• Bellinas

    40+ och försöker bli gravid år 2021??

    Någon mer än jag som är 40+ och försöker blir gravid i år?
    Vore kul att följas åt och dela erfarenheter!

  • Svar på tråden 40+ och försöker bli gravid år 2021??
  • Lilleplutt2022
    Mojsan09 skrev 2022-10-07 13:13:29 följande:

    Nej, vad tråkigt, Lilleplutt Rynkar på näsan Så ledsen för din skull. Förstår att det känns väldigt tungt.


    Jag hade också sökt mig utomlands i din situation, till en klinik där de gör PGT på embryona innan återföringen. Jag tror Olga kliniken är bra, men hade nog inte kännt mig helt bekväm med att resa till Ryssland just nu. Har ni även funderat något på äggdonation? Som sista utväg kanske?


    Tack Mojsan! ❤ Hur går det för dig? Försöker ni fortsatt?

    Ja, känner några som faktigt varit på Olga kliniken och blivit med barn så hade läget inte varit som det är så hade Olga varit bland de kliniker som vi hade övervägt.

    Jag är väldigt öppen för äggdonation, min sambo är inte riktigt där än men han kommer vara ok med det om vi beslutar oss för detta. Dock behöver vi få ihop pengarna först, kostar runt 100000 tusen men ger det oss ett barn så är det klart värt det 😊
  • Lilleplutt2022
    Orkidé8181 skrev 2022-10-07 17:46:30 följande:
    Åh nejGråter

    stor kram till dig<3

    vi ska börja i november igen tänkte vi efter en paus sedan i maj? kände att kroppen behövde det, men tiden stannar ju inte?

    önskar dig en fingret trots allt <3
    Tack! ❤

    Ja kroppen orkar verkligen inte med hur mycket som helst så det är ändå smart av dig att lyssna på din kropp och ta den paus den behöver 🥰
    Håller alla tummar och tår att det går bra med nästa omgång för er ❤
  • Orkidé8181
    Lilleplutt2022 skrev 2022-10-07 19:04:19 följande:
    Tack! ❤

    Ja kroppen orkar verkligen inte med hur mycket som helst så det är ändå smart av dig att lyssna på din kropp och ta den paus den behöver 🥰
    Håller alla tummar och tår att det går bra med nästa omgång för er ❤
    TackHjärta
  • pandarinen

    Nej vad tråkigt att höra. Det är verkligen en tuff situation vi befinner oss i, denna längtan, denna sorg som vi kämpar igenom månad efter månad. 
    Det känns så tufft när mensen dyker upp, sedan två veckor sedan är längtan så stor att man kör på igen för att sedan deppa ihop. 
    Hur länge har ni försökt och hur gammal är du? 


    Lilleplutt2022 skrev 2022-10-07 13:02:17 följande:

    Det gick tyvärr ingen bra alls mojsan och orkide. Fick spotrings i fredagsmorse när jag var på väg till Malmö för en tjejhelg. Hoppades då att zet var en nidblödning då jag aldrig får spottings.  På lördagen forsatte set med bruna blödningar och ingen mensvärk så hade små förhoppningar ändå att det kanske fanns en chans att ägget hade fäst. Natten till söndagen  fick jag kraftig mensvärk och på morgonen kom blödningen. Bröt då ihop inför tjejerna och ville bara hem . Väldigt tuff resa hem och var inte hemma förrän vid 18 tiden.  Ville bara hem till min sambo och ta testet för att bekräfta att det ännu en gång misslyckades vilket stämde tyvärr. Nu tar jag en paus på minst en månad även om jag vet att tiden tickar på. Känner bara att min kropp behöver en paus, hormonbehandlingarna och ägguttaget tär på min kropp. Har nu samtal med en annan läkare på kliniken  innan vi bestämmer att genomföra FET. 
    Jag vill veta om det finns fler test vi kan ta på mig  livmoder och se att inget är fel. Om det inte kan göras i Sverige så funderar jag starkt på att leta mig vidare till en klinik i utlandet . Jag vägrar liksom bara godta svaret att mina ägg har dålig kvalitet om man inte har undersökt alla möjligheter.  
    Sorry för ett deppigt inlägg men hoppas ni får en underbar och mysig helg! ❤


  • Mojsan09
    Lilleplutt2022 skrev 2022-10-07 19:01:57 följande:
    Tack Mojsan! ❤ Hur går det för dig? Försöker ni fortsatt?

    Ja, känner några som faktigt varit på Olga kliniken och blivit med barn så hade läget inte varit som det är så hade Olga varit bland de kliniker som vi hade övervägt.

    Jag är väldigt öppen för äggdonation, min sambo är inte riktigt där än men han kommer vara ok med det om vi beslutar oss för detta. Dock behöver vi få ihop pengarna först, kostar runt 100000 tusen men ger det oss ett barn så är det klart värt det 😊
    Ja, vi försöker fortsatt. De två senaste cyklerna var bara 18 dagar och utan ÄL och cykeln innan dess var vi ifrån varann på ÄL, men denna gång så ser det ut som att jag hade ÄL på CD 12 som vi lyckades pricka in, så nu håller jag tummarna. Har BIM onsdag.

    Ja, det verkar dyrt med äggdonation men tänker också att det är värt det om man lyckas, och chansen att lyckas blir ju då extremt mycket större. Olgakliniken erbjuder ju till och med pengarna tillbaka garanti på deras olika paket om man inte får en bebis, kanske finns någon annan klinik utomlands som erbjuder samma?
  • pandarinen

    Jag har hört att cypern ska ha någon klinik. Vet inte om man får pengarna tillbaka dock.
    Det blev ingen bebis den här månaden heller. Nu är det 22 månader sen vi startade.
    Blir så ledsen....

  • Mojsan09

    Blev ingen bebis för mig heller den här månaden, mensen kom på utsatt dag förra veckan. Jag tror jag har ställt in på att det inte kommer att lyckas nu, så jag blev knappt ens besviken.

  • pandarinen
    Funderar lite, har skrivit ner syntom å bim osv de senasre 6 månaderna och verkar som att jag får min mens 16 dagar efter glada gubben. Enligt barnmorskan har man alltid 14 dagar mellan äl å mens. Men mellan mens å äl kan det variera.
    Det måste innebära att jag ofta ha 48 timmar till äl efter att glad gubbe dykt upp. Funderar på att ha is i magen å avvakta och ha sex dagen efter glad gubbe dykt upp för att vara nämre äl. Vad tror ni?
  • pandarinen

    Det är jobbigt nu. Min kropp skriker att den är fertil, att jag har ägglossning. 
    men min man totalstrejkar, han orkar inte mer Efter att ha försökt få barn i 2 års tid. Jag hade en önskan att försöka ett halv år till iallafall. Gråter å så ledsen. Tänk, tänk om det är den här månaden som jag kan bli gravid? också har vi inte sex. 

  • Asong

    Hej, jag vill bara säga att ni inte ska ge upp hoppet. Jag är 45 och gravid i vecka 10 på naturlig väg. Lycka till! Hjärta

  • 82lindis

    Jag fattar ingenting nu...
    Jag fick tidigt missfall 2 okt. Blödde bara några få dagar.  Testade med äl stickor och fick positivt på dom redan den 11-12 okt. Fick en ökning mot helgen samma vecka 15-16 okt.
    Körtlarna i armhålorna svällde och fick ömma bröst veckan efter. Den 24 okt högg det till magen i några sek. Kändes som något vasst drogs i livmodern, blev en jätteskum känsla i hela kroppen. Efter det har jag haft lätt illamående, till o med kräkts någon morgon efter frukost. Molvärk varje dag och haft huvudvärk.
    Imorse fick jag en mörkbrun blödning typ totalt en 5 krona i storlek på hela dagen,  bara någon droppe färskt blod när jag kissat. Och molvärk ovan blygdbenet som strålar ner i låren.
    Testade neg igår. Så nu vet jag inte om det är mens som kommit, eller om jag har mellanblödningar eller om det är en nidblödning. Värken i brösten har jag inte kvar.
    Missfall är det då inte för det är för lite blod och inga klumpar eller slem. Bara gammalt blod liksom.

  • Orkidé8181
    Asong skrev 2022-10-27 18:53:31 följande:

    Hej, jag vill bara säga att ni inte ska ge upp hoppet. Jag är 45 och gravid i vecka 10 på naturlig väg. Lycka till! Hjärta


    Stort grattis Hjärta
    och tack för lite pepp :)

    hur mår du?
  • pandarinen
    82lindis skrev 2022-10-27 20:13:44 följande:

    Jag fattar ingenting nu...
    Jag fick tidigt missfall 2 okt. Blödde bara några få dagar.  Testade med äl stickor och fick positivt på dom redan den 11-12 okt. Fick en ökning mot helgen samma vecka 15-16 okt.
    Körtlarna i armhålorna svällde och fick ömma bröst veckan efter. Den 24 okt högg det till magen i några sek. Kändes som något vasst drogs i livmodern, blev en jätteskum känsla i hela kroppen. Efter det har jag haft lätt illamående, till o med kräkts någon morgon efter frukost. Molvärk varje dag och haft huvudvärk.
    Imorse fick jag en mörkbrun blödning typ totalt en 5 krona i storlek på hela dagen,  bara någon droppe färskt blod när jag kissat. Och molvärk ovan blygdbenet som strålar ner i låren.
    Testade neg igår. Så nu vet jag inte om det är mens som kommit, eller om jag har mellanblödningar eller om det är en nidblödning. Värken i brösten har jag inte kvar.
    Missfall är det då inte för det är för lite blod och inga klumpar eller slem. Bara gammalt blod liksom.


    Hur går det? 
  • pandarinen
    Asong skrev 2022-10-27 18:53:31 följande:

    Hej, jag vill bara säga att ni inte ska ge upp hoppet. Jag är 45 och gravid i vecka 10 på naturlig väg. Lycka till! Hjärta


    Tack det ger pepp. Försökte ni länge? 
  • 82lindis

    Panarinen- måste ju varit nån skum mens med gammalt blod. Kommer fortfarande lite brunt. Jag brukar ha mens totalt 3-4 dagar. Och nu har det hållit på i 6 dagar typ. Testat negativt. Så man får blicka framåt mot nästa äl och hålla tummarna 😊

  • Hannis1983

    Idag tog tempen ett störtdyk så bara vänta in mensen nu. Vi har inte försökt så länge men ändå Känns det lite tufft. 

Svar på tråden 40+ och försöker bli gravid år 2021??