• Anonym (Orolig)

    Tror min man är otrogen!?

    Hej!

    Som rubriken lyder, jag tror min man är otrogen.

    Jag är gravid i vecka 18. Var med om en ordentlig blödning för ca 6 veckor sedan och vart råd att inte ha sex under tiden jag blödde. Vilket pågick i ca 2,5 vecka. Barnet mår bra tack och lov. Och i början var vi intima, ja på andra sätt än att ligga. Ja, ni fattar. Sen när blödningen upphörde hade vi sex en gång, drygt två veckor sedan

    På normal basis ligger vi 1-2 gånger i veckan. Min man brukar ofta ta första steget. Själv är jag ofta trött efter långa dagar med tvååringen.

    Sista två veckorna har han inte änns försökt, vilket bara i sej känns olikt honom.

    Det hela började med att jag ringde honom förra veckan han var på jobbet. Då var han ute på lunch med en kollega, trotts att han tagit med sig matlåda. Han var först ovillig till att erkänna vem han var ute på lunch med men sa sedan att det var denna yngre kvinnliga kollegan, ja vi kan kalla henne Anna.

    Och i förrgår morse efter jag vart på toa såg jag att min mans mobil lyste upp på sängbordet när jag passerade, klockan var nu runt sju på morgonen och min man sov. Han fick ett messenger meddelande.

    Det var väl egentligen ingen misstänkt konversation direkt.

    Hon skrev att hon befann sig på en lokal skidort.

    Men min nyfikenhet var redan väckt. Så dumt nog drog jag fingret över displayen. Känner mig givetvis usel nu!! Fy!

    Min man hade kvällen innan frågat om hon hade kallt hemma.

    Konversationen ovanför var även den oskyldig. Frågor om jobb och så. Många gånger uteblev svar från min man. Kanske raderade?

    Dagen innan julafton hade dom även en dialog angående bingolotto uppesittarkväll med bild där Anna fått bingo. De skojade med varandra och sa Gonatt.

    Min man har aldrig nämnt denna kollega för mig tidigare. Och såklart knappade jag mig in på hennes Facebook profil. Hon är söt, ung, rentav vacker.

    Givetvis vart jag ställd och lite sluten. Inte likt mig, jag är väldigt pratsam och kramig i vanliga fall. Men första gången på nästan 10 år vart jag svartsjuk. Självklart kände min man av stämningen. Och frågade varför jag var så konstig. Törs ju inte berätta att jag snokat i hans mobil, dödssynd för fan.

    Påpekade dock lite skämtsamt att han kanske har en älskarinna eftersom han knappt rört mig på två veckor. Då sa han att han var orolig för mig och sitt ofödda barn och ville "lämna mig ifred".

    Sen kom han hem med blommor och var nästan överdrivet gullig hela helgen.

    Jösses, vad fan ska jag tro? Är jag bara paranoid?

    Och om jag skulle konfrontera honom med mina luddiga fakta, som min svartsjuka hjärna kokat ihop, varför i hela världen skulle han erkänna?

    Och det värsta av allt, är det sexuellt, känslomässigt eller bara en flört?

    Nä, mår så sjuk dåligt över det här. Kan knappt sova.

  • Svar på tråden Tror min man är otrogen!?
  • Anonym (Orolig)

    Har faktiskt "Come clean" att jag lekt Gw Persson i min mans mobil. Han förnekar såklart.

    Vad mer kan jag göra lixom?

    Men paranoid som jag är, loggade jag in på hans dator här hemma. (fy fan, jag hatar mej själv) Då såg jag att han tagit bort deras tidigare konversation. (?!?!!) ifrågasatte det och då sa han att han råkat göra det... Krävs tre olika separata klick för en sådan manöver. Jag kollade ju upp det direkt som den utredare jag nu plötsligt blivit.

    Och de hade startat en ny konversation igårkväll igen.

    Tre meddelanden. Ingen suspekt egentligen.

    Mer än att han skrev att han skulle på kurs idag.

    Åh, det gör så jävla ont. Egentligen inte själva handlingen. Kanske helt oskyldigt, och jag har trots min nya obotliga osunda nyfikenhet, förståelse för att man kan ha en kollega man råkar tycka lite extra mycket om.

    Det är mer sveket. Förstår ni?

    Ja kanske är det en hel del jävla gravidhormoner inblandat.

    Men jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mej till om jag har rätt? Fan!

  • Anonym (Meh)
    Anonym (Orolig) skrev 2021-01-18 11:20:23 följande:

    Har faktiskt "Come clean" att jag lekt Gw Persson i min mans mobil. Han förnekar såklart.

    Vad mer kan jag göra lixom?

    Men paranoid som jag är, loggade jag in på hans dator här hemma. (fy fan, jag hatar mej själv) Då såg jag att han tagit bort deras tidigare konversation. (?!?!!) ifrågasatte det och då sa han att han råkat göra det... Krävs tre olika separata klick för en sådan manöver. Jag kollade ju upp det direkt som den utredare jag nu plötsligt blivit.

    Och de hade startat en ny konversation igårkväll igen.

    Tre meddelanden. Ingen suspekt egentligen.

    Mer än att han skrev att han skulle på kurs idag.

    Åh, det gör så jävla ont. Egentligen inte själva handlingen. Kanske helt oskyldigt, och jag har trots min nya obotliga osunda nyfikenhet, förståelse för att man kan ha en kollega man råkar tycka lite extra mycket om.

    Det är mer sveket. Förstår ni?

    Ja kanske är det en hel del jävla gravidhormoner inblandat.

    Men jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mej till om jag har rätt? Fan!


    Grattis

    Du har slagit in ett par kilar mellan er. Jag spår att ert fortsatta förhållande kommer bli fullt av tvivel, osäkerhet och förtroendebrist.

    Som sagt, förhoppningsvis är han en storsint och förlåtande man. Om inte, eller om du mot förmodan har rätt så är det väl vv liv för er framöver.
  • Olivera

    Förstår att det känns jättetungt med denna oklara situation, du som är gravid också och behöver stor stabilitet och odelad uppmärksamhet <3

    Jag tycker du ska prata med honom, inte utifrån vad han har gjort och inte gjort främst, utan om hur du mår. Släpp fram dina känslor, försök vara sann och närvarande, och berätta att du känner dig orolig och paranoid, att det tär på dig, och att du behöver hans hjälp att känna dig trygg. Passa över bollen till honom, förklara att han behöver göra något för att bättra situationen. Ingen man vill väl egentligen att mamman till hans barn ska vara ledsen och orolig och tvivla på hans kärlek (inte ens en man som flörtar med sin kollega, vilket han väl gör litegrann)

    Om ni har en okej relation annars så tror jag att han ?bara? har blivit lite fartblind, tappat kompassen, tänker att det är helt oskyldigt osv. Jag tror att om du berättar hur du känner, vad det gör med dig, så kanske han vaknar upp lite i det.

    Du måste få känna dig trygg och lugn !! Hur det än är så måste han göra bättre än såhär för din skull. Lycka till och försök att inte oroa dig för mycket, ta ett snack så snart du kan så han kan skärpa upp sin stil så fort som möjligt!

  • Anonym (Lll)
    Anonym (Orolig) skrev 2021-01-18 11:20:23 följande:

    Har faktiskt "Come clean" att jag lekt Gw Persson i min mans mobil. Han förnekar såklart.

    Vad mer kan jag göra lixom?

    Men paranoid som jag är, loggade jag in på hans dator här hemma. (fy fan, jag hatar mej själv) Då såg jag att han tagit bort deras tidigare konversation. (?!?!!) ifrågasatte det och då sa han att han råkat göra det... Krävs tre olika separata klick för en sådan manöver. Jag kollade ju upp det direkt som den utredare jag nu plötsligt blivit.

    Och de hade startat en ny konversation igårkväll igen.

    Tre meddelanden. Ingen suspekt egentligen.

    Mer än att han skrev att han skulle på kurs idag.

    Åh, det gör så jävla ont. Egentligen inte själva handlingen. Kanske helt oskyldigt, och jag har trots min nya obotliga osunda nyfikenhet, förståelse för att man kan ha en kollega man råkar tycka lite extra mycket om.

    Det är mer sveket. Förstår ni?

    Ja kanske är det en hel del jävla gravidhormoner inblandat.

    Men jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mej till om jag har rätt? Fan!


    Att han tagit bort deras tidigare konversation är oroväckande. Han har givetvis inte råkat ta bort konversationen, det säger han bara.

    Jag tycker inte att det låter bra att han ljuger för dig. Jag tycker inte att det är okej att han har dessa privata konversationer med henne, det är märkligt. Säkert är de intresserade av varandra, tyvärr. Att han dessutom tar bort meddelanden och inte ens hade berättat om konversationerna med kvinnan, det får varningsklockorna att ringa väldigt högt.

    Jag vet inte vad du ska göra nu men du kanske ska berätta för honom att hans lögner inte biter på dig.
  • Anonym (ugglor i mossen)

    Jag anar tyvärr också ugglor i mossen. Det ÄR suspekt att ha den sortens kontakt med en kollega av motsatt kön, utan att berätta något om det. Och ännu mer suspekt att sedan "råka" ta bort deras senaste konversation...

    Annars vet jag tyvärr inte hur du ska gå vidare med detta. Jag tror som flera andra att det inte behöver ha hänt något fysiskt än, men risken är ju att det gör det i framtiden. 

    Men självklart är det ingen här som helt säkert vet hur det ligger till. Varken du eller någon annan. Vill ändå skicka dig lite styrka och hoppas innerligt att detta löser sig till det bästa. Hjärta

  • Anonym (man)
    Anonym (Orolig) skrev 2021-01-18 11:20:23 följande:

    Har faktiskt "Come clean" att jag lekt Gw Persson i min mans mobil. Han förnekar såklart.

    Vad mer kan jag göra lixom?

    Men paranoid som jag är, loggade jag in på hans dator här hemma. (fy fan, jag hatar mej själv) Då såg jag att han tagit bort deras tidigare konversation. (?!?!!) ifrågasatte det och då sa han att han råkat göra det... Krävs tre olika separata klick för en sådan manöver. Jag kollade ju upp det direkt som den utredare jag nu plötsligt blivit.

    Och de hade startat en ny konversation igårkväll igen.

    Tre meddelanden. Ingen suspekt egentligen.

    Mer än att han skrev att han skulle på kurs idag.

    Åh, det gör så jävla ont. Egentligen inte själva handlingen. Kanske helt oskyldigt, och jag har trots min nya obotliga osunda nyfikenhet, förståelse för att man kan ha en kollega man råkar tycka lite extra mycket om.

    Det är mer sveket. Förstår ni?

    Ja kanske är det en hel del jävla gravidhormoner inblandat.

    Men jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mej till om jag har rätt? Fan!


    Det är ju du som svikit och gjort dig skyldig till dataintrång. Det är det enda som är säkert i denna historia.
  • Anonym (A)
    Anonym (F) skrev 2021-01-18 10:19:02 följande:
    Nej han är inte otrogen, men han verkar intresserad av henne.
    Verkar så.
  • Studentpappa

    Jag har kvinnliga kollegor som jag ser som mina vänner, vi har sporadiska konversationer på messenger. Kan ses utanför arbetet då vi har gemensamma intressen, jag har dock inget intresse av att ligga med dom och gissningsvis har inte dom det med mig heller.

    Det behöver inte vara katastrof bara för att hon är snygg, det kan vara så illa att din man enbart funnit en vän. Men man förstår ju ofta ändå att det kan bli problem och kan dölja det för att slippa utfrågning etc. Jag gör det inte men min sambo blir inte sur heller, hade hon blivit det kanske jag hade undvikit att ha dom som vän till och med och det hade ju varit tråkigt.


    Ride it like you stole it
  • Anonym (Rödluvan)

    Det är redan otrohet i min värld. Att ha en intim kontakt med någon av motsatt kön är redan fel.

    Många tycker det men alla par har ju sina regler. Tydligen tycker många här på Fb att det är ok att ens partner hittar nya vänner som de har daglig kontakt med plötsligt.

    Jag är helt säker på att de kommer(eller har) legat med varandra. Tyvärr. Det är mycket han döljer från dig.

  • Studentpappa
    Anonym (Rödluvan) skrev 2021-01-18 20:23:16 följande:

    Det är redan otrohet i min värld. Att ha en intim kontakt med någon av motsatt kön är redan fel.

    Många tycker det men alla par har ju sina regler. Tydligen tycker många här på Fb att det är ok att ens partner hittar nya vänner som de har daglig kontakt med plötsligt.

    Jag är helt säker på att de kommer(eller har) legat med varandra. Tyvärr. Det är mycket han döljer från dig.


    Ja fy fan för svin som hittar nya vänner, det ska vara gamla det är grejer det!
    Ride it like you stole it
Svar på tråden Tror min man är otrogen!?