Inlägg från: Anonym (EN) |Visa alla inlägg
  • Anonym (EN)

    Måste ni komma, skillan mellan kvinna å man

    Anonym (Ralf) skrev 2021-01-14 20:03:08 följande:

    Porr är fan bra ibland asså


    Det kan det absolut vara, man går plocka godbitarna :)
  • Anonym (EN)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-01-14 20:14:01 följande:

    Fast du skriver ju felaktigheter. De flesta kvinnor får inte orgasm. Du får ju många kvinnor att känna sig onormala då de inte kan få orgasm. Överallt skrivs det ju att det är vanligt att kvinnor INTE får orgasm.


    Det är inte fel, de flesta kvinnor får orgasm. De flesta får inte orgasm av enbart penetrering- det betyder inte att de inte får orgasm alls. Ingen har skrivit något om normalt/onormalt - det är normalt oavsett om man kommer eller inte. Det är dock vanligare att få orgasm.

    Det skrivs inte överallt, det finns massor av studier som visar att kvinnor oftast inte får orgasm enbart av samlag/penetrering men att om man fokuserar mer på klitoris också får väldigt många orgasm.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-01-14 20:26:44 följande:

    Och jag känner inte en enda som får orgasm, vid sex då menar jag. Men det är väl det vi pratar om här.


    Du har skrivit det i otaliga trådar, det är som sagt inte det vanligaste och att ingen i din bekantskapskrets går det är unikt.

    Det finns studier som visar att ca 10% av kvinnor har aldrig fått orgasm alls, ca 65% får orgasm varje gång eller ofta och resterande % varierar. De 65% som får orgasm uppger att de har mervirslsex, fokuserar mer på klitoris och har en bra kommunikation med sin partner.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-01-14 20:26:44 följande:

    Och jag känner inte en enda som får orgasm, vid sex då menar jag. Men det är väl det vi pratar om här.


    Du har skrivit det i otaliga trådar, det är som sagt inte det vanligaste och att ingen i din bekantskapskrets går det är unikt.

    Det finns studier som visar att ca 10% av kvinnor har aldrig fått orgasm alls, ca 65% får orgasm varje gång eller ofta och resterande % varierar. De 65% som får orgasm uppger att de har mervirslsex, fokuserar mer på klitoris och har en bra kommunikation med sin partner.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-01-14 20:30:31 följande:

    T.o.m. min barnmorska som jag var hos häromdagen sa att det är ovanligt för kvinnor att få orgasm vid sex. Du skriver ju felaktigheter hela tiden. Precis som Hanna säger är du inne i varenda tråd och skriver felaktigheter. Vem försöker du övertyga egentligen.


    Sa hon det häromdagen nu? Det skrev du för fler månader sedan också. Det är ett totalt felaktigt påstående av din barnmorska precis som ett antal personer skrev till dig då också. Du och Hanna skriver i varenda tråd att kvinnor inte njuter av sex, att ingen du känner får orgasm vid sex och att det är det vanligaste. Vill du på något sätt bekräfta för dig själv att det är så fast det inte stämmer? Får det dig att må bättre?
  • Anonym (EN)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-01-14 20:26:44 följande:

    Och jag känner inte en enda som får orgasm, vid sex då menar jag. Men det är väl det vi pratar om här.


    Inte jag heller, har många kvinnor runt mig - är 45 och de flesta av mina vänner är i samma ålder. Vi pratar öppet om det mesta och alla gillar och njuter av sex. Några kan ha svårare att komma men kommer gör de. När ungarna har blivit stora börjar man kunna sexa loss igen, härligt :)
  • Anonym (EN)
    Anonym (Nej måste inte det.) skrev 2021-01-14 21:30:30 följande:

    Tack. Jo alltså jag gillar ju sex mycket mer nu då jag får orgasm. Men det var inte så tokigt innan heller eller om vi gör något annat. Det känns skönt ändå så det är inte så att jag måste få orgasm. Så det har gått från helt ok till väldigt skönt...men helt ok är ju inte dåligt det heller.

    Vi har det oftast fint ihop. Undantaget är när han är en mansbebis. Så 90% fint 10% ofint. 


    Härligt. Man kan inte få allt :) 90% får väl räknas som bra
  • Anonym (EN)
    Anonym (Em) skrev 2021-01-14 21:44:42 följande:

    Hon måste ju ha menat att det är ovanligt vid samlag utan stimulans av klitoris. För det är det. Men sex är ju så mycket mer än det. Det är ju inte ovanligt att en kvinna får orgasm när klitoris stimuleras.


    Precis, det är inte ett dugg ovanligt men Kvinna hävdar alltid det. Historien med gynekologen har hon skrivit om tidigare - för ett par månader sedan - alla i den tråden skrev att hon måste ha missuppfattat gynekologen men hon är helt övertygad om att gynekologen ska ha sagt det.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-01-14 21:37:49 följande:

    Va vad har jag skrivit för flera månader sen? Ja hon sa det häromdagen, var där för att byta p-medel och prata om smärta vid sex. Då kom vi in på kvinnlig orgasm som hon då sa är ovanligt att få vid sex.


    Du skrev precis samma historia för ett par månader sedan. Alla svarade dig då att du måste ha missuppfattat gynekologen eftersom det är felaktigt.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-01-14 21:54:55 följande:

    Hon sa att det är ovanligt vid sex. Ja vid sex får ju inte klitoris så mycket stimulans.


    Hon menade garanterat av enbart penetrering. Sex är inte enbart penetrering- det är allt man gör under en sexakt tillsammans. Oralsex, smekningar, som någon skrev ovan sexleksaker mm mm. Det är inte ett dugg svårt för klitoris att bli stimulerad innan, under eller efter penetrering.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-01-14 21:56:54 följande:

    Jag och många kvinnor med mig får inte orgasm trots att klitoris nu skulle stimuleras vid sex. Det är tex supervanligt med att kvinnor fejkar orgasm.


    Men du stimulerar ju inte klitoris säger du ju själv, varken du eller din partner. Det är inte supervanligt att fejka ständigt. Det är oftast unga osäkra tjejer som inte har lärt känna sin kropp eller sådana som har sex enbart för partnerns skull. De flesta har gjort det någon gång men de flera inser att det bara är negativt, kommunikation med sin partner och att slappna av och ha roligt ger betydligt mer
  • Anonym (EN)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-01-14 21:57:56 följande:

    Jag har inte varit hos ngn gynekolog för ett par månader sen, börjar bli tröttsamt det här.


    Så du menar att ytterligare en kvinna om hävdar exakt samma saker om kvinnor och sex som dig har fått hörs exakt samma felaktiga info från sin gynekolog - väldigt troligt :)
  • Anonym (EN)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-01-14 22:48:57 följande:

    Nej hon sa sex. Sen är det ju långtifrån alla som har oralsex, smekningar osv. Jag och min partner har tex bara samlag.


    Ja sex, sex betyder inte enbart penetrering. För typ alla andra människor än dig och din bekantskapskrets innefattar det väldigt mycket mer än enbart kuk i fitta. Att de inte har oralsex, smeker etc är ju själva grejen, då är det inte konstigt om de inte får orgasm eftersom i stort sett alla kvinnor behöver det. De kvinnor som fr den stimulansen får i de allra flesta fallen orgasm.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Nej måste inte det.) skrev 2021-01-14 23:08:35 följande:

    Kan berätta att nog alla kvinnor jag känner får orgasm av samlag. Utom jag. Eller åtminstone säger de att de får det. Det skulle jag med säga om jag blev tillfrågad i person och inte anonymt istället för att berätta att för att jag skall komma måste jag sitta över min mans ansikte och han slickar mig i rumpan. Jag kan inte ens komma av att onanera... utan jag behöver hans tunga i rumpan. Jag hade aldrig upplevt en orgasm innan jag fick hans tunga i rumpan.

    Ni hör ju hur det där låter om en skulle säga det högt, det låter ju helt sjukt.


    Fast du får ju orgasm när ni har sex även om du inte får det just under samlaget. Ibland kan de lossa på fler sätt också om man väl har börjat, vem vet? Ni kanske kan testa andra sorter av anal stimulans om ni är bekväma med det?
  • Anonym (EN)
    Anonym (Nej måste inte det.) skrev 2021-01-14 23:08:35 följande:

    Kan berätta att nog alla kvinnor jag känner får orgasm av samlag. Utom jag. Eller åtminstone säger de att de får det. Det skulle jag med säga om jag blev tillfrågad i person och inte anonymt istället för att berätta att för att jag skall komma måste jag sitta över min mans ansikte och han slickar mig i rumpan. Jag kan inte ens komma av att onanera... utan jag behöver hans tunga i rumpan. Jag hade aldrig upplevt en orgasm innan jag fick hans tunga i rumpan.

    Ni hör ju hur det där låter om en skulle säga det högt, det låter ju helt sjukt.


    Och du, det låter inte alls sjukt
  • Anonym (EN)
    Anonym (Kvinna56) skrev 2021-01-15 08:52:06 följande:

    Ja men ofta är samlagen för korta för att hinna med om vi tittar på penetrerande samlag. Även vid klitorisstimulering. Gäller att hitta en kille som kan köra länge...

    Finns olika aspekter...


    Alla kvinnor behöver inte jättelång tid på sig att komma, det är ju jätteolika.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Slappna av och ha kul) skrev 2021-01-15 09:08:20 följande:

    Vi slutar när en av oss vill sluta, oavsett om båda har kommit eller inte. Jag kan tycka sex är mysigt utan att komma, ibland är jag helt enkel inte sugen på mer. Jag tror nog att det kan gälla för både kvinnor och män. Det finns tillfällen då jag enbart "ställer upp" på sex fast jag själv inte är direkt sugen, för min mans skull. Ja, jag vet att vissa skriker rakt ut när man säger sådant, men jag ser det faktiskt inte som någon direkt uppoffring. Vi gör hela tiden saker för varandra, för att vi tycker om att göra det. 

    I början av vårt förhållande kom det fram att min man kände att han var tvungen att komma för att inte såra mig och för att inte framstå som en man i mina ögon. Han hade fått inpräntat att en man alltid ska vara kåt. Det ledde till att han ibland fick kämpa som ett djur efter att det kommit för mig och ibland gick det inte vilket fick honom att känna sig misslyckad. När vi talade om det sa jag till honom att lägga ner allt sådant. Det skapar bara press och gör det svårare. Sex ska vara avslappnat och kul. Testa nya saker, skratta, mys, strunta i om ni kommer eller inte. Pressen att alltid komma kan göra att man inte gör det alls.


    Där har vi nyckelordet! Sex ska vara kul, skönt och prestigelöst.
Svar på tråden Måste ni komma, skillan mellan kvinna å man