• Anonym (Amand­a)
    Thu 28 Jan 2021 10:35
    2047 visningar
    31 svar
    31
    2047

    Normalt eller onormalt beteende att söka sex vid en paus i relationen?

    Hur normalt är det att söka sex och bekräftelse från andra när man säger att man vill hitta tillbaka till varandra och att man älskar den andre?

    Hur mycket kan man lita på människan då?

    Ska tilläggas att jag (och kanske han) är i stor sorg pga en händelse förra året men vi pratar och har sagt att vi vill hitta tillbaka.

    Offrar man faktiskt det vi hade då för korta förbindelser? Kommer personen någonsin gå att lita på? Älskar han mig som han påstår?

  • Svar på tråden Normalt eller onormalt beteende att söka sex vid en paus i relationen?
  • Anonym
    Thu 28 Jan 2021 10:42
    #1
    +3

    Normalt och normalt. Det viktiga är om DU vill leva såhär. 
    Själv hade jag inte velat det om jag hade en paus och det var uttalat att vi skulle hitta tillbaka till varandra. Då hade jag velat att fokus legat på oss och inte att fler personer dras in.

  • Anonym (Pausa­re)
    Thu 28 Jan 2021 10:44
    #2
    +2

    Paus är det mest diffusa och märkliga fenomen och ni behöver då prata igenom vad denna paus innebär för er och hur ni ser på det.

    Jag och mitt ex tog en paus. Jag skulle ha ett temporärt uppdrag i en annan stad och han mådde dåligt med personliga saker. Vi älskade varandra men han tyckte det var bättre att ta en paus och vara ifrån varandra för att sen försöka hitta tillbaka och satsa på oss.

    Skit dumt.

    Det visade sig att han då låg med andra tjejer under den här pausen. Själv gjorde jag INTE det. I min värld när man säger att man älskar varandra och kommer satsa igen så är man inte är med andra. Varför vill man ens ligga med andra när man älskar någon?

    Men han såg det som något slags frikort att ligga runt.

    Jag blev otroligt ledsen av detta och han förstod inte att jag var upprörd- vi hade ju en paus. Vi var tekniskt sett inte ihop.

    Han ville sen att vi skulle bli ihop. Men mitt förtroende för honom och tillit var alldeles för hårt skadat för att det skulle vara möjligt.

    Nej, älskar ni varandra. Ta ingen paus! Ta hjälp av parterapi istället. Eller sätt tydliga gränser så ingen av er använder den här pausen för att ligga med andra. Det kommer knappast stärka er relation.

  • Anonym (Amand­a) Trådstartaren
    Thu 28 Jan 2021 10:46
    #3
    Anonym skrev 2021-01-28 10:42:17 följande:

    Normalt och normalt. Det viktiga är om DU vill leva såhär. 

    Själv hade jag inte velat det om jag hade en paus och det var uttalat att vi skulle hitta tillbaka till varandra. Då hade jag velat att fokus legat på oss och inte att fler personer dras in.


    Är alla män såhär? Jag vet att det inte är så givetvis men jag trodde inte jag kunde må sämre än jag gjorde innan, så fick jag reda på det här.

    Han påstår att han bara söker bekräftelse och hur moget är det för en vuxen man närmare 40? Jag antar att jag inte betyder så mycket som han har sagt. Det värsta är att han vet hur ledsen jag är pga allt som hänt.
  • Anonym (J)
    Thu 28 Jan 2021 10:48
    #4

    Beror på vad paret kommit överens om.

    Jag skulle inte vilja ha personen tillbaka...

    Men det finns ingen allmän rätt/fel så länge paret är ärliga och är överens.

  • Anonym (Andre­as)
    Thu 28 Jan 2021 10:51
    #6
    +1

    Det finns inget som heter paus

    Antingen är ni ihop eller så har ni gjort slut. Vilket är det?

    Paus brukar ofta användas som svepskäl till att ligga runt och kolla läget om det finns något bättre att välja innan man återkommer till partnern som är plan B.. Paus existerar bara för den som är för feg för att göra slut och inte vill ta konsekvenserna av det och tyvärr är många partners så nerbruten av sorg att man desperat går med på vad som helst istället för att bli arg och gå vidare.

  • Anonym (Amand­a) Trådstartaren
    Thu 28 Jan 2021 10:51
    #7
    Anonym (Pausare) skrev 2021-01-28 10:44:57 följande:

    Paus är det mest diffusa och märkliga fenomen och ni behöver då prata igenom vad denna paus innebär för er och hur ni ser på det.

    Jag och mitt ex tog en paus. Jag skulle ha ett temporärt uppdrag i en annan stad och han mådde dåligt med personliga saker. Vi älskade varandra men han tyckte det var bättre att ta en paus och vara ifrån varandra för att sen försöka hitta tillbaka och satsa på oss.

    Skit dumt.

    Det visade sig att han då låg med andra tjejer under den här pausen. Själv gjorde jag INTE det. I min värld när man säger att man älskar varandra och kommer satsa igen så är man inte är med andra. Varför vill man ens ligga med andra när man älskar någon?

    Men han såg det som något slags frikort att ligga runt.

    Jag blev otroligt ledsen av detta och han förstod inte att jag var upprörd- vi hade ju en paus. Vi var tekniskt sett inte ihop.

    Han ville sen att vi skulle bli ihop. Men mitt förtroende för honom och tillit var alldeles för hårt skadat för att det skulle vara möjligt.

    Nej, älskar ni varandra. Ta ingen paus! Ta hjälp av parterapi istället. Eller sätt tydliga gränser så ingen av er använder den här pausen för att ligga med andra. Det kommer knappast stärka er relation.


    Det är det här jag menar. Jag tänker precis som du. Han skaffade Badoo samma dag vi gjorde slut och skriver med tjejer och undrar ifall dom ska ha sex, samtidigt som han ringer mig och gråter om hur mycket han vill att allt ska bli bra mellan oss.

    Anledningen att jag vet detta är att jag har tjejkompisar som är singlar och jag har fått veta det ena och det andra.

    Det jobbiga är att jag har aldrig känt mig mer sårad och ledsen. Vi skulle haft familj tillsammans och skaffat hus

    Vi fick missfall i höstas.
  • Anonym (Amand­a) Trådstartaren
    Thu 28 Jan 2021 10:55
    #8
    Anonym (Andreas) skrev 2021-01-28 10:51:41 följande:

    Det finns inget som heter paus

    Antingen är ni ihop eller så har ni gjort slut. Vilket är det?

    Paus brukar ofta användas som svepskäl till att ligga runt och kolla läget om det finns något bättre att välja innan man återkommer till partnern som är plan B.. Paus existerar bara för den som är för feg för att göra slut och inte vill ta konsekvenserna av det och tyvärr är många partners så nerbruten av sorg att man desperat går med på vad som helst istället för att bli arg och gå vidare.


    Anonym (Andreas) skrev 2021-01-28 10:51:41 följande:

    Det finns inget som heter paus

    Antingen är ni ihop eller så har ni gjort slut. Vilket är det?

    Paus brukar ofta användas som svepskäl till att ligga runt och kolla läget om det finns något bättre att välja innan man återkommer till partnern som är plan B.. Paus existerar bara för den som är för feg för att göra slut och inte vill ta konsekvenserna av det och tyvärr är många partners så nerbruten av sorg att man desperat går med på vad som helst istället för att bli arg och gå vidare.


    Då har vi gjort slut i så fall, men vi har haft mycket kontakt och sagt att vi ska träffas för att prata och reda ut saker för att börja på ny kula. Så sent som igår ringde han och grät och ville inte förlora mig. Själv har jag suttit helt förkrossad och har inte en enda tanke på att träffa någon annan att ligga med för att allt jag tänker på är honom?

    Vi fick missfall i höstas och det är därför det tog slut pga att jag mått så enormt dåligt.
  • Thu 28 Jan 2021 11:13
    #10

    Beror väl på vilken överenskommelse man träffat rörande pausen. Själv skulle jag inte gå med på att ha en paus om det innebar att jag skulle behöva rätta mig efter den pausade partens önskemål trots pausen. 

    Så den enda paus jag skulle gå med på är en paus från relationen och är den pausad och jag skulle vilja ha sex så skulle jag ha det. 

  • Anonym (xxx)
    Thu 28 Jan 2021 11:15
    #11
    +2
    Anonym (Amanda) skrev 2021-01-28 10:55:41 följande:
    Anonym (Andreas) skrev 2021-01-28 10:51:41 följande:

    Det finns inget som heter paus

    Antingen är ni ihop eller så har ni gjort slut. Vilket är det?

    Paus brukar ofta användas som svepskäl till att ligga runt och kolla läget om det finns något bättre att välja innan man återkommer till partnern som är plan B.. Paus existerar bara för den som är för feg för att göra slut och inte vill ta konsekvenserna av det och tyvärr är många partners så nerbruten av sorg att man desperat går med på vad som helst istället för att bli arg och gå vidare.


    Då har vi gjort slut i så fall, men vi har haft mycket kontakt och sagt att vi ska träffas för att prata och reda ut saker för att börja på ny kula. Så sent som igår ringde han och grät och ville inte förlora mig. Själv har jag suttit helt förkrossad och har inte en enda tanke på att träffa någon annan att ligga med för att allt jag tänker på är honom?

    Vi fick missfall i höstas och det är därför det tog slut pga att jag mått så enormt dåligt.
    Om man inte klarar av att fortsätta vara tillsammans vid en kris, då ska man nog inte vara tillsammans alls, tycker jag. Det är vid en kris som en relation sätts på prov, då kan man inte springa sin väg och göra slut eller ta paus. Inte när man är vuxen. 

    Det är handlingar som berättar vem man är, inte ord. Ni sade till varandra att ni skulle fortsätta, men ni gjorde slut. Man gör inte slut om man älskar varandra. Han säger att han inte vill förlora dig, ändå ligger han med andra.
  • Thu 28 Jan 2021 11:25
    #12
    +1
    Jag skulle tolka en paus som att man har gjort slut och kanske kommer att bli ihop igen någon gång i framtiden. Med andra ord, man är fri att göra vad man vill under den perioden. 

    En viktig sak att komma ihåg, som i alla fall jag tror på. En man lämnar inte en kvinna och flyttar ut om han verkligen vill ha henne. En man som vill ha en kvinna tar inte paus från henne heller bara för ett missfall.
Svar på tråden Normalt eller onormalt beteende att söka sex vid en paus i relationen?