• Jozsan

BIM mars 2021

Hej!

Dags för en tråd för oss med bim nu i mars

Ett forum där vi kan stötta och peppa varandra, och självklart hoppas jag på många plus!

Mitt andra försök, förra månaden prickade vi inte exakt på äl dagen. Men jag kommer börja med äl test denna månad för att hålla koll på kroppen.

• Svar på tråden BIM mars 2021
  • Anonym (Försökmednr2)

Hej!

Hoppar gärna in i denna gruppen men vet dessvärre inte när jag har bim. Har en son sedan tidigare och fick tillbaka min mens 31/12 hade en mens sedan dess har jag inte haft mens. Försökte först med äl tester från rfsu i januari utan att få utslag.

Köpte clearblue advanced i februari och fick blinkande gubbe (hög fertilitet) men fick aldrig den fasta gubben (som ska betyda äl inom 24-48 h). Så nu inväntar jag förhoppningsvis en mens snart eller om jag bara randpm får börja med äl tester och hoppas på det bästa!

Kan ju tillägga att jag helammar min son och vet att det kan ta tid innan mens och ägglossning kommer igång efter förlossning så vi får se när det blir möjligt med en nr två :)

• Bacon89
    Anonym (Vita damen) skrev 2021-02-25 21:58:58 följande:

Vad tror ni om dessa? Har ökat kontrasten och minskat ljusstyrkan. Har inte sett något streck på de tidigare tagna RFSU stickorna. Kan det vara något eller är det ofta spök på dessa?

Tycker man kan de på dessa men inte på det oredigerade. Jag har ingen erfarenhet av rfsus test men jag hade tagit nya kanske idag eller imorrn och hoppas det blir tydligare.
  • Tryingtogetnr2

Nån här som testat med predictor early? Fick ett extremt svagt rosa streck, men har nån här fått spök på dom?

• goodenough06
    Anonym (Vita damen) skrev 2021-02-25 21:58:58 följande:

Vad tror ni om dessa? Har ökat kontrasten och minskat ljusstyrkan. Har inte sett något streck på de tidigare tagna RFSU stickorna. Kan det vara något eller är det ofta spök på dessa?

Ser strecket på de redigerade men eftersom du ändrat kontrast osv så kan det vara skuggan av själva strecket där färgen kommer. Men jag håller tummarna att det är starkare om några dagar!
  • Anonym (Vita damen)

Tack för svar. Testade imorse igen och det blev detsamma. Varken starkare eller svagare som jag kan se det. Får vänta någon dag och testa igen. Kör avbrutet samlag just nu i väntan på att få komma till gyn och få preventivmedel. Men vi är absolut inte emot om det skulle råka bli något trots den metoden. Som för övrigt inte alls är säker :D

• Tryingtogetnr2

Fått blodig flytning nu trots att mensen va beräknad på måndag. Men stannar kvar då nästa bim lär va i mars iclså. Usch så ledsen jag känner mig

• Mamma91a

Positivt ägglossningstest idag och barnfria. Det är verkligen bra tajmat ????

• goodenough06
    Anonym (Vita damen) skrev 2021-02-26 11:00:15 följande:

Tack för svar. Testade imorse igen och det blev detsamma. Varken starkare eller svagare som jag kan se det. Får vänta någon dag och testa igen. Kör avbrutet samlag just nu i väntan på att få komma till gyn och få preventivmedel. Men vi är absolut inte emot om det skulle råka bli något trots den metoden. Som för övrigt inte alls är säker :D

Min andra blev till av ETT avbrutet samlag, haha! Helt galet.
  • Testaren2

Hejsan! Hoppar gärna in här! Bim om 7 dagar, känner en så otrolig molvärk och gjort i några dagar nu. Har testat mig redan typ 100gr för jag är så otålig å knappt kan vänta haha men dessvärre så visar det bara negativt. Vet att de kanske är lite slöseri men kan inte hålla mig från att veta. Nån mer som känner nåt å har bim i början av mars?

• Rosahimmel86
    Testaren2 skrev 2021-02-26 16:50:30 följande:

Hejsan! Hoppar gärna in här! Bim om 7 dagar, känner en så otrolig molvärk och gjort i några dagar nu. Har testat mig redan typ 100gr för jag är så otålig å knappt kan vänta haha men dessvärre så visar det bara negativt. Vet att de kanske är lite slöseri men kan inte hålla mig från att veta. Nån mer som känner nåt å har bim i början av mars?

Jag har BIM om 8 dagar

Jag tänker ta ett "testa tidigt" på söndag :)
Svar på tråden BIM mars 2021