Inlägg från: Anonym (man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (man)

Upptäckte via PM att min man är otrogen

Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 13:13:42 följande:
    Nu skall man vara extremt försiktig med att kalla folk för rövhål. Vi har bara TS version av detta och vet inget om hur relationen fungerar och varför hennes man påstås vara otrogen och till råga på allt är jag helt övertygad om att detta är en trolltråd så att kalla en man som förmodligen inte ens finns för ett rövhål enbart baserat på TS högst tveksamma berättelse är inte speciellt moget och balanserat. Vet dock sedan tidigare att så fort man nämner otrohet så varvar Molly50 upp på alla cylindrar på en gång och slår vilt omkring sig i sin iver att få otrogna att framstå som ondskan på jorden.
    Och man borde förmodligen vara lika försiktig med att kalla folk för primitiva. Speciellt när man sen inte ids svarar på vad man menade med det.

Man bör nog oxå vara försiktig med att kalla trådar för trolltrådar när de inte riktigt lirar med vad man själv tycker och tänker.
  • Anonym (man)
    molly50 skrev 2021-02-03 13:23:24 följande:
    Och där kom den också.
    "Vi har ju bara TS version". 
    Ja,och eftersom det bara är TS version vi har så är det den vi får utgå ifrån.
    TS har skrivit att han själv har erkänt otroheten.
    Varför skulle det vara ett påhitt?
    Om du tror att detta är en trolltråd så är det bara att anmäla tråden.
    Det är ju emot forumets regler både att trolla och att anklaga någon för att trolla.

Baserat på ditt nick så antar jag att du och din partner är swingers.
    Och i så fall så förstår jag att du inte tar så hårt på otrohet.
    Men andra som lever monogamt tar det kanske inte riktigt lika lätt.
    Jag tycker att vill man ligga runt med andra så ska man vara ärlig om det mot sin partner alt inleda ett öppet förhållande.
    Med tanke på att Swing for fun själv varit otrogen och sitter i en annan tråd och ger tips på hur man bäst kan vara otrogen utan att ens partner får reda på det så är det ju föga förvånande att såna argument dyker upp tillsammans med alla andra pärlor om "primitivt" och "lagligt/olagligt". Flört

Jag tror att vi därmed fått svar på vad vederbörande tycker om otrohet.

Såhär skriver hen i en annan tråd...

" Idag 09:30

Nu är det många år sedan jag var otrogen och det var i en annan relation men det absolut flesta är att skaffa en dedikerad knullmobil. En epost som man bara har i den mobilen och liknande enkla saker. Sedan skall man vara väldigt försiktig med att ha en affär med någon som är ogift. Man måste vara säker på att båda har lika mycket att förlora på att det blir konstiga rykten och samtal till partner och liknande. Jag hade ofta första träffarna på swingersklubbar då det är en trygg miljö att träffas diskret i och självklart lämnar man inte ut uppgifter om vart man bor och arbetar innan man fått en bra magkänsl...

• Anonym (man)

Hmmm man kan nästan börja misstänka att det finns ett samband mellan hysterisk propagerande för beskydd av "det privata" och egna hemligheter som man inte vill ska komma fram Drömmer

• Anonym (man)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 14:20:50 följande:
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 14:00:59 följande:
    Nej absolut inte så länge allt är frid och fröjd i relationen men i väldigt många relationer hamnar man i läget att allt inte hejsan hoppsan längre och din tidigare bästa vän är helt plötsligt din värsta fiende och då är det minst sagt bra att ha papper på det man var överens om. Samma sak så har vi äktenskapsförord och liknade om nu det som idag känns otänkbart ändå händer.
    "Jamen älskling, såklart delar vi om vi skulle skiljas. Inte behöver vi papper på det!"

X antal år senare... 

"Nejdu, så fan heller. Det har jag aldrig sagt."
    Eller så är det ganska självklart att om man väljer att kliva in i ett MONOGAMT förhållande så är det per automatik inte ok att springa runt och hångla och knulla med andra bakom ryggen på sin partner.

Jag menar, om man inte förstått var gränsen går, varför är man då så noga med att inte låta sin partner få reda på det? Själva hemlighetsmakeriet tyder ju på att man är ganska väl medveten om att man klivit över gränsen trotts att det inte finns papper på det eller?

"jamen älskling, nu tycker jag att du och jag ska bli ett par.... inte behöver väl jag nämna att vi ska vara exklusiva för det är ju underförstått i en exklusiv relation"

X antal år och x antal knull vid sidan av senare....

"Nejdu, så fan heller, jag har minsann aldrig sagt att vi skulle vara exklusiva, det finns inga papper på det...."
  • Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 14:12:44 följande:
    Om han tänk använda det för att bevisa en otrohet så är det väl rätt uppenbart att han snokat och även snokare lämnar spår efter sig. Hamnar man i jobbiga lägen och konflikter spelar man självklart in konversationer och sparar mail, PM och liknande utifall det bli bra att ha.
    Tja, bevisen behöver ju bara läggas fram om det förekommit en otrohet och det finns bevis för det. Och om det förekommit en otrohet så har ju den som varit otrogen gjort minst lika fel och kan då knappast komma och gnälla om att hens privata sfär kränkts när personen själv betett sig som ett svin och svikit, ljugit och förnedrat sin partner.
  • Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 14:44:33 följande:
    Nja nu har du missat den lilla detaljen att oavsett vad du tycker otrohet så är det inget som är olagligt i det och inget man kan polisanmäla men att anmäla intrång i datorer och telefoner går alldeles utmärkt. Vid en separation har inte bevis om otrohet den minsta betydelse. Varför man väljer att separera är ointressant ren juridiskt och påverkar heller inte hur tillgångar och annat skall fördelas. Har inte ens någon betydelse om det blir en vårdnadstvist.
    Och du har missat den lilla detaljen att lagligt / olagligt bara blir ett problem om den som varit otrogen väljer att anmäla vilket är tveksamt om personen själv betett sig som ett svin för då riskerar ju personen att själv bli anmäld för tex psykiskt misshandel, etc...

Men tanke på hur den som varit otrogen ofta krälar och bönar om förlåtelse för att slippa ta konsekvenserna för sitt svek, dvs en skilsmässa, bodelning och varannan vecka med barnen så är det ju ganska tveksamt om det öht leder till en anmälan
  • Anonym (man)
    Anonym (Suck) skrev 2021-02-03 15:13:20 följande:
    Man kan inte anmäla en person för psykisk misshandel om den har varit otrogen........
    Kan kan man väl, om det sen godtas eller ej är upp till rätten att avgöra.
  • Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 15:16:04 följande:
    Lille vän var får du allt ifrån. Anmäla för psykisk misshandel vid otrohet var att vanligt korkat till och med för att komma från dig.
    Lille vän, en otrohet orsakar väldigt mycket lidande för den drabbade OCH deras barn så det finns absolut grund för att göra en anmälan... om det sen godtas eller inte är som sagt upp till rätten att avgöra.

Att du som själv varit otrogen inte gärna vill se det så utan tror att man kan göra som man vill och komma undan med det utan konsekvenser är en helt annan sak. Om man gillar att bete sig omoget och jävlas med andra så ska man inte förvänta sig att responsen kommer vara moget och rättvist. Det finns många sätt att jävlas tillbaka OM man vill.
  • Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 15:22:37 följande:
    Ja absolut om man vill bjuda på dagen asgarv.
    Jo, jag kan tänka mig hur poliserna och rätten kommer asgarva när otrogna Arne anmäler lisa för dataintrång som ledde till ett avslöjandeDrömmer
  • Anonym (man)
    Anonym (Suck) skrev 2021-02-03 15:26:33 följande:
    Du fattar inte ens vad psykisk misshandel betyder. Att göra andra ledsna är inte misshandel.

Suck....
    Det är inte upp till mig att fatta, det är upp till rätten att avgöra.

Om anmälan är rätt eller fel är liksom irrelevant, precis som man kan missbruka sin partners förtroende så är det ju fullt möjligt att missbruka lagen OM man vill.

Det är oerhört lustigt hur otrogna människor verkar tro att de är de enda som kan bete sig som as och lever i villfarelsen om att de kan göra hur de vill mot sin partner och personen kommer agera snällt, vuxet och korrekt tillbaka.
  • Anonym (man)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 15:30:50 följande:
    Jag skulle inte svara dig mer men det går fan inte att låta bli.

Tror du på fullaste allvar att de ens bryr sig om att Lisa var otrogen när Arne åtalats för dataintrång?
    Innehållet i vad han nu hittade spelar ingen roll, intrång är intrång!

Kan du inte iallafall försöka ta reda på lite fakta innan du gör bort dig ännu mer?

Så, nu gör jag ett nytt försök att ignorera dig. Drömmer
    Tror du de på fullt allvar bryr sig om Arne känner sig kränkt av att ha blivit avslöjad?

Vad tror du ett sånt ärende kommer får för prio?

Att ignorera när det passar och skriva när det passar är oerhört barnsligt och fegt, men om det är så du vill göra så visst ...
  • Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 15:31:29 följande:
    Det fungerar fantastisk bra för att visa vad man tycker om andra här FL. Helt planerat förstår du lille vän.
    Tja, du kan ju försöka, personligen bryr jag mig inte ett skit om dina härskartekniker. Dina argument är lika dåliga ändå.

Dock är hur du hellre använder härskartekniker och BS istället för att svara på frågor du fått ganska talande.
  • Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 15:35:59 följande:
    På vilket sätt tycker du att du själv tillför mognad och begåvning i trådar på FL.
    Tja, Molly har ju förklarat vad hon menar med sina inlägg och svarat på frågor vilket är betydligt mer än vad man kan säga om dig.
  • Anonym (man)
    Anonym (Suck) skrev 2021-02-03 15:35:26 följande:
    Men det finns inget att avgöra! Otrohet är inte klassat som psykisk misshandel, inte ens om det händer många gånger!
    Som sagt, vi kan tycka vad vi vill om det men det är i slutändan upp till rätten att döma.
  • Anonym (man)
    Anonym (Suck) skrev 2021-02-03 15:52:49 följande:
    Det är inte min eller din åsikt, det är fakta.
    Ja det är fakta att det är rätten som avgör vilka anmälan som anses godtagbara eller ej
  • Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 15:44:52 följande:
    Har inte sett en enda vettig fråga från dig. Det finns inget att svara på, du håller bara en massa tröttsamma brandtal utifrån din känsla utan den minsta substans i hur saker fungerar i den stora världen och vilka regler som gäller.
    Jasså säger du det, låter ju ganska märkligt eftersom jag repeterade dem flera ggr och tom skrev dem med både fet stil och understrykning. Hur har du lyckats missa det?

Om det är substans eller ej i dem kan väl diskuteras men en bra början är väl att du öht svarar på dem istället för att slänga dig med irrelevant BS och härskartekniker?
  • Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 16:24:20 följande:
    Spelar ingen roll om du skriver i fetstil, blir inte vettiga frågor och substans i frågorna för det.
    Och som sagt, om det är substans eller ej kan diskuteras, men ditt sätt att skita i att svarar på frågor och hellre pyssla med härskartekniker säger ju en hel del.

Jag tycker tex ALLT du sagt i denna tråd saknar substans och är bara en massa BS men jag kommenterar det ändå och svarar på dina frågor.
  • Anonym (man)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 16:27:26 följande:
    JA, precis så vill jag göra!
    Och vad du tycker om det har väldigt låg prioritet.

Så, nu får vi se om jag svara dig igen. Kram {#emotions_dlg.flower}
    Japp, hur du argumenterar är upp till dig. 
  • Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 16:34:57 följande:
    Nu pratar du i nattmössan. Jag har inte frågat dig om något som jag inte redan vet hur du tänker svara på. Helt enkelt rätt meningslöst att konversera med dig. Jag styrs av en helt annan moral och helt andra värderingar än vad du gör. Kommer aldrig att accepterar snokande och att man kan tänka sig att bryta mot lagar och regler för att hitta bevis på en otrohet och jag ser inte på otrohet på samma sätt som du gör och kommer aldrig att göra det.
    Jo jag har förstått at du har en annan moral än jag, du har varit otrogen, det har inte jag, du sitter i andra trådar och tipsar andra om hur man bäst bedrar sin partner utan att åka fast, det gör inte jag.

Med det i åtanke är det väl kanske föga förvånande att du ser på att snoka reda på sanningen om en tänkbar otrohet som du gör. Du har ju själv en hel del i bagaget. 
Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen