Inlägg från: Anonym (Analfissur) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Analfissur)

    Analfissur/operation

    Jag opererades för analfissur för 7 dagar sedan. Jag hade en analfissur sedan 9 månader tillbaka som inte läkte. De brände fissuren och skapade en ny sårläkningsyta. Nu har jag väldigt ont. Har någon gjort liknande operation? Hur länge hade ni ont?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-27 10:38
    Vad r era bästa smärtlindringstips? Hjälp, har ont!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-28 09:11
    Puffar! Är det verkligen ingen annan här inne som gjort denna typ av operation?

  • Svar på tråden Analfissur/operation
  • Anonym (Analfissur)

    Jag fick reda på att det efter en vecka skulle ha bildats en ny hinna.

  • Anonym (Analfissur)

    Puff! Fler som gått igenom detta fasansfulla?

  • Anonym (Analfissur)
    Anonym (ssk) skrev 2021-01-28 09:25:10 följande:
    Vad snällt att du ignorera mitt svar....
    Åh, det var inte meningen! Jag glömde dela svaret! 
    Jag smärtlindrar mig med Alvedon och Ibumetin maxdos per dygn. Jag använder även Instillagel före och efter avföring, samt Xylocain däremellan. 
    Ändå har jag svåra smärtor flera timmar om dagen. Kanske bara att härda ut?
  • Anonym (Analfissur)

    Ännu en dag av lidande. Uppdaterar min tråd, kanske någon med liknande problem vill hålla mig sällskap i denna tråd?

  • Anonym (Analfissur)

    Något som hjälper mig när det är som värst är att sitta på en varm vetekudde! 

  • Anonym (Analfissur)

    Jag ringde till Bäckenmottagningen och de sade att smärtan kunde hålla i sig i upp till 2-3 månader. Man kunde också få nervsmärtor eftersom de varit därnere och skurit. 
    Inget kul, jag är inne på 12e dagen nu. 

  • Anonym (Analfissur)

    17e dagen, fortsatt svår smärta :( Någon som har smärta och vill hålla mig sällskap?

  • Anonym (Analfissur)

    Inne på 19.e dagen, mina krafter börjar sina...fortfarande obehagligt ont, kan inte göra något annat än att bara vara stilla.

  • Anonym (Analfissur)

    Idag är det exakt 4 veckor sedan jag gjorde operationen. Mitt yttre sår är så gott som läkt, men har fortfarande diffus smärta från anus, samt att jag har fått något som liknar hemorrojder som ömmar. När ska skiten försvinna?

Svar på tråden Analfissur/operation