• QueenAmira

    Värsta white trash namnet

    Vilket är det värsta white trash namnet som blir populärt 2021?
    Ni vet vad jag menar, socialtjänst och bidragföräldrar.
    Liam står ganska outmanad, men Noah tror jag blir årets utmanare på wt-namn.
    Nova verkar ha bytts ut mot aurora. Även Savannah klättra stadigt uppåt bland bidragsmorsorna. Och alla töntga Li namn, typ Gullan-Li, Tindra-Li etc.

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Värsta white trash namnet
  • tom nook

    Tiffany Destiny Vanessa Melody Jennifer Aurora Tindra Luna and liknande lullilull namn eftersom mamman inte fyllt 18 när hon fick ungen

  • Anonym (Yakky-Nikki)

    Hade min mamma fått bestämma hade jag hetat Yakky-Nikki. Yakky var istället för Jackie som hon tyckte var fint, så kanske även finare med annan stavning och Nikki för att det var fint.

    Som tur var satte pappa stopp för det och jag fick ett ganska normalt namn. När jag växte upp hade vi två hundar som hette "Yakky" respektive "Nikki" istället så gissar att de kompromissade så.

    Om det inte framgått så har mamma och pappa väldigt stor åldersskillnad, och kommer från väldigt olika socioekonomiska bakgrunder.  

    Yakky-Nikki hade nog vart unikt. Jag undrar vad för jobb som hade passat en Yakky-Nikki, och om någon karl hade velat gifta sig med en Yakky-Nikki eller om det är mer ett flickvänsnamn än hustrumaterial.

  • trollhona
    Anonym (Yakky-Nikki) skrev 2021-03-27 22:40:47 följande:

    Hade min mamma fått bestämma hade jag hetat Yakky-Nikki. Yakky var istället för Jackie som hon tyckte var fint, så kanske även finare med annan stavning och Nikki för att det var fint.

    Som tur var satte pappa stopp för det och jag fick ett ganska normalt namn. När jag växte upp hade vi två hundar som hette "Yakky" respektive "Nikki" istället så gissar att de kompromissade så.

    Om det inte framgått så har mamma och pappa väldigt stor åldersskillnad, och kommer från väldigt olika socioekonomiska bakgrunder.  

    Yakky-Nikki hade nog vart unikt. Jag undrar vad för jobb som hade passat en Yakky-Nikki, och om någon karl hade velat gifta sig med en Yakky-Nikki eller om det är mer ett flickvänsnamn än hustrumaterial.


    Hahaha. Du kan för evigt tacka din pappa för att han räddade dig från det namnet på id kortet.

    Du vet att det finns en japansk maträtt som heter Yakiniku, kanske hade passat om du fått en bror. ;)
  • Anonym (hejsan)

    Tycker z-namn är förskräckliga. tex Zoe, Ztella, Zixten, izabelle osv

    Även amerikanska namn. tex. Hayley, isabella, jackson, allison, addison, maddison, micah. Jag får "ung mamma-inga pengar-vill flytta till usa-marmorsminkborstar-vibe

    Sedan är namn som liksom är avhuggna hemska. tex. sam, bob, rex, tex, 

  • Anonym (H)

    Jäsp, attt ni inte tröttnar.... Vad kallar vi er som dömer människan efter namnet?

  • Anonym (H)

    Är ni olyckliga? Har ni komplex? Vad har ni för fina slottsnamn, vad har ni för fina utbildningar, tjusiga bostadsområden? Inkomst? Vem är ni att döma människor efter namn? Jag är genuint intresserad. Själv är jag akademiker, övre medelklass, hus i finare område, boende utomlands och ger blanka fan i människors val av namn, är alldeles för klok för att döma andra människor. Har ni inget bättre för er? Hoppas ni inte ger era fördomar till era barn - världen blir varken bättre eller vackrare, med massa, nedklankande, fördomar om era egna medmänniskor. Vad fan är det för fel med människor?

  • Anonym (Mia)
    Anonym (H) skrev 2021-03-29 20:57:54 följande:

    Är ni olyckliga? Har ni komplex? Vad har ni för fina slottsnamn, vad har ni för fina utbildningar, tjusiga bostadsområden? Inkomst? Vem är ni att döma människor efter namn? Jag är genuint intresserad. Själv är jag akademiker, övre medelklass, hus i finare område, boende utomlands och ger blanka fan i människors val av namn, är alldeles för klok för att döma andra människor. Har ni inget bättre för er? Hoppas ni inte ger era fördomar till era barn - världen blir varken bättre eller vackrare, med massa, nedklankande, fördomar om era egna medmänniskor. Vad fan är det för fel med människor?


    Håller med. Det är bedrövligt. Pinsamt. Det är väl deras lille Carl, Vilhelm, Märta.. som mobbas i skolan sen. För inte fan har de mer vett i huvudet bara för att de varit livrädda för att döpa sina barn till något som ?gud förbjude? kunde uppfattas som wt. Tvärtom.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Mia) skrev 2021-03-29 21:26:30 följande:

    Håller med. Det är bedrövligt. Pinsamt. Det är väl deras lille Carl, Vilhelm, Märta.. som mobbas i skolan sen. För inte fan har de mer vett i huvudet bara för att de varit livrädda för att döpa sina barn till något som ?gud förbjude? kunde uppfattas som wt. Tvärtom.


    * mobbar
  • Anonym (Mhm)

    Ja Aurora som färre än 1300 personer har som tilltalsnamn, baserad på en romersk gudinna och använts i Sverige sedan 1600 talet.

    Gå och lägg dig.

  • Anonym (Åh herregud)
    Anonym (Yakky-Nikki) skrev 2021-03-27 22:40:47 följande:

    Hade min mamma fått bestämma hade jag hetat Yakky-Nikki. Yakky var istället för Jackie som hon tyckte var fint, så kanske även finare med annan stavning och Nikki för att det var fint.

    Som tur var satte pappa stopp för det och jag fick ett ganska normalt namn. När jag växte upp hade vi två hundar som hette "Yakky" respektive "Nikki" istället så gissar att de kompromissade så.

    Om det inte framgått så har mamma och pappa väldigt stor åldersskillnad, och kommer från väldigt olika socioekonomiska bakgrunder.  

    Yakky-Nikki hade nog vart unikt. Jag undrar vad för jobb som hade passat en Yakky-Nikki, och om någon karl hade velat gifta sig med en Yakky-Nikki eller om det är mer ett flickvänsnamn än hustrumaterial.


    Hahahahahaaa var glad för att din pappa satte stopp för det!

    Kände din mamma till rätten yakiniku och tyckte det var lite kul, eller var kombinationen Yakku (gud!) Och Nikki (nåja ok) bara en olycklig slump?

    Jag har en kompis som har döpt sina barn till Yazmine och Billie. Ganska white trashigt.
  • Anonym (X)

    Linton. När man inte kan välja mellan white trash namnen Liam och Milton och hittar på ett helt nytt namn, "ludd-på"

  • Anonym (He)
    Anonym (X) skrev 2021-04-01 12:25:11 följande:

    Linton. När man inte kan välja mellan white trash namnen Liam och Milton och hittar på ett helt nytt namn, "ludd-på"


    Linton är iofs ett gammalt brittiskt namn, alltså uråldrigt typ. Men du kan fortfarande ha rätt i sak hur det används i

    Sverige idag! Men det är inte påhittat :)
  • Anonym (...)

    , alla namn som slutar på Li/Lie/Lo, lunabelle, vanliga namn men unika stavningar såsom Cewin, Lukaz, izabelle,

    Tindra, glittra, glimma, juvelia,

    Texas/Jaxon

    Nicole, Vanessa, Melanie, cassandra, lizandra, Lucifer.

    Även namn med engelska uttal på helsvenska barn, som Jason och Nathan, där föräldrarna blir galna när man råkar uttala fel. Döp ungen till ett namn som uttalas som det stavas.

  • Embla twopointoh

    Jag har läst rätt många "White trash-namn-trådar" vid det här laget, och det verkar finnas tre läger:

    1: De som ser ned på andra människors namnval.
    2: De som ser ned på dem som ser ned på andra människors namnval.
    3: De som tycker det är spännande med namntrender och -tendenser.

    1 har svårt att förstå att "white trash" är en amerikansk företeelse och inte det engelska ordet för "underklass" eller "låg socioekonomisk status", och att "white trash" därför inte går att översätta till svenska förhållanden. Många i den här gruppen verkar dessutom inte förstå skillnaden mellan "WT-namn" och "Namn jag tycker är fula".

    2 har svårt att förstå att vissa typer av namn är mätbart vanligare i vissa grupper, och att detta är objektivt. De har alltså svårt att förstå statistik.

    3 brukar ganska snart tröttna på både 1 och 2.

  • Anonym (yoko)

    Tiara och Juvelia är sådana typiska namn helst ska de vara felstavade också typ Thiara och Youwelia

  • Anonym (H)

    Värsta wt namnet: alla ni som bedömer människor efter namnval. Era förutfattade meningar säger mer om er, än val av namn. Ägna er åt nåt mer viktigt, ta hand om era barn, utbilda er eller varför inte ägna er åt bidrag till fattiga familjer eller annan välgörenhet. Skäms på er att tacka ner på andra människor, gör nåt vettigt istället

  • Anonym (Skratt)
    Anonym (J) skrev 2021-02-18 03:27:30 följande:

    Cimon, Candra och Cewin. Och andra märkliga stavningar. Tindra, Sagalie, Tindralie, Novalie, Ronja, Madicken, Junipher, Glenna, etc.

    Namn som jag verkligen inte tycker om, men kanske inte är WT är: Ragnhild, Ragnar, Kerstin, Smilla, Ebba, Asbjörn, Mukhtar, Stanko, Stankoslav, Bjarne mm.


    Haha stanko och stankoslav

    Trodde inte ens dom namnen existerade

    Tack för kvällens skratt :)

    Skulle aldrig få för mig att döpa mitt barn till det
Svar på tråden Värsta white trash namnet