Eurydike skrev 2023-02-10 18:39:52 följande:
Placeringen av klitoris suger verkligen, eftersom den inte blir stimulerad vid samlag. Antar att det är för att skydda den från att komma till skada vid en förlossning, men det gör det besvärligare att kunna njuta vid sex, eftersom de flesta kvinnor behöver klitorisstimulans för att kunna få orgasm. Att smeka sig själv under sex är såklart ett alternativ. Jag är inte blyg eller hämmad, jag har gjort det många gånger. Men kommer ändå aldrig riktigt ifrån känslan att jag ligger och onanerar. För det gör jag ju, med en man i mig. Slutar jag smeka, då dalar genast upphetsningen. Det är alltså inte mannen som skapar den sköna känslan, utan jag själv. Att alltid ha full kontroll på sin egen orgasm är oerhört trist i längden. Särskilt om mannen inte vill anstränga sig varken med förspel eller smek under akten. Till slut stänger man godisbutiken för gott. Eller rättare sagt, man börjar baka godis på egen hand.
Jag känner igen din beskrivning. Jag valde att smeka mig till orgasm under samlag i min förra relation. I början kunde jag njuta av oralsex, men med åren fick jag be om det, och jag kände noll intresse från hans sida.
Precis som du tycker jag inte att det är så bra att smeka mig under samlag. Det blir liksom halvdant alltihop.
Samlaget känns mindre för att man måste fokusera på klitorisstimulansen, samtidigt som att klitorisstimulansen känns mycket sämre när man blir hindrad av samlagrörelserna. Detta utmynnade att mitt ex och jag arbetade fram en trist och ganska stillsam variant av skeden lite halvt på rygg, där jag smekte mig själv. .
Nu för tiden är bådas njutning i fokus, och vårat sexliv är mestadels oralt och smeksex. Det har maximerat mina orgasmer enormt. Nu kan vi utforska inre stimulering av slidan med fingrar, samtidigt som klitorisstimulansen är grunden... och då är jag bara mottagare. När jag sedan (eller innan) ger min man njutning och orgasm är hans njutning i fokus, och det är så häftigt att styra och maximera hans orgasmer.
Allt detta gör att samlag endast sker som en extra krydda, vilket gör att det blir mycket häftigare och skönare. Det gör att jag ibland vill komma när han är inuti mig, även om kvaliteten blir lite sämre.
Så tänk inte att klitoris sitter fel. Njut av dess kapacitet. Klitoris är chefen för njutningen som sätter fart på slidan.
Bejaka din kropp, den är cool och testa utforska männen utan samlag .
(som vanligt på FL måste jag ju lägga till att vissa tycker bäst om samlag och tycker det fungerar jättebra, med eller utan stimuli av klitoris, och då är det ju det bästa för er)