• Anonym (,)

Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

• Svar på tråden Orgasmglappet
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (earr) skrev 2023-02-05 16:53:51 följande:

men hur mycket suckers får ni vara, seriöst inget bättre för er än att ständigt mata troll? nja alla troll matar troll.

Kvinnor kan se negativt på saker som exempelvis om en man mår dåligt nu. 
    Just vid sex och förhållande så är snarare empatin motsatsen jämfört med vänskap
  • Anonym (Ologiskt)
    Decemberskytt skrev 2023-02-05 16:43:39 följande:

Hur svårt kan det vara?

Man väljer själv vem man vill ha sex med. Tror de flesta, både kvinnor och män, vill att båda ska ha det skönt och få orgasm. Funkar man inte ihop, inte vill göra det skönt för varann, då finns inget som säger att man måste fortsätta att ha sex ihop heller.

Empati existerar inte hos sex och förhållande. 
    Kvinnorna som klagar väljer hellre att klaga än att göra slut
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (earr) skrev 2023-02-05 16:53:51 följande:

men hur mycket suckers får ni vara, seriöst inget bättre för er än att ständigt mata troll? nja alla troll matar troll.

Eftersom sex och förhållande ser annorlunda ut jämfört med vänskap så kan män känna att de inte kan vara öppna med att berätta om sina problem.

Så nu plötsligt ska män ha empati för kvinnors orgasmer? 
  • Anonym (Zupp)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-02-09 18:02:20 följande:
    Kvinnor kan se negativt på saker som exempelvis om en man mår dåligt nu. 
    Just vid sex och förhållande så är snarare empatin motsatsen jämfört med vänskap
    Det går ju inte att förstå vad du skriver. Helt obegripligt nonsens.
  • Anonym (MM)
    Anonym (Zupp) skrev 2023-02-09 18:25:40 följande:
    Det går ju inte att förstå vad du skriver. Helt obegripligt nonsens.
    Han har läst många trådar där ensamma män får vad han anser är ett dåligt bemötande från de kvinnor som svarar.
  • Anonym (B_la)
    Anonym (MM) skrev 2023-02-09 18:29:34 följande:
    Han har läst många trådar där ensamma män får vad han anser är ett dåligt bemötande från de kvinnor som svarar.
    Bra att du tolkar, för jag förstod inte heller. 
  • Anonym (MM)
    Anonym (B_la) skrev 2023-02-09 20:03:50 följande:
    Bra att du tolkar, för jag förstod inte heller. 
    Jag förstår inte heller allt som han brukar skriva, men det mesta, tror jag.
  • New  Dawn
    Anonym (Kille) skrev 2023-02-09 17:11:46 följande:

Jag brukar inte svara på så många intima frågor på ett så plötsligt sätt utan att veta hur den informationen kommer att användas, hur ska den analyseras, av vem ska analysen göras (är det något med expertis i de frågorna eller är det någon privatperson som ska göra en känslomässig bedömning utifrån ett tyckande) dessutom är det på ett öppet forum där jag inte är bekväm att skriva uttömmande på det sättet. 

Visst finns det ett värde men det kanske är mer med en sexterapeut som ställer sådana frågor i ett enskilt rum t.ex. 

Men då kanske du inte ska skriva om dina problem, som en del i denna diskussion. Du skrev ju att du tyckte att alla skulle bemötas med samma respekt och erbjudas hjälp för den åkomma man kommer med.

Du väljer att skriva om dina problem, men inget om sammanhanget. Klagar på att inte bli bemött som individ, men vill inte svara på några frågor...
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Kille) skrev 2023-02-09 17:15:12 följande:

Med att göra det lilla extra så syftar det på att om tjejen inte skulle komma så hjälper jag till med alla medel jag har och utefter vad hon önskar att jag gör. Om tjejen önskar att jag smeker, slickar, gör något annat så ställer jag upp och gör det så att jag på olika sätt underlättar för henne att klara av att komma om det nu är det hon vill göra och behöver hjälp med. 

Kontrasten är att i min upplevelse så är det färre tjejer som vill göra detsamma för en kille som inte lyckas komma. Tjejen är ovan i situationen (mycket kanske för att det går emot hur det brukar vara). Tjejen kan på sin höjd låna ut en hand men passionen och glöden i att nu ska jag göra vad som krävs för att få killen att komma tycker jag mig inte se på samma sätt som tjejer förväntar sig att killen gör för dem.

Fattar absolut ingenting. Är det att ställa upp att smeka och slicka? 

Allt beror ju på sammanhanget och relationen. Jag tror säkert det finns kvinnor som inte suger och runkar, men samtidigt är det ju många kvinnor som ställer upp med sina kroppar. Ibland oftare än de vill. Om de gör det kanske intresset att suga, runkar blir lägre. 

Jag tror att samlagets centrala roll i många människors sexliv ställer till det lite. Jag tror att mångas sexliv skulle må bra av att ha mer smek och oralt (även utan samlag) och att våga prata om vad man vill. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Kille)
    New Dawn skrev 2023-02-10 01:23:03 följande:
    Men då kanske du inte ska skriva om dina problem, som en del i denna diskussion. Du skrev ju att du tyckte att alla skulle bemötas med samma respekt och erbjudas hjälp för den åkomma man kommer med.

Du väljer att skriva om dina problem, men inget om sammanhanget. Klagar på att inte bli bemött som individ, men vill inte svara på några frågor...

Det är allas vår rättighet att tycka i sakfrågor utan att för den skull behöva berätta i detalj om privatlivet. 

Det är fullt acceptabelt för vem som helst att tycka i frågor hur saker bör vara på en meso och makronivå utan att ha en skyldighet att gå ner på mikronivå. 

Du kan t.ex. tycka hur saker bör vara och ha erfarenheter av miljöfrågor utan att ha en skyldighet att förklara i detalj dina egna sopsorteringsvanor. Man får tycka hur politiken ska skötas och hur den påverkar en själv utan att behöva redogöra för sin egen politiska ställning i detalj. 

Likaså ger det alla rättigheter att tycka att man ska bemötas med respekt för den åkomma man kommer med utan att behöva delge alla detaljer på individnivå.

Det är så vårt samhälle fungerar.  

Svar på tråden Orgasmglappet