• Litalu

BIM Mars 2021 - första barnet

Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 

Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta

Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

LISTA:

litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

• Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • bananmilkshake

Men varför kan man inte redigera inlägg som på normala forum... Skrikandes Missade ändra datumet på min nya BIM. 

talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket) PLUSSAT

Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

Bananmilkshake, 3/3, 35 år (7:e försöket, 2 MA)

Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)

Weloty, 5/3, 30 år (11:e försöket)

zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket)

Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)

Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket)

jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)

Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

Molybden, 11/3, 26 år (9:e försöket)

hopeforaplusa 14/3 29år (7:e försöket)

Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)

MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

BoringBrick92, 14/3, 28 år (4:e försöket)

Emmalucy, 14/3, 34 år (2:a försöket)

15/3, 28 år (7:e försöket)

Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

apan95, 17/3, 25 år (16:e försöket)

Annne29 19/3 29 år (11:e försöket)

Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)

Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

Eclipse, 27/3, 31 år (3:e försöket)

Längtartillvår, 27/3, 35 år (8e försöket)

KNAS2, 28/3, 31 år (10:e försöket)

Paperlanterns, 29/3, 32 år (4:e försöket)

Bananmilkshake, 29/3, 35 år (8:e försöket, 2 MA)

Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)

• Anonym (Längtartillvår)
    Ericky skrev 2021-03-05 14:11:16 följande:

Här är en till med spottings eller mellanblödningar. Det är inte kul! Själv ska jag på gyn och hoppas få testa progesteronvärdet och ev testa progesteronkräm. Blödningar mellan äl och mens KAN bero på att progesteronet är alldeles för lågt = kroppen klarat inte av att behålla en graviditet. Har haft problem i ett år snart jag...

Kram!

Är det något som kan göra det svårt att bli gravid om man har spottings? Har haft det så länge jag kan minnas. Mörkt bruna flytningar två dagar innan mensen drar igång, räknas det som spottings? Kan man köpa progesteronkräm utan recept?
  • VirrePirre06
    Ericky skrev 2021-03-05 14:11:16 följande:

Här är en till med spottings eller mellanblödningar. Det är inte kul! Själv ska jag på gyn och hoppas få testa progesteronvärdet och ev testa progesteronkräm. Blödningar mellan äl och mens KAN bero på att progesteronet är alldeles för lågt = kroppen klarat inte av att behålla en graviditet. Har haft problem i ett år snart jag...

Kram!

Ska boka tid till gynekolog nu efter att mensen kommer igång, så hoppas man kan få någon hjälp med långa cykler och kanske kolla upp det du skrev :)
  • jlinnea

Fick precis en ljust rosa blödning, 4 dagar kvar till BIM. Har aldrig haft problem med mellanblödningar så hoppet finns ju om en nidblödning istället för att ha börjat få mellanblödningar... denna eviga väntan från ÄL till BIM alltså, fy!

• Soff
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-05 15:07:37 följande:
    Är det något som kan göra det svårt att bli gravid om man har spottings? Har haft det så länge jag kan minnas. Mörkt bruna flytningar två dagar innan mensen drar igång, räknas det som spottings? Kan man köpa progesteronkräm utan recept?
    Jag hade heller inte några som helst kunskaper om mellanblödningar innan vi började försöka få barn, och jag läst/skrivit på familjeliv. Jag hade haft mellanblödningar i många år, och inte tänkt på att det skulle vara något som var konstigt, det stod ju på flera ställen att det inte var något konstigt att man kunde blöda lite innan mens. Och det behöver säkert inte vara något som påverkar alla gånger heller. Men hursom så blev jag av med dom helt när jag började med mina kosttillskott! Helt sjukt. Jag förstod ju först inte varför att det var därför de försvann. Första gången mellanblödningarna var helt borta så trodde jag ju att jag var gravid, men så var det ju inte. Jag äter d-vitamin, järn, c-vitamin, folsyra och B-vitaminer. Vet inte exakt vad det är av detta som hjälpt mig, men något är det. Så rekommenderar att testa.
  • Emmalucy
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-04 23:55:53 följande:

Såg att jag ramlat ur listan så lägger till mig igen:) mensen är nu slut, och väntar på ägglossning som nog är nästa helg. Ska se om vi orkar/lyckas ligga varannan/var tredje dag nu i två veckor.. Vi brukar inte ligga så mycket varje cykel, kanske 3 - 4 gånger runt ÄL. Det borde ju egentligen räcka, men blir alltid lite stressad när jag läser om andra som ligger hur mycket som helst runt ägglossning. Hur många gånger kör ni andra?

Vi kör som mest varannan dag i en vecka, ibland var tredje så vi får lite ?paus? jag skulle aldrig orka varje dag! Tycker att det känns nästan som det inte spelar någon roll, man kan bli gravid på ett ligg, men såklart vill man ha så många försök som möjligt :) vartannat from cd10 för min del iaf.
    Soff skrev 2021-03-05 16:07:14 följande:

Jag hade heller inte några som helst kunskaper om mellanblödningar innan vi började försöka få barn, och jag läst/skrivit på familjeliv. Jag hade haft mellanblödningar i många år, och inte tänkt på att det skulle vara något som var konstigt, det stod ju på flera ställen att det inte var något konstigt att man kunde blöda lite innan mens. Och det behöver säkert inte vara något som påverkar alla gånger heller. Men hursom så blev jag av med dom helt när jag började med mina kosttillskott! Helt sjukt. Jag förstod ju först inte varför att det var därför de försvann. Första gången mellanblödningarna var helt borta så trodde jag ju att jag var gravid, men så var det ju inte. Jag äter d-vitamin, järn, c-vitamin, folsyra och B-vitaminer. Vet inte exakt vad det är av detta som hjälpt mig, men något är det. Så rekommenderar att testa.

Tack för svar :) jag tar samma som du, förutom b-vitamin, så kanske är det som gjort att du blivit av med dem då :) jag har tänkt att det vart rätt skönt med lite mörka flytningar, så man får lite förvarning, så inte mensen kommer helt plötsligt när man är ute typ haha. Men kanske inte är så bra ändå då... får läsa på lite mer
    Soff skrev 2021-03-05 16:07:14 följande:

Tack för svar :) jag tar samma som du, förutom b-vitamin, så kanske är det som gjort att du blivit av med dem då :) jag har tänkt att det vart rätt skönt med lite mörka flytningar, så man får lite förvarning, så inte mensen kommer helt plötsligt när man är ute typ haha. Men kanske inte är så bra ändå då... får läsa på lite mer. Men skönt att du blivit av med dina!
    Emmalucy skrev 2021-03-05 17:54:12 följande:

Vi kör som mest varannan dag i en vecka, ibland var tredje så vi får lite ?paus? jag skulle aldrig orka varje dag! Tycker att det känns nästan som det inte spelar någon roll, man kan bli gravid på ett ligg, men såklart vill man ha så många försök som möjligt :) vartannat from cd10 för min del iaf.

Skönt att veta att fler kört på rätt så likt en själv. Ibland tänker jag att det är för lite, men jag vet ju att det egentligen räcker med en gång! Vi brukar köra från cd 7 ungefär, och varannan var tredje dag.

Jag körde en d vitamin boost strax innan ägglossning förra månaden, tror jag ska testa igen faktiskt. Jag som inte brukar ha några känningar alls runt ÄL, kände en hel del hela fram till mensen, så tänker att det är positivt (men kan ju lika gärna vara negativt, haha)
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet