• Jozsan

BIM mars 2021

Hej!

Dags för en tråd för oss med bim nu i mars

Ett forum där vi kan stötta och peppa varandra, och självklart hoppas jag på många plus!

Mitt andra försök, förra månaden prickade vi inte exakt på äl dagen. Men jag kommer börja med äl test denna månad för att hålla koll på kroppen.

• Svar på tråden BIM mars 2021
  • ems86
    Jozsan skrev 2021-02-20 08:46:34 följande:

Åh vad skönt!

Hm, om det är så har vi inte lyckats pricka in äl :/

Hade stegring tisdag och onsdag, vi fick till det onsdag kväll bara.

Igår (fredag) var stickan negativ så då kanske äl var igår då?

Lycka till <3

Mina appar säger lite olika. Eftersom jag har positivt två dagar ska man tydligen räkna att ägglossningen sker 24-48h efter första positiva. Man är ju fertil hela vägen där från positivt till typ 12h efter ägget släppt. Med reservation för fel på några timmar hit eller dit.

Men om ägget släpper idag..? Då borde det ju vara läge idag också.

Så spännande att du är i vänt-fasen. Spännande och olidligt. När tänker du testa? Håller tummarna!
  • Jozsan
    ems86 skrev 2021-02-20 08:58:31 följande:

Mina appar säger lite olika. Eftersom jag har positivt två dagar ska man tydligen räkna att ägglossningen sker 24-48h efter första positiva. Man är ju fertil hela vägen där från positivt till typ 12h efter ägget släppt. Med reservation för fel på några timmar hit eller dit.

Men om ägget släpper idag..? Då borde det ju vara läge idag också.

Så spännande att du är i vänt-fasen. Spännande och olidligt. När tänker du testa? Håller tummarna!

Ja det är ju bättre nu säkrar upp och ligger idag också

Hur lång cykel har du?

Vet inte alls när jag kommer testa, har massor av gravtest nu så kan ju ta ett första redan nästa helg. Bim -4/3 där någonstans.
  • ems86
    Jozsan skrev 2021-02-20 09:18:26 följande:

Ja det är ju bättre nu säkrar upp och ligger idag också

Hur lång cykel har du?

Vet inte alls när jag kommer testa, har massor av gravtest nu så kan ju ta ett första redan nästa helg. Bim -4/3 där någonstans.

Lång! 30-32 dagar. Slutade med kaffe helt efter missfallet nu i januari och hoppas det kan korta ner lite. Hur lång har du?
  • Jozsan
    ems86 skrev 2021-02-20 10:00:10 följande:

Lång! 30-32 dagar. Slutade med kaffe helt efter missfallet nu i januari och hoppas det kan korta ner lite. Hur lång har du?

Jag har 28 dagar.

Så tråkigt med missfallet <3
  • Kattis93
    Rosahimmel86 skrev 2021-02-19 05:52:38 följande:

Yes! Nu har jag blinkande gubbe på CB efter missfallet

Nu är det bara att "ligga i" och hoppas på det bästa :)

Borde ha BIM omkring 8 Mars

Men jag skriver i BIM när jag får fast gubbe på CB för då vet jag med säkerhet

Jag har och blinkande gubbe för första gången efter ett missfall 19 dagar sedan. Hoppas på fast i dagarna och att detta år gängen det gäller! :D
  • Kattis93
    Jozsan skrev 2021-02-19 19:59:59 följande:
    Jo det är ju klurigt att få till sex när båda jobbar olika, vi jobbar också olika och jag är så trött när han kommer hem sen är ofta äldsta barnet vaken så det blir svårt.

Nu jobbar han mindre i och med Corona så då har vi kunnat få till sexet lättare.

Första barnet blev till välfugt snabbt, var 19 år då. Andra på försök 2, så har haft tur de gångerna.

Nu är vi inne på försök två och jag tror vi prickade in rätt bra ändå, så nu blir det att vänta och se om det vill ta sig. Min man har dock haft problem med cystor i testiklarna så vet inte om det kan påverka..
    Jag är helt med på det med olika tider på jobbet.. Försvårar det en del! Hoppas på en ägglossning denna helgen men jobbar några nätter i rad och då är det nästintill omöjligt "att få till det" här hemma och man blir orolig att man ska missa det. 
  • Rosahimmel86
    Kattis93 skrev 2021-02-20 12:37:47 följande:

Jag har och blinkande gubbe för första gången efter ett missfall 19 dagar sedan. Hoppas på fast i dagarna och att detta år gängen det gäller! :D

Jag fick fast gubbe i dag :)

Håller verkligen tummarna för dig

Vi verkar vara ett par stycken som försöker nu efter missfall

Jag hoppas på många plus i tråden denna månad
  • MommyA
    Jozsan skrev 2021-02-18 22:22:42 följande:

Spännande!

Jag är så nervös att det inte kommer gå att bli gravid igen, är 34 nu och det är över 6 år sedan vi var gravida senast. Vet ju att det blir svårare ju äldre en blir, så det sätter ju en stress i en. Men vi försöker nu så får hoppas att ett litet mirakel snart vill flytta in :)

Hur lång tid tog det med andra barnet för er och hur gammal är du?

Ja det är ju så men man är så otålig. Mitt andra barn blev till på första försöket kollade bara när äl va sen blev hon till direkt. Nu har jag en ny man sen 7 år tillbaka ha har inga barn sen innan så det känns extra roligt för båda. Jag är 33 år.
  • Smacko

Hej....Hoppar in här då vi precis gjort ett första försök till ett tredje barn. Mensen är beräknad typ 1 mars... Så ja... nu blir det att gå som på nålar i en vecka och känna in varenda förändring i kroppen haha...

Med andra barnet kände jag ganska tydligt att något var annorlunda redan innan mensen uteblev. Spännande :)Lycka till allihop

• Tryingtogetnr2
    Smacko skrev 2021-02-21 10:37:29 följande:

Hej....Hoppar in här då vi precis gjort ett första försök till ett tredje barn. Mensen är beräknad typ 1 mars... Så ja... nu blir det att gå som på nålar i en vecka och känna in varenda förändring i kroppen haha...

Med andra barnet kände jag ganska tydligt att något var annorlunda redan innan mensen uteblev. Spännande :)Lycka till allihop

Åh enligt nc så ska jag ha 1 mars också, hatar denna väntan
Svar på tråden BIM mars 2021