• Anonym (Malin)

    Han vill inte ses förrän vaccinet

    Hej !

    Jag har varit ihop med min kille i cirka ett och ett halvt år. Vi är 25 båda två och vi bor inte tillsammans.

    Vi har inte träffats sedan innan jul, vi kan säga en vecka innan jul typ. Han vill att vi ska vänta med att träffas tills vi båda har vaccinerat oss. Är inte detta lite märkligt?....

    Jag vet inte vad jag ska tro....

    Varken jag eller han har några bakomliggande sjukdomar så jag vet inte vad han nojar för....

  • Svar på tråden Han vill inte ses förrän vaccinet
  • Anonym (K)
    Anonym (Suck) skrev 2021-01-12 21:49:43 följande:
    Så om man bor själv så är man isolerad? Får inte träffa en jävel? Kolleger på jobbet (på jobbet alltså, inte privat), men absolut ingen annan?  Är det vad du påstår FHM säger?

    Plus att många måste jobba hemma nu.

    Det är så att de har sagt på presskonferensena att om man bor själv får man träffa en cirkel personer. Då menar de nära kontakt. Om det är några frågetecken så kolla igenom presskonferensen där detta råd kom ut. Ni får själva leta för kommer ej ihåg när detta var. 


    Isolering skapar sjukdom precis som virus, därför kan man ej begära att människor ska göra en så stor uppoffring på sin egen hälsa Och välbefinnande. Så sa de.

  • Richard1986
    Anonym (Malin) skrev 2021-01-12 20:25:42 följande:

    Hej !

    Jag har varit ihop med min kille i cirka ett och ett halvt år. Vi är 25 båda två och vi bor inte tillsammans.

    Vi har inte träffats sedan innan jul, vi kan säga en vecka innan jul typ. Han vill att vi ska vänta med att träffas tills vi båda har vaccinerat oss. Är inte detta lite märkligt?....

    Jag vet inte vad jag ska tro....

    Varken jag eller han har några bakomliggande sjukdomar så jag vet inte vad han nojar för....


    Att ni är unga och friska i grunden behöver inte vara någon garanti för att man inte blir svårt sjuk... Det går inte att säga på förhand vem som kommer drabbas hårt och vem som inte gör det...

    Det som gör mig fundersam är om ni har träffats regelbundet fram till jul trots pandemin ? Isåfall kan jag också undra vad som fått honom att börja noja extra mycket just nu...
  • FtS70

    Det är oerhört märkligt. Finns det något rimligt skäl till att han nu plötsligt skulle blivit så försiktig? Annars luktar det svepskäl lång väg.

  • Anonym (Fatta)
    Anonym (Q) skrev 2021-01-12 21:34:33 följande:

    Det känns skönt att vi har folk från FHM i tråden som kan tala om vad som gäller! :) Läs på själv för in i h...... Det är såna som ni som bidrar till att nästan 10 000 personer mist sitt liv under det här året som gått.


    Men snälla nån, jo man får umgås med andra i en mindre krets, särskilt om du bor ensam är det ju viktigt. Man får använda lite sunt förnuft, men det verkar som många är antingen eller, antingen tolkar man allt som att man måste låsa in sig eller så skiter man i allt. Citat från Fhm:s hemsida: "Umgås bara i en mindre krets

    Risken för att få covid-19, och att sprida smittan vidare, ökar ju fler personer du träffar. Därför är det viktigt att begränsa antalet möten och att hålla avstånd till andra. Det är också viktigt att vara observant på sjukdomssymtom och vara beredd på att ställa in möten med andra människor.

    Umgås helst i en mindre krets så att antalet nära kontakter minskas så mycket som möjligt. Ju färre som samlas desto bättre. Undvik också att ingå i flera olika grupper.

    Om du träffar personer utanför din mindre krets bör ni ses på ett sätt som minskar risken för smittspridning. Umgås utomhus om det går, och håll så stort avstånd som möjligt till varandra. Undvik att vara nära varandra, framförallt på platser där det är trångt om utrymme under en längre tid.

    Vad är en mindre krets?

    En mindre krets är ett fåtal personer, men det går inte att säga en exakt siffra. Vilka och hur många som ingår i kretsen kan variera utifrån varje individs livssituation. För någon kan det innebära några nära vänner, för en annan person den närmaste familjen."
  • EpicF
    Anonym (K) skrev 2021-01-12 20:37:37 följande:

    Väldigt konstigt. Jobbar han inte?

    Han skulle liksom inte ens märka av Corona om han fick det. Är samma ålder och fick ta ett test, hade haft det utan att veta om det


    Fasr det vet man inte... alla reagerar olika på corona och ingen kan säga hur någon annan kommer att reagera.
  • Anonym (T)

    Det låter märkligt. Kom det från ingenstans? Jobbar han hemifrån annars och aldrig går utanför huset?

    Jag hade tolkat det som att han vill fasa ut ert förhållande. Att inte ses på flera månader om man brukar träffas normalt ofta (vad nu det är egentligen) är inte sunt för ett förhållande.

  • Anonym (Suck)
    Richard1986 skrev 2021-01-12 22:31:44 följande:
    ..

    Det som gör mig fundersam är om ni har träffats regelbundet fram till jul trots pandemin 
    Är du fundersam över att två kära människor träffas trots pandemin? 
  • Anonym (Oj....)
    Anonym (T) skrev 2021-01-12 22:56:52 följande:

    Det låter märkligt. Kom det från ingenstans? Jobbar han hemifrån annars och aldrig går utanför huset?

    Jag hade tolkat det som att han vill fasa ut ert förhållande. Att inte ses på flera månader om man brukar träffas normalt ofta (vad nu det är egentligen) är inte sunt för ett förhållande.


    Tyvärr skulle jag också tolka det som att han är på väg bort från ts.
  • Richard1986
    Anonym (Suck) skrev 2021-01-12 23:56:04 följande:

    Är du fundersam över att två kära människor träffas trots pandemin? 


    Nej men fundersam över om de har träffats regelbundet trots pandemin och han slutar träffa henne abrupt och kommer helt plötsligt på att han vill vaccinera sig först ?

    Om det hänt något i hans närhet och han blivit skrämd eller om han bara sagt så utan att förklara sig ?

    För risken att den ena smittar den andra är väl varken större eller mindre nu än vad den var i höstas....
  • Anonym (Malin)

    Hej alla och tack för alla svar jag fått av er.

    Jag har egen lägenhet och bor helt själv. Jag jobbar på som vanligt på mitt jobb. Jag vet inte om han är orolig att jag ska dra hem viruset och smitta honom?....

    Han jobbar hemifrån.

    Ja, huxflux sa han att han vill vänta med att umgås till vi båda har vaccinerat oss. Från att umgås VARJE DAG till detta... att inte ses... känner en stark oro nu att det kanske är något bakomliggande?.. :(

  • Anonym (T)
    Anonym (Malin) skrev 2021-01-13 17:14:22 följande:

    Hej alla och tack för alla svar jag fått av er.

    Jag har egen lägenhet och bor helt själv. Jag jobbar på som vanligt på mitt jobb. Jag vet inte om han är orolig att jag ska dra hem viruset och smitta honom?....

    Han jobbar hemifrån.

    Ja, huxflux sa han att han vill vänta med att umgås till vi båda har vaccinerat oss. Från att umgås VARJE DAG till detta... att inte ses... känner en stark oro nu att det kanske är något bakomliggande?.. :(


    Tycker nog att han får förklara sig lite varför denna helomvändning?

    Är ju inte rimligt att från en dag till en annan gå från att ses varje dag till inte vilja ses alls.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Malin) skrev 2021-01-13 17:14:22 följande:

    Hej alla och tack för alla svar jag fått av er.

    Jag har egen lägenhet och bor helt själv. Jag jobbar på som vanligt på mitt jobb. Jag vet inte om han är orolig att jag ska dra hem viruset och smitta honom?....

    Han jobbar hemifrån.

    Ja, huxflux sa han att han vill vänta med att umgås till vi båda har vaccinerat oss. Från att umgås VARJE DAG till detta... att inte ses... känner en stark oro nu att det kanske är något bakomliggande?.. :(


    Men frågade du inte varför? Fortsatte ni inte att prata om det?
  • Richard1986
    Anonym (Malin) skrev 2021-01-13 17:14:22 följande:

    Hej alla och tack för alla svar jag fått av er.

    Jag har egen lägenhet och bor helt själv. Jag jobbar på som vanligt på mitt jobb. Jag vet inte om han är orolig att jag ska dra hem viruset och smitta honom?....

    Han jobbar hemifrån.

    Ja, huxflux sa han att han vill vänta med att umgås till vi båda har vaccinerat oss. Från att umgås VARJE DAG till detta... att inte ses... känner en stark oro nu att det kanske är något bakomliggande?.. :(


    Tycker nog ändå att du har rätt att få veta VARFÖR han inte vill ses alls nu förrän ni vaccinerat er, om ni har setts varje dag fram tills i julas.... Hade ni varit bara vanliga vänner så har han ingen skyldighet att säga något om han inte vill, men är man i ett kärleksförhållande så måste man kunna motivera sina beslut.... Annars är det väl klart att du börjar fundera på om det bara är en ursäkt för att han inte vill längre.... men då får han säga det isåfall !

    Jobbar du inom vården och att det är det han börjat noja över ?
  • Anonym (Rödluvan)

    Men går han till sitt jobb? Träffar han andra människor än dig är det lite konstigt, ja.

  • Anonym (Rödluvan)
    Anonym (Rödluvan) skrev 2021-01-14 18:09:51 följande:

    Men går han till sitt jobb? Träffar han andra människor än dig är det lite konstigt, ja.


    Och ni är unga och kommer långt bak i prioriteringen. De har sagt från april. I den här takten tar det tyvärr mycket längre än så.
  • Anonym (A)
    FtS70 skrev 2021-01-12 22:34:49 följande:
    Det är oerhört märkligt. Finns det något rimligt skäl till att han nu plötsligt skulle blivit så försiktig? Annars luktar det svepskäl lång väg.
    Håller med
Svar på tråden Han vill inte ses förrän vaccinet