• QueenAmira

Värsta white trash namnet

Vilket är det värsta white trash namnet som blir populärt 2021?
    Ni vet vad jag menar, socialtjänst och bidragföräldrar.
    Liam står ganska outmanad, men Noah tror jag blir årets utmanare på wt-namn.
    Nova verkar ha bytts ut mot aurora. Även Savannah klättra stadigt uppåt bland bidragsmorsorna. Och alla töntga Li namn, typ Gullan-Li, Tindra-Li etc.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Värsta white trash namnet
  • Anonym (mumsan)

Allt med -Li på slutet.

• Anonym (Nedlåtande)

Själv tycker jag det är betydligt värre att kalla sina medmänniskor för "white trash". Det slås nog bara av att angripa barnen och kalla dem "white trashiga white trash ungar".
    Hur är man funtad när man utan att blinka attackerar andras val av namn till sina barn? Det sårar oerhört mycket, och bidrar till att stämpla dessa barn som mindre värda.
    Dessa sk "white-trash-namn" är dessutom numera väldigt vanliga, och bärs av barn från diverse olika familjer. Man måste inte vara mindre värd för att man väljer ett nyare namn istället för ett traditionellt.
    Trist mobbarattityd.

Jag tycker namn som Liam, Noah, Juni, Luna, Milton, Elliot, Neo, Bella, Bianca osv är fina namn, och jag har ett sk "högstatusyrke".

• Anonym (H)
    Anonym (Nedlåtande) skrev 2021-02-08 18:33:46 följande:

Själv tycker jag det är betydligt värre att kalla sina medmänniskor för "white trash". Det slås nog bara av att angripa barnen och kalla dem "white trashiga white trash ungar".

Hur är man funtad när man utan att blinka attackerar andras val av namn till sina barn? Det sårar oerhört mycket, och bidrar till att stämpla dessa barn som mindre värda.

Dessa sk "white-trash-namn" är dessutom numera väldigt vanliga, och bärs av barn från diverse olika familjer. Man måste inte vara mindre värd för att man väljer ett nyare namn istället för ett traditionellt.

Trist mobbarattityd.

Jag tycker namn som Liam, Noah, Juni, Luna, Milton, Elliot, Neo, Bella, Bianca osv är fina namn, och jag har ett sk "högstatusyrke".

Håller med dig
  • Anonym (Hilda)

Pojkar: Jaxon, Lennox, Liam, Kevin, Kelian, Kian

Flickor: TINDRA och NOVALI är verkligen en (under)klass för sig. Hayley, Nova, Lexy, Juvelia är också wt.

Sen alla namn med kreativ stavning typ bokstaven z istället för s, eller namn som slutar på -li (Lykki-li, Moa-li)

• Anonym (Nina)

Kevin och Liam hörde nog lite till undre medelklass under 00-talet. Nu har de blivit så pass vanliga att jag inte tycker att de hör till de så kallade ?wt ?-namnen. Inte heller tycker jag att bibliska namn som Noah kan räknas dit, asagudanamnen däremot.

Jag känner till ett syskonpar som heter Lillen och Lillan. Det är lite udda. Annars skulle jag säga originella stavningar som Izzabel, Qarl, Yulia, Phontuz, Leigha, eller djur: Tiger, Varg, Svala osv

• trollhona

Människor som inte förstår stavningsregler uppfattar jag som lågutbildade, kanske inte wt men lågutbildade.
    Det spelar ingen roll om barnet heter Filip eller Kevin, stavar man Philiph så blir det Filif och Cewin blir Sevhinn.
    Hayle är ett annat exempel, Hajle blir det svenska uttalet.

• Anonym (Ingabarn)

Nyfiken fråga!vad tycker ni om namnet Athena?

• Anonym (He)

Hailey / Haileigh / Haigly i alla dess varianter kopplar jag omedelbart till unga/outbildade föräldrar. En fördom såklart - såna är dumma men mänskliga att ha! (Ps känner någon ett sk medelklass-par som döpt dottern till Hailey, icke engelsk-talande, så säg gärna till........)

• Anonym (He)

Håller också med om asagudsnamn, iaf mansnamnen, känns inte lågstatus från början, mer som att se blivit på sistone. Inte träffat en Tor eller Oden som inte haft föräldrar med en viss typ av stil och utseende... undantaget är möjligen Loke, som känns poppis bland Södermalmshipsters

• Anonym (tobbe)

Lustigt med allt snack om wt och om klass. Finns gott om korkade idioter med höga utbildningar. Finns gott om trash bland medelklass och överklass. På samma sätt finns det massor av skitsmarta bildade människor med lågutbildning och låglöneyrken. Och ska vi ta namn så kan vi ta Ebba som togs upp nyss att det inte skulle vara wt. Jag vet en Ebba som både har utbildning och högstatusyrke men som i min bok är väldigt wt. Ebba Bush är korkad skrikig egoistisk. Hon skiter i andra människor. Det är trash för mig. Eller alla brats som ser ner på folk. Det är trash för mig.

Svar på tråden Värsta white trash namnet