• Litalu

BIM Mars 2021 - första barnet

Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 

Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta

Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

LISTA:

litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

• Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • Anonym (Längtar)

Jag har följt denna tråd men inte skrivit något innan, så jag hoppar in nu!

Jag är idag på bim+4, har inte testat något på ca 6 månader då besvikelsen av ett negativt test är så mycket större än när mensen kommer tycker jag.

Är även på min första kur Letrozol, och misstänker att det kan ha med den sena mensen att göra, för jag har haft lite mensvärk till och från.

Är det någon annan som ätit Letrozol och fått försenad mens? Hoppas så innerligt att det är våran tur nu, på försök 16.

• Link92
    Soff skrev 2021-03-02 20:12:28 följande:

Ah kommer ihåg när du fick det, blev såå besviken för din skull när det inte gick vägen. Hoppfullt att höra <3 men min temp sjönk imorse och känns -mens- i hela kroppen.. så har enormt svårt att tro att det blivit nåt denna gången heller, men det får väl tiden utvisa.. låter klokt, lätt att det bara stressar med all kontroll man ska ha på allt.. håller tummarna!

Tack <3 det kändes så orättvist att det både ska ta lång tid OCH bli missfall.

Ja det är svårt att ge tips på hur man "står ut" för oftast gör man ju inte det. Men jag brukar försöka peppa upp mig med att det ändå är en spännande resa och att jag lär mig så mycket om min kropp och mitt mående. Och hur glada kommer vi inte bli när plusset kommer och stannar kvar?!

Pratade också med en kompis i helgen som inte har barn men som är sugen, men siktar på att börja försöka om ett år. Kändes väldigt skönt med en påminnelse om att inte ALLA får barn nu, även om det oftast känns så.
  • KNAS2
    Soff skrev 2021-03-02 20:13:17 följande:

Känner likadant.. vet inte hur man ska orka! Blir tokig!!!.. hur svårt ska det va liksom?!

Precis. Det är ligg-maskineriet börjar tröttna lite. Vill typ inte gå upp heller för jag vet att mensen kommer komma som ett brev på posten...

Tur det är unnsdag i alla fall. Det blir till att unna sig något gott ikväll! ;)
  • hopeforaplusa
    KNAS2 skrev 2021-03-03 06:49:39 följande:
    Precis. Det är ligg-maskineriet börjar tröttna lite. Vill typ inte gå upp heller för jag vet att mensen kommer komma som ett brev på posten...

Tur det är unnsdag i alla fall. Det blir till att unna sig något gott ikväll! ;)
    Det där tvångsligget är bland det jobbigaste med denna ofrivilliga barnlöshet.

Det gör du helt rätt i! Ät något gott, det förtjänar du!<3
  • hopeforaplusa
    Soff skrev 2021-03-02 19:02:15 följande:

:((( näe precis, hoppet får inte finnas där länge... och man har liksom hunnit sörja innan mensen ens har startat..  

Tack <3 jag såg att ni kanske missat ÄL denna gången, jag hoppas iallafall att ni ändå hinner få till det i tid och att du inte behöver vänta länge till på plus <3 

Ja precis och ändå blir man lika förstörd och ledsen när mensen väl kommer..

Ja eller den kom alldeles för tidigt än vad app och CB sa.. Har varje månad svårt att få till det allt för många gånger med sambons jobb så blev så ledsen. Känns redan kört. Hann bara få till det 2 gånger och det känns för lite. Känns inte som att vi gjort allt vi kan och det är jobbigt..
  • hopeforaplusa

Jag har inte varit med i just den här gruppen så länge och har lite svårt att hänga med men måste säga att det känns så skönt att inte vara ensam i detta. Ni alla är guldvärda och jag hoppas innerligt att vi alla får våra plus snart{#emotions_dlg.flower}

Så himla kul att man kan hjälpas åt, stötta och trösta någon man inte känner i något som är så oerhört jobbigt och personligt. Så tack till er alla här inneHjärta

• Anonym (LL)

Om jag har ett BMI på 29 men en regelbunden menscykeln, behöver jag då vara orolig för mitt BMI? Tycker inte att jag är särskilt stor men enligt uträkningar har jag alltså 29 och är tämligen överviktig. Haft sån otrolig ångest nu så hoppas någon har koll..

• bananmilkshake

BIM idag, enligt mig, enligt appen för tre dagar sen. Ingen mens, negativt test. Usch vad sur jag blir! Och min sambo for upp som ett argt skott ur sängen imorse och hade väl som vanligt glömt att jag sa kvällen innan att vi kan väl testa imorgon (idag). Jag veeet att han vill det här lika mycket som jag men för fan häng med lite då! Jag är så sur nu så jag hade antagligen inte visat honom om det blev ett plus, haha. 

• Carina82
    bananmilkshake skrev 2021-03-03 08:49:43 följande:

BIM idag, enligt mig, enligt appen för tre dagar sen. Ingen mens, negativt test. Usch vad sur jag blir! Och min sambo for upp som ett argt skott ur sängen imorse och hade väl som vanligt glömt att jag sa kvällen innan att vi kan väl testa imorgon (idag). Jag veeet att han vill det här lika mycket som jag men för fan häng med lite då! Jag är så sur nu så jag hade antagligen inte visat honom om det blev ett plus, haha. 

Åh tråkigt att det inte verkar gått vägen den här månaden <3 Känner så igen mig i vad du skriver om din sambo, tycker det känns som ett återkommande tema i den här tråden tyvärr : ( Blir också frustrerad över min sambo, han vill ha barn men blir noll stressad när det inte går vägen. ' går det så går det, stressa inte så mycket ' AAA!! Kan det vara för att killar inte påverkas fysiskt på samma sätt som vi? Jag inbillar mig att det är annorlunda i ett samkönat (kvinnligt) par.
  • bananmilkshake
    Carina82 skrev 2021-03-03 09:15:20 följande:
    Åh tråkigt att det inte verkar gått vägen den här månaden <3 Känner så igen mig i vad du skriver om din sambo, tycker det känns som ett återkommande tema i den här tråden tyvärr : ( Blir också frustrerad över min sambo, han vill ha barn men blir noll stressad när det inte går vägen. ' går det så går det, stressa inte så mycket ' AAA!! Kan det vara för att killar inte påverkas fysiskt på samma sätt som vi? Jag inbillar mig att det är annorlunda i ett samkönat (kvinnligt) par.
    Tack. <3 Ja jag tror du har rätt! Jag har lyckats hålla mig ganska chill så det är inte så att jag är på honom om det hela tiden heller, snarare han som pratar mer om det. Jag testar inte ens varje månad, och ibland i smyg, men när det väl gäller så gör vi det tillsammans men alltid på mitt initiativ. Han är lite försiktig som person så jag vet inte, han funderar nog mer än jag tror. :p 

Men ja, som du säger, männen känner ju inte alla konstiga fysiska grejer som händer i kroppen innan mens! Dom tror nog bara man är som vanligt och sen en dag kommer mensen. 
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet