• Jozsan

    BIM mars 2021

    Hej!

    Dags för en tråd för oss med bim nu i mars

    Ett forum där vi kan stötta och peppa varandra, och självklart hoppas jag på många plus!

    Mitt andra försök, förra månaden prickade vi inte exakt på äl dagen. Men jag kommer börja med äl test denna månad för att hålla koll på kroppen.

  • Svar på tråden BIM mars 2021
  • Jozsan
    Längtarefterflerbarn skrev 2021-02-22 18:45:17 följande:

    Åh mysigt! Mina barn är 3 och 4 år. Dina då? :)


    Åh då har du tätt med de första :)

    Mina är 13 och 5 (snart 6)
  • Smacko
    Tryingtogetnr2 skrev 2021-02-23 08:44:57 följande:

    Vet inte själv hehe, första ggn jag använder nc


    Okej jahaa! Du lär ju märka snart:D
  • Ploppis

    Hej.

    Jag har velat ett tag över om jag ska skriva eller inte. Men känner att det vore så skönt att få ventilera med andra som förstår.

    Jag blir 33 nu i mars och har en dotter som blir 5 i sommar. Efter en tuff resa har jag äntligen hittat mannen med stort M. Vi har träffats sen i april förra året men är så säkra på varandra och vet vad vi vill med livet. Vi försöker nu skaffa ett gemensamt barn och detta är tredje försöket. Tror det blir BIM 10/3 beroende på vad ÄL-testen säger nu i veckan. Jag har 3 missfall i bagaget med exet och känner en stor oro över detta med min nya OM vi nu skulle få ett plus. Jag vill därför inte prata med någon om att vi försöker förrän jag fått mitt plus och gjort UL i v.12 så jag verkligen är säker. En del tycker säkert att vi "skyndar" men vi själva känner att vi vill detta plus att åldern hänger lite över en också. Har man träffat någon under en pandemi och lyckats hålla ihop utan att kunna göra alla de saker man i vanliga fall gör så måste det ju vara ett positivt tecken för förhållandet, eller hur? ;)

    Så jag behöver er andra som också kämpar så kan vi peppa varandra! :)

  • Jozsan
    Ploppis skrev 2021-02-23 10:39:40 följande:

    Hej.

    Jag har velat ett tag över om jag ska skriva eller inte. Men känner att det vore så skönt att få ventilera med andra som förstår.

    Jag blir 33 nu i mars och har en dotter som blir 5 i sommar. Efter en tuff resa har jag äntligen hittat mannen med stort M. Vi har träffats sen i april förra året men är så säkra på varandra och vet vad vi vill med livet. Vi försöker nu skaffa ett gemensamt barn och detta är tredje försöket. Tror det blir BIM 10/3 beroende på vad ÄL-testen säger nu i veckan. Jag har 3 missfall i bagaget med exet och känner en stor oro över detta med min nya OM vi nu skulle få ett plus. Jag vill därför inte prata med någon om att vi försöker förrän jag fått mitt plus och gjort UL i v.12 så jag verkligen är säker. En del tycker säkert att vi "skyndar" men vi själva känner att vi vill detta plus att åldern hänger lite över en också. Har man träffat någon under en pandemi och lyckats hålla ihop utan att kunna göra alla de saker man i vanliga fall gör så måste det ju vara ett positivt tecken för förhållandet, eller hur? ;)

    Så jag behöver er andra som också kämpar så kan vi peppa varandra! :)


    Hej och Välkommen hit!

    Vad spännande för er att försöka få ett gemensamt barn tillsammans och att få ge din dotter ett syskon <3

    Vi lever bara en gång, varför ska vi då inte göra det som vi mår bra av och som känns rätt.

    Sen kommer inte ett barn på en dag utan det tar ofta 9 månader tills barnet kommer ut.

    Lycka till, hoppas ni får ett + snart.
  • ems86

    Fler än jag som räknar dagarna nästan maniskt? Vet att några av er tänkte börja testa typ söndag? Själv väntar jag till tisdag.

    När har ni känt symptom vid tidigare graviditeter?

    Tick tack..

  • Jozsan
    ems86 skrev 2021-02-23 11:20:13 följande:

    Fler än jag som räknar dagarna nästan maniskt? Vet att några av er tänkte börja testa typ söndag? Själv väntar jag till tisdag.

    När har ni känt symptom vid tidigare graviditeter?

    Tick tack..


    Jag har känt rätt tidigt tidigare, brösten har förändrats eller flytningar. Nu känns allt som det brukar innan mens så tvivlar på +, men kommer ändå testa på söndag.
  • Bacon89
    ems86 skrev 2021-02-23 11:20:13 följande:

    Fler än jag som räknar dagarna nästan maniskt? Vet att några av er tänkte börja testa typ söndag? Själv väntar jag till tisdag.

    När har ni känt symptom vid tidigare graviditeter?

    Tick tack..


    Söndag ska jag testa, då är drt bim-2. Jag förväntar mig ett negativt resultat då men jag kan helt enkelt inte låta bli. Igår kände jag lite molvärk i perioder men annars inget. Vid tidigare har jag aldrig fått plus förrän bim eller 2-3 dagar senare rill och med så jag är väl en låghormonare tyvärr. Man vill ju bara veta så fort som möjligt
  • goodenough06

    Hej! Jag hoppar in här om det är okej. Jag har BIM 6/3. Gick igenom ett MA i november 2020 (vecka 10), nu försöker vi igen! Det blir mitt 3e barn och sambons första. Lägger till mig i listan:

    Bim mars 2021

    Bacon89 2/3

    Jozsan 3/3

    Sarabecca 3/3

    Tryingtogetnr2 5/3

    Rosahimmel86 5/3

    Goodenough06 6/3

    Myownworstenemy 8/3

    Kattis93 8/3

    Mamma91a 16/3

  • Tryingtogetnr2

    Ändrar mitt bim då nc och alla andra appar ändrat nu

    Bim mars 2021

    Bacon89 2/3

    Tryingtogetnr2 2/3-3/3

    Jozsan 3/3

    Sarabecca 3/3

    Rosahimmel86 5/3

    Goodenough06 6/3

    Myownworstenemy 8/3

    Kattis93 8/3

    Mamma91a 16/3

  • Ploppis
    Jozsan skrev 2021-02-23 11:07:30 följande:

    Hej och Välkommen hit!

    Vad spännande för er att försöka få ett gemensamt barn tillsammans och att få ge din dotter ett syskon <3

    Vi lever bara en gång, varför ska vi då inte göra det som vi mår bra av och som känns rätt.

    Sen kommer inte ett barn på en dag utan det tar ofta 9 månader tills barnet kommer ut.

    Lycka till, hoppas ni får ett + snart.


    Tack för pepp! :)
Svar på tråden BIM mars 2021