Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 14:20:50 följande:
Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 14:00:59 följande:
Nej absolut inte så länge allt är frid och fröjd i relationen men i väldigt många relationer hamnar man i läget att allt inte hejsan hoppsan längre och din tidigare bästa vän är helt plötsligt din värsta fiende och då är det minst sagt bra att ha papper på det man var överens om. Samma sak så har vi äktenskapsförord och liknade om nu det som idag känns otänkbart ändå händer.
"Jamen älskling, såklart delar vi om vi skulle skiljas. Inte behöver vi papper på det!"
X antal år senare...
"Nejdu, så fan heller. Det har jag aldrig sagt."
Eller så är det ganska självklart att om man väljer att kliva in i ett MONOGAMT förhållande så är det per automatik inte ok att springa runt och hångla och knulla med andra bakom ryggen på sin partner.
Jag menar, om man inte förstått var gränsen går, varför är man då så noga med att inte låta sin partner få reda på det? Själva hemlighetsmakeriet tyder ju på att man är ganska väl medveten om att man klivit över gränsen trotts att det inte finns papper på det eller?
"jamen älskling, nu tycker jag att du och jag ska bli ett par.... inte behöver väl jag nämna att vi ska vara exklusiva för det är ju underförstått i en exklusiv relation"
X antal år och x antal knull vid sidan av senare....
"Nejdu, så fan heller, jag har minsann aldrig sagt att vi skulle vara exklusiva, det finns inga papper på det...."