• Jozsan

BIM mars 2021

Hej!

Dags för en tråd för oss med bim nu i mars

Ett forum där vi kan stötta och peppa varandra, och självklart hoppas jag på många plus!

Mitt andra försök, förra månaden prickade vi inte exakt på äl dagen. Men jag kommer börja med äl test denna månad för att hålla koll på kroppen.

• Svar på tråden BIM mars 2021
  • Sally8585
    Santeh skrev 2021-03-10 16:02:27 följande:

Fjärde barnet här..har också BIM 17/3. Och massa olika känningar.

Men mina 3 tidigare har sett ganska lika ut och förlossningen har följt samma mönster. ????

Vad kul!! Vad för känningar har du?
  • Santeh
    Sally8585 skrev 2021-03-10 16:43:22 följande:

Vad kul!! Vad för känningar har du?

Jag mår lite lätt illa, blir yrslig har lite molvärk/känner mig tung i magen. ???? Kliar lite i bröstvårtorna också.. så kan ju lika väl vara mensen få det är typiska symtom på den också.
  • Sally8585
    Santeh skrev 2021-03-10 16:49:42 följande:
    Jag mår lite lätt illa, blir yrslig har lite molvärk/känner mig tung i magen. ???? Kliar lite i bröstvårtorna också.. så kan ju lika väl vara mensen få det är typiska symtom på den också.
    Ja, det är ju sånt som är så svårt att veta. haha! Jag har verkligen molvärk sedan igår, och det har fortsatt idag. Brukar inte känna något av mensen annars... men nu tänker man väl på det! 7 dagar till BIM kändes långt just nu, hehe!
  • Santeh
    Sally8585 skrev 2021-03-10 16:52:35 följande:

Ja, det är ju sånt som är så svårt att veta. haha! Jag har verkligen molvärk sedan igår, och det har fortsatt idag. Brukar inte känna något av mensen annars... men nu tänker man väl på det! 7 dagar till BIM kändes långt just nu, hehe!

Ja man blir lite smått galen. Tog ut min spiral 15/2, så vet ju inte hur kroppen fungerar efter det heller. . Även om.vi inte har bråttom är man ändå spång och nyfiken .
  • Lys12
    Sally8585 skrev 2021-03-10 15:57:01 följande:

Jag har BIM 17/3! Jag har också känningar. Det molar i nedre delen av magen :) Jag kan säga så här efter snart 5 barn, inget ser lika ut :D haha! Alla mina graviditeter har sett helt olika ut. Men jag tänker att det blir väl att hjärnspökena tar över snart ;) Men det som varit mest konkret för mig är att jag får mer rikliga flytningar och sen att vårtgårdarna mörknar. Detta är vårt första försök, är dock otålig :) hihi

När ska du testa?

Åh så spännande!! Ja, de har jag hört att de kan vara olika från graviditet till graviditet, så sjukt jobbigt om man varit gravid en gång innan och tror sig veta ?sina? tecken på att man är gravid, så visar de sig andra gången att de inte alls var likadant denna gång. Jag vet inte om det är för tidigt att känna något, men har under hela dagen känt som att det ?drar? i ljumskarna, ibland har de stuckit till lite grann. Det är inget jag någonsin känt innan, inte ens liknande vid mensvärk. Så vet inte om kroppen spökar med mig eller vad det faktiskt kan vara. Har också haft ömma bröst som kommit och gått nu under några dagar. Ja, det känns som att man blir otålig och man vill ju samtidigt inte stressa upp sig men blir ju så ändå. Oj jag vet inte! Alltså helst hade jag velat testa så fort de går men vill samtidigt försöka hålla ut åtminstone till mitten av nästa vecka. Finns ju testa tidigt graviditetstest, men kanske lika bra att vänta till så nära BIM som möjligt. När ska du testa dig?
  • Sally8585
    Lys12 skrev 2021-03-10 18:05:52 följande:
    Åh så spännande!! Ja, de har jag hört att de kan vara olika från graviditet till graviditet, så sjukt jobbigt om man varit gravid en gång innan och tror sig veta ?sina? tecken på att man är gravid, så visar de sig andra gången att de inte alls var likadant denna gång. Jag vet inte om det är för tidigt att känna något, men har under hela dagen känt som att det ?drar? i ljumskarna, ibland har de stuckit till lite grann. Det är inget jag någonsin känt innan, inte ens liknande vid mensvärk. Så vet inte om kroppen spökar med mig eller vad det faktiskt kan vara. Har också haft ömma bröst som kommit och gått nu under några dagar. Ja, det känns som att man blir otålig och man vill ju samtidigt inte stressa upp sig men blir ju så ändå. Oj jag vet inte! Alltså helst hade jag velat testa så fort de går men vill samtidigt försöka hålla ut åtminstone till mitten av nästa vecka. Finns ju testa tidigt graviditetstest, men kanske lika bra att vänta till så nära BIM som möjligt. När ska du testa dig?
    Ja, gud vad man haft spökgraviditeter genom åren :D Har det säkert nu med, bara för att jag vill få till det nu ;) Jag testade idag, mitt på dagen - negativt. Inte oväntat ;) Tänkte hålla mig till söndag eller måndag iaf! Kommer bli svårt. Denna fasen är ju nästan roligast med hela graviditeten, att bara få analysera tester! hahaha! Nej då.. men ja, jag ser framemot detta med en viss skräckblandad förtjusning ;)..
  • Sally8585
    Santeh skrev 2021-03-10 17:47:08 följande:
    Ja man blir lite smått galen. Tog ut min spiral 15/2, så vet ju inte hur kroppen fungerar efter det heller. . Även om.vi inte har bråttom är man ändå spång och nyfiken .
    Ja, men det förstår jag! Hoppas kroppen hittar tillbaka snabbt :D.
  • Monsan94
    Sally8585 skrev 2021-03-10 10:19:14 följande:

Hej! Hoppar in här :) Har BIM om 7 dagar ca. Detta blir vårt 5:e barn, men fortfarande otroligt nervöst och förväntansfullt! Någon mer som har BIM nästa vecka?

Hej! Jag har också bim nästa vecka, på tisdag den 16e! Femte eller sjätte försöket med nr.1!

Testoman som man är så kunde jag inte hålla mig från att testa igår & fick ett svagt svagt rosa sträck till, men vågar inte ta ut segern i förskott med 3 föregående månader som varit plus & sedan resulterat i mens ändå..
  • Santeh

Det nattliga illamåendet är nog värst och en obeskrivlig trötthet ..

Men vill inte testa för tidigt heller .. suck.

Svar på tråden BIM mars 2021