så fick jag den värsta mensvärken jag någonsin haft, kunde inte röra mig.. och den kom inte direkt, utan i helgen (dag 3). Har haft lite besvär på ena sidan tidigare (där mensvärken nu va extrem) och sökt vård för det, men då ska de undersöka magen först (för enl. dem kan jag inte känna att det sitter någonstans i livmodern/äggstockarna). Ibland dumförklarar de en lite fastän man känner sig säker på vart smärtan sitter. Får se om/när jag ens får träffa en gynekolog.
    Aj, det låter inget kul :( ja, jag tycker att vården kan vara helt värdelös ibland, jag får ofta mina oro viftat bort av dem. Kanske är värt att kolla privat? När jag var gravid sist så kände jag vilken sida den låg på, vet ej om det är vanligt eller inte, men låt inte de vifta bort dig om du känner att något inte sitter rätt till. Har du lyckats skämma bort dig själv lite under mensen? Det första jag kommer göra om mensen kommer är att dricka något gott! Jag avvaktar nu bara för att gör det lättare för mig själv sen om något händer. Kram <3
    Anonym (Hejhopp) skrev 2021-02-07 21:33:54 följande:

    Bim+7 och fortfarande negativt test. Vad kan det bero på då att mensen inte kommer? Den har varit oregelbunden sedan jag slutade med p-piller i juli..



    Det kan bara vara 2 alternativ: du är gravid, men det upptäcks inte i urinen, vilket blir väldigt ovanligt. Eller så kom äl senare i cykeln eftersom man brukar ha mens 14 dagar efter äl, men att äl kan hända närsomhelst, man kan tro att man är sen men om äl var 1 vecka sen så har man fortfarande en vecka till att vänta, osv. Har du spårat äl med stickor eller tempande?
  • Emmalucy
    Hej och välkommen er nya! :) jag har rotat fram senaste listan som var lååångt bak i tråden och långt ifrån uppdaterade, så lägg gärna till er som är ny med BIM, ålder, är det första barnet eller syskon, och hur många försök ni är på, om ni vill :)

    Bim 28-31/1 Solsi­dan, 36 år, tredje barnet
     
    Bim 28/1-3/2 Försökmednr2, 29 år, andra barnet
     
    Bim 1/2  Caarol­ineeeb, första barnet
     
    Bim 2/2 Villb­lifyra­, tredje barnet
     
    Bim 2/2 Hejhopp, 23 år, första barnet
     
    Bim 3/2 Äit, 36 år, femte barnet
     
    Bim 4/2 Försö­ktills­yskon, 29 år, andra barnet
     
    Bim 4/2 shethegirl, 25 år, andra barnet
     
    Bim 6/2 SML89, 31 år, andra barnet
     
    BIM 8/2 Ritzy, 32 år, andra barnet
     
    Bim 9/2 Millannn 24 år, andra barnet
     
    Bim 9/2 Bönan 33 år, andra barnet
     
    Bim 9/2 myownw­orsten­emy, 34 år, andra barnet
     
    Bim 10/2 snelponnyhest, 21 år, första barnet, tredje försöket (endometrios)
     
    Bim 15/2 Emmalu­cy, 34 år, första barnet
     
    Bim 13/2 Soffsen, 26 år, första barnet
     
    Bim 16/2 Mirabilis89, 32 år, första barnet
     
    Bim 20/2 FruBjörk, 35 år, tredje barnet
     
    Bim 20/2 iloverooti , 31 år , förstabarnet 3 dje försöket
     
    Bim 21/2 Estrid21, andra barnet
  • Emmalucy
    Tlm skrev 2021-02-09 13:33:12 följande:

    Hej. Hoppar också in här. Vi är i full gång i bebisverkstaden till ett sista syskon, en lite 3:a.

    Vår yngsta är född 2019. Detta är första månaden vi ? försöker?och har därför inte använt av äl-tester eller liknande. Jag vet att det är oroligt ovanligt att lyckas på första försöket (har tidigare med mitt ex genomgått ett flertal ivf-behandlingar). Ändå kan jag inte låta bli att känna av symtom, troligen bara önsketänkande. Upplever ni andra symtom? Hade äl någon gång mellan 31/1-3/2 och har bmi om en vecka, den 16/2.

    Håller tummarna för oss alla.


    Hej! Jag tror att alla blir extra känslig till det som kroppen gör under 2vv, saker som jag skulle skita i får mig att tänka hela tiden! :) Låter som vi är nära i BIM också, men jag tror att jag är tvungen att testa på alla hjärtans bara för att :D det blir mitt första och killens tredje så jag skulle göra en ?big deal? av den, men inte när det är bara äl+10. För mig är det dock sista dagen i cykeln innan mens, så inte så ologiskt att jag testar.
     
    Hur känns det att testa med nya killen? Jag är också på mitt första försök med nya killen, men jag och mitt ex försökte i 3år och var på väntelistan på IVF innan vi gjorde slut. Jag känner inte alls samma hopp som min man, jag har för många minnar av de hemska åren att försöka med exet, och tror inte det kommer bara hända pga jag är med någon ny. Lycka till <3
  • Emmalucy
    SML89 skrev 2021-02-09 15:35:02 följande:
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-02-08 17:55:09 följande:
    Usch, låter hemskt med sådan mensvärk :( ibland blir man så trött på vården.. Hoppas du får träffa en gynekolog snart!
    Ja verkligen. Har ringt runt till 3 olika gyn + min vårdcentral och inget vettigt alls kan ja säga.. Fick skriva egen remiss till den ena. Sen ringde jag privat gyn mottagning och de kunde ge mig en tid i april/maj så det är ju tydligen hopplöst att få en tid för gyn undersökning snart.
    Ska ringa ett par privata till när jag känner att jag har orken :)

    Ja de fick bli lite gott att äta och vin i helgen. Man får unna sig när man kan :) Tyckte jag läste att du ska testa på alla hjärtans dag Emmalucy? Håller tummarna för er!!
    Usch! Kan tänka mig att det är delvis pga corona, jag behövde vänta 3 veckor bara att ta ut spiralen, de har låg bemanning och sprang runt som idioter och allt var försenade :s kämpa på! Det finns säkert någonstans som har kortare tid, och ta den du hittade först bara för att ?ställa sig i kön? och sen kolla runt och försöka hitta en som är kortare tid. Man kan alltid avboka den första men om man kollar runt och inget är bättre så blir väntetiden kanske ännu längre <3
     
    Ja, jag har gått fram och tillbaka, men har bestämt mig att testa på söndag bara för att det är alla hjärtans, det är iofs BIM-1 för min korta LP, meeen blir det något plus så kommer jag bara berätta för killen så om något händer så är han medveten om det, men ingen presentöverraskning iaf :) det är synd med kort LP då man är alltid så ?tidig? med att testa, 4 dagar tidigare än ?normala? cyklar. Grrr! Min kompis som hade kämpat i 18 år slutade i kemiska graviditeten (alltså fick mens trots svaga plus) som är ännu en påminnelse om att man kan fertalisera ägget och ändå inte lyckas börja en graviditet :( bleh. Men min kille bakade brownies i helgen så jag snaskar på de i väntan på helgen mwahahah!

    Tlm skrev 2021-02-09 16:52:24 följande:
    Ja, man känner ju efter för minsta lilla :) Har dock samma symtom som tidigare graviditeter, men det kanske är helt omöjligt att ha symtom redan:/ Jag ska också testa på alla hjärtans dag. Kanske till och med tidigare om jag inte klarar att hålla mig :)

    Jag har redan ett barn med min ?nya?. Hon föddes 2019. Jag och mitt ex fick aldrig något barn trots 9års försök och ett flertal ivf:er. Vi var helt enkelt inte kompatibla, tur var kanske det för då hade jag nog aldrig träffat min nuvarande :)

    Förstår att du är rädd för att det ska tid, men samtidigt måste du våga hoppas lite för nu är det andra förutsättningar :)
    Ja, ibland känner man vad man vill haha, men jag också svär på att jag började känna mig lite illemående, trots att jag inte är långt ifrån äl (antingen +5 eller +7, temp appen var inte helt 100 men jag ska ta den senare dagen bara för att inte tro jag är närmare mens än vad jag är) så vem vet :)

    Ja, jag vet att det är ?nya man, nya möjligheter? och han har inte haft något problem alls att skaffa sina barn, men man har kvar bitterhet från de gamla åren som tog verkligen allt från sig (blev extremt deprimerad och då lämnade exet mig) får försöka vara mer optimistisk, men jag har haft för många ?kanske det händer nu? cyklar utan något, så vill inte ?get my hopes up? :/ man går fram och tillbaka heeeela tiden ju! :D


    Hoppas du ser något om du testar innan mig! :)
  • Emmalucy
    Ritzy skrev 2021-02-10 09:21:01 följande:

    Positivt test idag bim +2 (tror jag, lite osäker på när äl var). Fick missfall i januari så hoppas denna vill stanna. Har inte känt några gravtecken alls denna gång, till skillnad från förra gången då jag fick massa symptom innan bim. Så olika det kan vara...


    Stort grattis! :) man behöver inte alls ha symtom så tidig, det kommer så småningom :D lycka till!
  • Emmalucy
    Villblimamma96 skrev 2021-02-10 16:51:36 följande:

    Jag hade ÄL 31/1 så den den 15e är ÄL + 15. Tog ett test i morse för det står på grav.testen att man eventuellt kan testa positivt fem dagar innan BIM, och jag kunde inte hålla mig. Negativt, som väntat. Hade verkligen velat klara av att vänta till dess att jag faktiskt är sen med mensen. Varför är det så svårt att hålla sig? Har jag ingen självkontroll? Tyvärr så pluggar jag nu och vi har distansstudier, vilket betyder att jag inte har någonting som distraherar mig från tankarna på riktigt. Har städat och sorterat grejer hela dagen för att inte tänka på hur mycket jag går och hoppas och längtar, men det fungerar ju inte jättebra... 


    Jag meeeeed, pluggar också på distans just nu, har ännu svårare att fokusera på att lära mig något nytt än innan vi försökte skaffa barn! Vad pluggar du för något? :)
  • Emmalucy
    Monsan94 skrev 2021-02-10 20:12:59 följande:

    Tja allihop, jag hoppar också in här om det är okej :)

    Hade positivt äl test i söndags 7/2, nu lär ju äl ha skett och väntan att börja (maniskt) testa är bajs rakt ut sagt!

    Inne på 4e försöket nu med första & detta är första cykeln där äl fsktiskt sker efter 12-14 dagar och inte 16-17, det måste väl vara en positiv faktor i det hela?

    Heja er alla powerwomans som också kämpar på <3


    Välkommen! Jo, nu är det "bara" att luta sig tillbaka, man har gjort allt man kan nu ska man vänta bim.... Eller vänta, har man verkligen gjort allt man kan? Är det något annat jag kan göra under 2vv? Oj, var det där nr symtom? Eller den kanske? När är för tidig att testa? Det skadar ju ingen om jag provar nu... :D (ironi är kanske svår att läsa men det är så mina resonemanget brukar gå till varje månad hahahah)
    Onewayticket skrev 2021-02-10 20:33:48 följande:

    Positivt äl-test idag igen. Lite märkligt. Men efter lite analys tror jag att det igår var lite ljusare. Jag är KALASsjuk, alltså total influensa, säkert corona. Men jag har hört att om man är sjuk vid ägglossning är det större chans att lyckas eftersom immunförsvaret är upptaget med nåt annat. Tänker låtsas att det är så iallafall. :)

    Inte så kul att ligga med feber, men det är bara att köra antar jag. ?:D


    Usch, ja att ligga med feber är ingen kul :( kan ni båda ta lite paracetamol och en varm drick, och få bort det värsta? Det är ganska säker att äl händer/har hänt, men det är inte omöjligt att ägget släpptes ej och den försöker igen nu. Såna händelser gör ett det är bra att tempa också för då ser man tydliga signalen att äl har skett :)
  • Emmalucy
    Villblimamma96 skrev 2021-02-11 14:26:41 följande:
    Jag pluggar till ämneslärare (för gymnasiet). Just nu läser vi engelska (grammatik och struktur). Jag tycker egentligen att det är jättekul, men senaste veckan har jag bara suttit och googlat på "tidiga graviditetssymptom" "När kan man ta ett graviditetstest" "Spökstreck" och "PMS eller gravid" under föreläsningarna. Har föreläsning just nu, men sitter och läser i den här tråden istället. Längtar till nästa vecka när jag (troligtvis) får mens och kan sluta tänka på detta i två veckor i alla fall. Undrar hur det blir om jag testar positivt... Då finns det ju ännu mer att googla på... Hahaha. 

    Vad pluggar du?
    Ah, kul! Själv är jag brittisk, och jobbar också som översättare från Svenska till Engelska, så har du några frågor, DM?a mig :) vi kanske hålla oss både underhållade lite haha! Jag pluggar att bli front-end programmerare, det är väldigt tufft att lära ensam, och skolan verkligen suger kuk med att hjälpa oss lära något.. .det är mer ?här finns en grej, gå och skriva kod om något som gör någonting!? Ja, tack för ingenting...

    EMSAAN skrev 2021-02-11 18:26:52 följande:

    Tempen håller sig hög, normalt 36,30 nu 36,65 ungefär. Mensen skulle kommit igår, den brukar oftast komma på dagen eller max en dag efter. Än så länge kommer det bara massa vita flytningar ingen mens i sikte men vågar inte testa än på några dagar.. vet inte hur jag hanterar om det visar neg.


    Det låter lovande :) ser fram emot ditt test snart!!

    Anonym (Fyran) skrev 2021-02-11 16:19:40 följande:

    Sitter med världens jäkla mensvärk, inget fertilt sekret på tre dagar och appen säger ägglossning idag. Men jag trodde den va i början av veckan. Däremot känns det slm mensen rinner till, vilket är omöjligt eftersom jag bara är på dag 20 av mina vanliga 30-33 dagar... så mysko... hade ökade flytningar som gravid men borde ju inte va redan hmm.


     Mmmm låter som appen är lite förvirrade... använder du äl stickor, och/eller tempa? det är svårt att lita på appar om de endast räknar din cykellängd, då slänger de in äl som 14 dagar innan mens, oavsett när den faktiskt är
     
    Min temp just nu är 36.5 efter äl (iaf denna månad) idag äl+7(eller 9, vet ej riktigt) sjönk den till 36.3 vilket är lite odd, ska se imorgon vad som händer
  • Emmalucy
    EMSAAN skrev 2021-02-12 09:41:23 följande:

    Okej tjejer,

    Jag orka inte hålla mig utan tog ett test jag hade hemma. På BIM+2. Inte på morgonurin.

    Efter knappt 1 minut dök detta upp:



    Är de verkligen sant???


    Jaaaaaa! :) grattis!!
  • Emmalucy
    Jag håller på att bli galen redan.... att ha kort LP är så frustrerande, för mig är BIM-2 bara äl+9, så har alltid dåliga odds att få ett positivt svar innan mens! :( jag är bara äl+8 men har haft mycket illemående nästan hela veckan trots att det är för tidigt... man blir galen.. vill inte hoppas för att om mensen kommer så känner man sig som världens idiot... hade PMS och gick runt och trodde jag var gravid.... idiot :P temp kurvan ser spännande ut iaf

  • Emmalucy
    Ketchup88 skrev 2021-02-14 08:56:12 följande:

    Nu verkar det som att min mens har dragit igång...alldeles för tidigt. Så sjukt trött på detta 


    Nooo, beklagar :( <3 

    Väntar på mensen här med, kunde inte hålla mig och testade igår äl+9/BIM-3, total blank och det var CB testa tidig och den enda superkänslig test jag hade, jag känner att mensen är på g, all illemående har i princip försvunnit och ersatt med nästan mensvärk känslor och PMS. Imorse grät jag för att vi inte hade tillräckligt maple syrup för våfflor :P tempen har sjunkt 2dagar på rad också.

    Bleh, jag kommer ihåg nu hur jag tillslut blev så deprimerad av att försöka att min ex gjorde slut med mig. Känner att det är lättare att gå åt det hållet när man har 3 år på nacken av misslyckade försök, även om jag är med en ny kille nu. :( köpt en massa snacks igår och ingen kan stoppa mig från att äta mina känslor just nu :P
  • Emmalucy
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-02-15 12:10:24 följande:

    Idag blev jag så glad!! För att förklara så hade jag min första mens den 31/12 efter förlossningen. I januari försökte jag lokalisera min ägglossning men fick aldrig något utslag. Trodde jag missat den och att min mens blev sen.

    Valde att efter ha passerat cykeldag 43 att prova med clearblue advanced ägglossningstest. Och fick idag en blinkande smiley!! Så glad för det!! Nu hoppas jag verkligen att jag får en fast gubbe snart och att ägget släpper så jag får en chans.

    Hoppas hoppas hoppas så mycket!!


    Fan vad nice! Så underbar att se att äl är på väg snart! Jag är så glad för din skull <3
    SML89 skrev 2021-02-15 08:43:54 följande:

    Hoppas du har fel Emmalucy, ännu är de ju lite tidigt fastän du är nära bim med lite kortare lutelfas, men man vet aldrig. Håller tummarna för dig! Tänk på att du har en ny partner nu och det kanske går mycket lättare och bättre med denna, vi får hoppas det i alla fall :)


    Tack <3 hoppas du känner dig lite mer redo för nästkommande månad nu också! :) bim idag/äl+11, känner mig likadan sen typ 3 dagar tillbaka, tempen krypt upp lite men jag känner att mensen är fortfarande på g, och sitter och hoppas på att jag klarar mig hela äl+11 utan att det blir mens iaf! Jag beställde hem några billiga tester som dök upp nu, om tempen går inte ner imorgon så testar jag igen, men förväntar mig verkligen inget!
  • Emmalucy
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-02-15 18:09:22 följande:

    Ja, det känns underbart! Hur går det för dig? Har du tagit något test?


    Jag är rädd för att testa nu, tycker att symtom blev mindre men allt är ju kvar på något vis, jag ska se vad som händer med temp imorgon, jag testar om den inte kraschar :) absolut ingen spotting äl+11 är nytt för mig dock! Hoppas det är pga ökade c och d vitamin intaget senaste 2 månaderna :)
  • Emmalucy
    BIM+1/äl+12, börjat spotta, temp går ner, neg test. Mensen blir antingen idag eller imorgon, jag har redan gråtit över det under helgen då mina ?grav symtom? (dvs det jag inte brukar få innan mens) försvann så jag är bara sur och trött idag :( glad är jag iaf att min LP ökade, jag tror det är 100% pga antingen c- eller d vitamin intaget senaste 2 månaderna <3
  • Emmalucy

    Jag ser något! håller tummarna!! Vet ej om spöksträk på de, lycka till <3


    Anonym (Fyran) skrev 2021-02-16 10:20:24 följande:

    Hmm tog ett rfsu, inte testa tidigt, osäker på min äl. Men fick ett svaaaaagt streck, megasvagt så kanske inte syns här. Vanligt med spök på dem?


Svar på tråden Vi med BIM februari 2021