• Anonym (Sweet)

    Jag gav min 12-åriga en örfil - känner ingen ånger

    Hej ,många av er (om inte t.o.m alla) kommer göra er arga. Såhär ligger det till... jag har en stökig 12 årig dotter. Jag fick reda på att hon tjuvrökt och jag sa lugnt men bestämt att hon måste sluta med det, hon gick då fram till mig o skrek rakt i mitt ansikte ?du är en äcklig hora , jag gör vafan jag vill! dra åt helvete kärringjävel!? Det gjorde mig så arg att jag örfilade henne ...hon vart i shock tillstånd och gick upp på sitt rum. Vi har ej pratat sen dess ...jag liksom kokade så känner ingen skuld alls för att jag slog till henne (med öppen hand), jag tyckte det var rätt åt henne... är jag dum i huvudet som tycker så ??

  • Svar på tråden Jag gav min 12-åriga en örfil - känner ingen ånger
  • Ess
    Nomanisanisland skrev 2021-02-25 08:11:20 följande:

    Du får tänka ett varv till. Det är ju inte bättre att betrakta folk så, än det du stör dig på.


    Ha ha, vilken tur du har som är så hiiiimla perfekt och tom tänker pk.
  • Nomanisanisland
    Ess skrev 2021-02-25 08:41:37 följande:
    Ha ha, vilken tur du har som är så hiiiimla perfekt och tom tänker pk.
    Jag belyser bara hyckleriet i att bli upprörd över att någon kallar någon något samtidigt som du själv, t.ex. på detta forum, kallar folk vad som helst.
  • Ess
    Nomanisanisland skrev 2021-02-25 08:52:26 följande:

    Jag belyser bara hyckleriet i att bli upprörd över att någon kallar någon något samtidigt som du själv, t.ex. på detta forum, kallar folk vad som helst.


    Vem på forumet har jag kallat något?
  • Anonym (123)
    Ess skrev 2021-02-22 18:10:22 följande:
    Nomanisanisland skrev 2021-02-22 17:55:16 följande:

    "små ouppfostrade skitungar"


    Jag skrev inte att jag skulle säga det, bara tänka det. Så du får allt försöka igen.
    Precis som man tänker i affären, "flytta på dig din jävla bromskloss" och säger "ursäkta, kan jag få komma förbi".

    Inte konstigt alls.
  • Ess
    Nomanisanisland skrev 2021-02-25 11:22:23 följande:
    Du har kallar folk utanför forumet för saker på forumet.
    Lägg ner, du gör dig bara dum nu.
  • Ess
    Anonym (123) skrev 2021-02-25 11:18:06 följande:
    Precis som man tänker i affären, "flytta på dig din jävla bromskloss" och säger "ursäkta, kan jag få komma förbi".

    Inte konstigt alls.
    Ja precis.
  • Ess
    Nomanisanisland skrev 2021-02-26 23:32:41 följande:
    Fast frågan kvarstår. Är man så mycket bättre då?
    Ess skrev 2021-02-25 14:36:26 följande:
    Lägg ner, du gör dig bara dum nu.


  • Anonym (H)

    Det väsentliga är ju att fråga dig hur ni kunde hamna här, utan någon respekt för varandra. Det måste ha gått snett någonstans tidigare för att din tonåring ska tjuvröka och kalla dig hora och att du ska reagera på det sättet.

    Hur är er relation till varandra egentligen, kan ni prata med varandra om hur ni känner?

    Jag vet att tonåringar provocerar och det är därför jag försöker att inte reagera på det. Min son har inte kallat mig hora, det är väldigt illa, men han har t.ex. sagt håll käften och dra åt helvete. Jag har blivit arg i stunden och gjort klart att det inte är ok att säga sådant men sedan går jag därifrån och undviker att eskalera situationen.

    När han har lugnat ner sig brukar han komma till mig och säga förlåt och så pratar vi om varför han blev så arg. Ofta handlar det om något annat, att han är stressad över skolan till exempel.

    Han vet ju att det är fel att säga sådant till mig, det gör de flesta tonåringar och om man låter dem fundera i lugn och ro en stund så kommer de på sig själva med hur de beter sig.

    Sonen och jag har alltid kunnat prata om känslor och vår relation ganska prestigelöst. Både han och jag kan medge att vi gör fel ibland.

    Jag skulle vara mer orolig för själva relationen. Om ni inte löser det här på ett bra sätt kommer det att skapa en distans mellan er som kan innebära att hon sluter sig. Då finns risken att du inte vet var hon är eller om hon gör ännu värre saker än tjuvröker. Hon måste känna att hon kan komma till dig hur idiotiskt hon än har betett sig.

    Att bli förbannad som förälder är inte farligt men att förlora sitt barns förtroende och respekt genom att använda våld utan att ta ansvar för sina egna handlingar är förödande.

Svar på tråden Jag gav min 12-åriga en örfil - känner ingen ånger