• Fru89

BF Oktober 2021

Tråden för oss med BF oktober 2021

Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.

Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!

• Svar på tråden BF Oktober 2021
  • Buslur

Hej allihopa! :)

Jag plussade imorse, svagt men positivt :)

Tror jag har BF den 31/10. Svårt att säga då jag fick missfall I januari och ej har haft mens och därför är osäker på längden på min cykel för tillfället då den är lite olika. Men runt 31/10.

Så glad men också extremt orolig då jag precis haft missfall. Ska vänta med att ringa bm då det var så jobbigt sist att behöva avboka allt... När jag väl orkar ringa ska jag be om tidigt ultraljud för att stilla min oro! Hoppas innerligt att det håller sig kvar där inne <3

• Sle88
    Missdecibel86 skrev 2021-02-19 10:13:44 följande:

Kul att få hänga här, hoppas allt går vägen :)

Nån mer som har såååån mensvärk?

Här är mitt test idag, ca bim-4 svagt men det är där

Jag har värk! Eller det värker/svider/hugger om vartannat. Kan inte bestämma mig för om jag tycker det är positivt att känna något eller om det är oroande för att det gör ont...??
  • Buslur
    Sle88 skrev 2021-02-19 12:11:35 följande:

Jag har värk! Eller det värker/svider/hugger om vartannat. Kan inte bestämma mig för om jag tycker det är positivt att känna något eller om det är oroande för att det gör ont...??

Samma här. Man blir orolig för att det gör ont och det enda man vill är ju att det ska hålla sig kvar där inne. Dock är det väl helt normalt och vanligt med lite värk när livmodern växer. Precis som vid mens blir livmodern större. Inte konstigt att det ömmar lite, är ju ett liv som börjar växa.
  • Smurfem

[quote=80962851][quote-nick]Buslur skrev 2021-02-19 10:36:44 följande:[/quote-nick][/quote]

Stort grattis till plusset! Förstår dig till fullo, jag hade själv ett MA i november, fått se hjärta ticka i v 6 och sedan upptäcktes det i v 11 att det slutat slå strax efter v 6 :( så vågar inte glädjas riktigt ännu.

Är nu gravid igen med BF 27/10. Så glad att det tog sig så snabbt igen, håller tummarna att det går vägen denna gång!

• Missdecibel86
    Sle88 skrev 2021-02-19 12:11:35 följande:

För mig verkar det va dåligt, fick samma lilla blodstrimma efter toabesök idag som jag fick sist innan mitt missfall :'(
  • 081214
    idem skrev 2021-02-19 10:25:30 följande:

Hej alla glada tänkte bara fråga om det är någon från Gislaveds trakten här inne.

Själv är jag i vecka 7 (6+1) ????????

Ca 2 mil därifrån :)
  • Ritzy
    Buslur skrev 2021-02-19 10:36:44 följande:

Hej allihopa! :)

Jag plussade imorse, svagt men positivt :)

Tror jag har BF den 31/10. Svårt att säga då jag fick missfall I januari och ej har haft mens och därför är osäker på längden på min cykel för tillfället då den är lite olika. Men runt 31/10.

Så glad men också extremt orolig då jag precis haft missfall. Ska vänta med att ringa bm då det var så jobbigt sist att behöva avboka allt... När jag väl orkar ringa ska jag be om tidigt ultraljud för att stilla min oro! Hoppas innerligt att det håller sig kvar där inne <3

Grattis till plusset! Och hoppas det håller sig kvar :) Jag fick också missfall i januari och har inte heller hundra koll, men jag tror att jag har BF 17 oktober. Har faktiskt bokat tid hos bm, men längre fram (mitten på mars), vill inte träffa dem så tidigt som förra gången om det inte blir något...
  • Sle88
    Missdecibel86 skrev 2021-02-19 13:08:54 följande:
    För mig verkar det va dåligt, fick samma lilla blodstrimma efter toabesök idag som jag fick sist innan mitt missfall :'(
    Neej..... Förvånad Men det är större sannolikhet att det inte är dåligt!
  • Missdecibel86
    Sle88 skrev 2021-02-19 14:16:22 följande:

Neej.....  Men det är större sannolikhet att det inte är dåligt!

Hoppas in i det sista <3 sist började det så här på tisdagen i v 4+3 & sen kom blödningen v 4+6
  • Emlan93
    viljaa skrev 2021-02-19 09:41:57 följande:

Hej alla ! Får man dyka in här ? Plussade imorse med cb digital som säger 1-2 veckor. Fattar inte alls att jag är gravid, borde varit omöjligt men the sticks don?t lie ;) ! Har haft en superoregelbunden cykel, ammar mycket och eftersom vi även har en 9 månader gammal dotter så har ju tillfällena där lilla fröet kunnat bli till varit otroligt begränsade. Blev troligen gravid på dag 24..?? Så detta frö verkade verkligen vilja bli till :D superoplanerat med andra ord men vi är lika glada för det. Hoppas det stannar kvar! BF borde bli någon gång i slutet av oktober. Vilka är ni andra som hänger här?

Hej och grattis till plusset!! :) Jag går in i v.6 idag (5+0), om man räknar sista mens är bf 16/10, om man räknar trolig äl-dag bf 21/10, men går efter äl-dag tills vidare, det är kanske roligare att få bli framflyttad än tillbakaflyttad hehe. Det är vårt första barnet och det känns bara helt overkligt, hoppas allt ska gå bra. Tycker symtomen går upp och ner, senaste dagarna har jag inte kännt så mycket förutom att jag blivit ordentligt förskyld. I början av veckan kände jag mer illamående mm. Hur mår du? :)
Svar på tråden BF Oktober 2021