• QueenAmira

Värsta white trash namnet

Vilket är det värsta white trash namnet som blir populärt 2021?
    Ni vet vad jag menar, socialtjänst och bidragföräldrar.
    Liam står ganska outmanad, men Noah tror jag blir årets utmanare på wt-namn.
    Nova verkar ha bytts ut mot aurora. Även Savannah klättra stadigt uppåt bland bidragsmorsorna. Och alla töntga Li namn, typ Gullan-Li, Tindra-Li etc.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Värsta white trash namnet
  • Anonym (He)
    Anonym (tobbe) skrev 2021-02-13 00:56:35 följande:

Lustigt med allt snack om wt och om klass. Finns gott om korkade idioter med höga utbildningar. Finns gott om trash bland medelklass och överklass. På samma sätt finns det massor av skitsmarta bildade människor med lågutbildning och låglöneyrken. Och ska vi ta namn så kan vi ta Ebba som togs upp nyss att det inte skulle vara wt. Jag vet en Ebba som både har utbildning och högstatusyrke men som i min bok är väldigt wt. Ebba Bush är korkad skrikig egoistisk. Hon skiter i andra människor. Det är trash för mig. Eller alla brats som ser ner på folk. Det är trash för mig.

Håller helt med, skulle inte ha problem med att delta i en tråd om de mest överklasstrashiga namnen just nu heller, vore kul faktiskt ! Eller medelklasstrash
  • Anonym (He)
    Anonym (tobbe) skrev 2021-02-13 00:56:35 följande:

Lustigt med allt snack om wt och om klass. Finns gott om korkade idioter med höga utbildningar. Finns gott om trash bland medelklass och överklass. På samma sätt finns det massor av skitsmarta bildade människor med lågutbildning och låglöneyrken. Och ska vi ta namn så kan vi ta Ebba som togs upp nyss att det inte skulle vara wt. Jag vet en Ebba som både har utbildning och högstatusyrke men som i min bok är väldigt wt. Ebba Bush är korkad skrikig egoistisk. Hon skiter i andra människor. Det är trash för mig. Eller alla brats som ser ner på folk. Det är trash för mig.

Håller helt med, skulle inte ha problem med att delta i en tråd om de mest överklasstrashiga namnen just nu heller, vore kul faktiskt ! Eller medelklasstrash
  • Anonym (He)

Alltså det handlar ju om fördomar / nån slags trendspaningar, vill namn är populära i vissa kretsar och förknippas med dom kretsarna. Tänker jag. Det är ju oftast inga dåliga människor som är outbildade, eller Södermalmshipsters eller t.o.m. överklass, handlar inte om det för min del iaf

• blomhonung

Aurora är ju inte ens med på topp 100 listan i namnstatistik för 2020. Så varifrån får du den idén att det namnet skulle vara påväg att bli WT? Det är ju ett väldigt gammalt namn. Nobelt. Klassiskt. Orättvist att kalla det WT bara för att du kanske känner till någon som du anser vara WT som valt det till sitt barn?

Personligen tycker jag att gamla klassiska namn inte kan bli WT bara för att det i perioder blir mer populärt. Däremot hittepå-namn som ska vara så unika som möjligt som Elizabelle, kan anses vara WT eller namn med unik stavning som frångår regler om uttal (som någon i tråden gav fina exempel på. T.ex. svarningen philiph som då uttalas FILIF. Eller amerikanska namn som inte funkar eller är etablerade i sverige som preston.

Men för eller senare kan de namnen också komma att bli vanliga i Sverige. Såsom Liam har blivit. De flesta namnen som vi ser idag är ju utländska från början.

Överlag är det taskigt att döma för mycket vad andra väljer för namn till sina barn. Det finns ju en person, ett barn bakom namnet och man är mer än sitt namn. Finns många som ska ha växt upp i ?överklass? med ett fint namn som ändå beter sig som ett WT. Och tvärtom.

• Anonym (X)

Ametist/Ametista! (som ädelstenen lika illa som Juvelia) Texas och Rex

• korngryn

Hailey och alla stavningsvarienter på det.

Tindra såklart.

O-namnen (Mio, Leo, Neo, Nemo, Dino, Milo, Teo, osv) de antyder en slapphet, att föräldrarna inte ens orkade hitta på ett riktigt namn utan bara drog till med någon bokstavskombination som slutar på O.

Alla felstavade namn typ Cewin.

Tillkrånglade stavningar typ Mayha istället för Maja.

X-namn t ex Dexter, Lennox, Texas

• Anonym (Nina)
    Anonym (He) skrev 2021-02-13 00:42:45 följande:

Håller också med om asagudsnamn, iaf mansnamnen, känns inte lågstatus från början, mer som att se blivit på sistone. Inte träffat en Tor eller Oden som inte haft föräldrar med en viss typ av stil och utseende... undantaget är möjligen Loke, som känns poppis bland Södermalmshipsters

Jag har så svårt att förstå varför man vill döpa sitt barn till Loke. Loke var inte bara asagud, utan även genomelak. Det är lite som att döpa sitt barn till Judas eller Lucifer.
  • Anonym (O)
    blomhonung skrev 2021-02-13 08:28:43 följande:

Aurora är ju inte ens med på topp 100 listan i namnstatistik för 2020. Så varifrån får du den idén att det namnet skulle vara påväg att bli WT? Det är ju ett väldigt gammalt namn. Nobelt. Klassiskt. Orättvist att kalla det WT bara för att du kanske känner till någon som du anser vara WT som valt det till sitt barn?

Personligen tycker jag att gamla klassiska namn inte kan bli WT bara för att det i perioder blir mer populärt. Däremot hittepå-namn som ska vara så unika som möjligt som Elizabelle, kan anses vara WT eller namn med unik stavning som frångår regler om uttal (som någon i tråden gav fina exempel på. T.ex. svarningen philiph som då uttalas FILIF. Eller amerikanska namn som inte funkar eller är etablerade i sverige som preston.

Men för eller senare kan de namnen också komma att bli vanliga i Sverige. Såsom Liam har blivit. De flesta namnen som vi ser idag är ju utländska från början.

Överlag är det taskigt att döma för mycket vad andra väljer för namn till sina barn. Det finns ju en person, ett barn bakom namnet och man är mer än sitt namn. Finns många som ska ha växt upp i ?överklass? med ett fint namn som ändå beter sig som ett WT. Och tvärtom.

Namntrådar är taskiga. Såklart man blir ledsen om man ser ett namn man tycker om i en sån tråd. Det är ju bara du som kan bestämma vad som är snyggt och passar ditt barn bäst. Namn är ju egentligen bara associationer. Aurora till exempel för mig associeras inte till något positivt och är inget namn som faller mig i smaken. Smaken är som baken, olika!
  • Anonym (Haha)

Håller inte med dig om Noa/Noah, det är ett gammalt bibliskt namn precis som Markus och David så det har en helt annan historia än något hopkokat namn av två inomhusrökande tonårsföräldrar.

Men annars verkar Bonnie av någon anledning klättra sig upp i topplistan, låter taget ur en porrfilm. Annars hänger nog många av dom gamla namnen med fast med kanske ännu värre stavningar. Det blöder ur mina öron när man hör om en familj med pappa Fredrik och mamma Anna också deras tre barn Maddox, Wilja-Lee och Anakin. Ryser...

För all del, ge dina barn ovanliga namn men någon jävla måtta får det vara.

• Anonym (J)

Cimon, Candra och Cewin. Och andra märkliga stavningar. Tindra, Sagalie, Tindralie, Novalie, Ronja, Madicken, Junipher, Glenna, etc.

Namn som jag verkligen inte tycker om, men kanske inte är WT är: Ragnhild, Ragnar, Kerstin, Smilla, Ebba, Asbjörn, Mukhtar, Stanko, Stankoslav, Bjarne mm.

Svar på tråden Värsta white trash namnet