• Anonym (,)

Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

• Svar på tråden Orgasmglappet
  • New  Dawn
    Anonym (Kille) skrev 2023-02-10 21:07:21 följande:
    Det är faktiskt inte etiskt att avkräva en person intima detaljer offentligt och använda det som argument för att endast då så hjälper jag dig. Finns inte en vårdgivande instans som seriöst skulle göra något sånt. Ganska lågt att be en annan människa att den får stå sitt kast om den inte delar offentligt sina intima detaljer. Läser man etikreglerna för vården idag så har alla människor sin fullständiga rättighet att välja vad för information man delger HELT utan repressalier för det. 

Du är väldigt fokuserad på rätt o fel och få rätt i diskussioner. Personer som har riktigt empati struntar i om det som den personen säger uppmärksammas eller inte eller om den får rätt eller fel. En riktigt medmänniska hjälper o ser den människa den möter. 
    Nej du behöver inte nämna intima detaljer. Problemet är att du klagar för att du inte får tips och medhåll. Ditt beteende i tråden gör det väldigt svårt. 

Jag har svarat "- ja så kan det vara" . Det är en bekräftelse på att det kan vara så att kvinnor är osäkra på vad de ska göra när mannen inte kommer.

Jag försöker poängtera att det inte är så konstigt att det ingår mer smek och slick för mannen eftersom det är det "vanliga". Kvinnor kommer sällan av samlag, så mannen kan liksom inte bara "ställa upp" med sin kuk. Eftersom du inte beskriver något om ditt sexliv mer än att  du "ställer upp med smek och slick", gör det att vi bara har det att gå på, vilket är en bedrövligt negativ  beskrivning. (som att pappa"hjälper till" med barnen). Det är ditt val att beskriva sexlivet så kort, och trotftigt. 

Jag har skrivit att problemet kan vara att man har sex som man tror är "det vanligaste", där samlag är centralt.

Mitt generella tips till dig, och andra, är att ha sex utan samlag, men när det gäller sexuella problem behöver man veta mer för att ge bättre tips. 

Var ditt problem ligger vet jag inte. Kanske är problemet ett potensproblem, och du har svårt att komma även själv. Kanske är det prestationsångest och stress. Kanske runkar du för ofta. Kanske är det att din kvinna egentligen inte har så mycket känslor för dig. Kanske är hon hämmad. Kamske luktar du illa. Kanske är hon egocentrisk. Kanske vill hon egentligen har sex mer sällan och vill inte uppmuntra för mycket. Kanske tror hon att du bara vill ha samlag. Kanske har hon prestationsåmgest och skäms för att hon är ful och otillräcklig.
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (MM)
    Anonym (Kille) skrev 2023-02-10 21:09:00 följande:
    Premissen verkade vara att om jag inte svarade på frågorna så är jag inte värd att få hjälp och medhåll i mina problem o min synvinkel. Då hade man gjort allt man kunnat. Det upplever jag som ett krav. 
    Överdriven tolkning tycker jag... sen har ju du heller ingen rättighet att få de svar som passar dig. Ingen är skyldig dig något här så vem är det då som egentligen har krav här är ju också en tolkning.

Du klagade på att hon inte försökte sätta sig in i ditt problem och det stämmer ju inte. Sen att sättet hon försökte på inte dög åt dig är ju en annan sak.
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-02-05 11:22:56 följande:
    Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

En kvinna får neka när som helst. 
    När en kvinna startat sexet så kan kvinnan inte vara säker och garanterad njutning när det handlar om njutning genom någon annan. 
  • Eurydike
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-02-13 13:41:22 följande:
    En kvinna får neka när som helst. 
    När en kvinna startat sexet så kan kvinnan inte vara säker och garanterad njutning när det handlar om njutning genom någon annan. 
    Exakt! Så är det för både män och kvinnor. Man får avbryta när som helst och är aldrig garanterad njutning genom någon annan. Det är logiskt 😊
  • Anonym (Ologiskt)
    Decemberskytt skrev 2023-02-05 16:43:39 följande:

Hur svårt kan det vara?

Man väljer själv vem man vill ha sex med. Tror de flesta, både kvinnor och män, vill att båda ska ha det skönt och få orgasm. Funkar man inte ihop, inte vill göra det skönt för varann, då finns inget som säger att man måste fortsätta att ha sex ihop heller.

Det har inte direkt med att orgasmer påstås ska fördelas jämställt. 
  • Anonym (Ologiskt)
    Eurydike skrev 2023-02-13 14:18:06 följande:
    Exakt! Så är det för både män och kvinnor. Man får avbryta när som helst och är aldrig garanterad njutning genom någon annan. Det är logiskt 😊
    Det är inte det som gäller nu när det handlar om kvinnliga orgasmglappet 
  • Eurydike
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-02-13 14:18:54 följande:
    Det är inte det som gäller nu när det handlar om kvinnliga orgasmglappet 
    Jo, det gäller nu, då, sen, alltid. Hela tiden. Även när det handlar om kvinnliga orgasmglappet, bara att kvinnor förmedlar och ventilerar en önskan om att bli tillfredsställda i sängen.
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-02-05 11:22:56 följande:
    Orgasmglappet

Hypotetiskt kan det vara olikheterna mellan orgasmer och om sex i övrigt ska fördelas som gör att du tycker orgasmer ska fördelas mer rättvisare till kvinnors fördel än sexpartner. 
    Men det är tydligt att du och många andra försöker enbart gynna sig själv och att det fungerar att vinkla till eran fördel. 

Om det handlar om olikheterna så hade du och andra accepterat likheterna också. 
    Nu säger ni att det inte finns någon likhet alls tror att ni kan säga exakt samma sak. 

Det blir ologiskt om man säger att sex ska fördelas jämställt och sex är ett behov  när det handlar kvinnliga orgasmglappet och att sex är inget behov, ingen mänsklig rättighet och att sex ska inte fördelas jämställt när det handlar om män som saknar sexpartner.

Att du och många andra inte vill diskutera ens, talar för att det handlar om att du vill gynna dig själv. 
  • Eurydike
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-02-13 14:25:26 följande:
    Hypotetiskt kan det vara olikheterna mellan orgasmer och om sex i övrigt ska fördelas som gör att du tycker orgasmer ska fördelas mer rättvisare till kvinnors fördel än sexpartner. 
    Men det är tydligt att du och många andra försöker enbart gynna sig själv och att det fungerar att vinkla till eran fördel. 

Om det handlar om olikheterna så hade du och andra accepterat likheterna också. 
    Nu säger ni att det inte finns någon likhet alls tror att ni kan säga exakt samma sak. 

Det blir ologiskt om man säger att sex ska fördelas jämställt och sex är ett behov  när det handlar kvinnliga orgasmglappet och att sex är inget behov, ingen mänsklig rättighet och att sex ska inte fördelas jämställt när det handlar om män som saknar sexpartner.

Att du och många andra inte vill diskutera ens, talar för att det handlar om att du vill gynna dig själv. 
    Jag vill gärna diskutera och reklamera. Reklamera mitt kön till skaparen, för att klitoris sitter för långt från hålet, vilket gör att jag kräver merarbete vid sex för att kunna komma. Vet du vart jag ska vända mig med mina klagomål?
  • Anonym (Ologiskt)
    Eurydike skrev 2023-02-13 14:22:17 följande:
    Jo, det gäller nu, då, sen, alltid. Hela tiden. Även när det handlar om kvinnliga orgasmglappet, bara att kvinnor förmedlar och ventilerar en önskan om att bli tillfredsställda i sängen.
    Debatten handlar inte om det som sagt. 
    Om det inte skulle vara något problem så skulle man acceptera det och inte skylla exempelvis på jämställdheten 
Svar på tråden Orgasmglappet